Magazine
Contact
Home
Totems realiseert zowel Nederlands, Belgisch als Algerijns paviljoen op World Expo 2012
Op de World Expo 2012, die van 12 mei tot en met 12 augustus in Yeosu in Zuid-Korea plaatsvindt, zijn maar liefst drie landenpaviljoens van Totems Communication & Architecture te bewonderen. Zowel de Nederlandse, de Belgische als de Algerijnse overheid kozen voor de concepten van Totems. De paviljoens voor Nederland en België zijn voortgekomen uit een samenwerking tussen Totems en Gielissen.

Het overkoepelende thema van de World Expo was “Levende kust en oceaan”. Melle Pama van Totems: "In elk paviljoen wordt de relatie tussen het betreffende land en het thema benadrukt. Voor Nederland resulteerde dit in een “immersive experience”; een mediale vogelvlucht over de Nederlandse delta. België biedt een uitje naar een jaarmarkt, een wereld van feest en herkenning, direct aan de kust. En Algerije bevat een filmische én fysieke reis naar zowel de zeekust in het noorden als de enorme zandzee in het zuiden met als architecturale basis een monumentale villa in Algiers."

Nederland


"Als onderdeel van het dagelijks leven in Nederland heeft het ons continu omringende water geleid tot een unieke positie wereldwijd: zowel qua landschap als qua technische bekwaamheid", vertelt Pama over het Nederlandse paviljoen. "Aan de hand van zeevaarder Hendrick Hamel maakt de Koreaanse bezoeker kennis met onze delta en ontdekt in vogelvlucht dit bijzondere waterland. Vanaf de grond is het moeilijk om de omvang van de Nederlandse delta te ervaren, maar vanuit de lucht, met gebruik van vliegtuig- en satellietbeelden of kijkend op een landkaart kan dit wel. Daarom neemt de kaart van Nederland een centrale positie in binnen het paviljoen. Thematisch maar ook in fysieke vorm. Wanneer bezoekers deze kaart betreden, worden zij omringd door een enorme audiovisuele beleving die hen meeneemt in de Nederland-ervaring. Om een brug te slaan naar de Koreaanse bezoeker wordt de audiovisuele kaart voorafgegaan door een introductie. Aan de hand van Hendrick Hamel – een in Korea bekende Nederlandse zeevaarder – wordt de bezoeker mee terug genomen naar de Gouden Eeuw, toen Nederland zichzelf op de wereldkaart zette. De tentoonstelling eindigt met een introductie van Nederlandse technologie en innovaties op het gebied van grote internationale watermanagement projecten. Hierin worden lopende en gerealiseerde Nederlandse projecten van over de hele wereld getoond."



De oppervlakte van het Nederland-paviljoen beslaat 620 vierkante meter. Er was een budget van één miljoen euro mee gemoeid. De ontwikkeling en bouw van het project liep van juni 2011 tot en met mei 2012. Het Nederland -paviljoen is een gezamenlijk project van Totems Communication & Architecture en Gielissen Interiors & Exhibitions.



België
"In het Belgisch paviljoen wordt de bezoeker meegnomen naar een kleine kermis, een jaarmarkt aan de Belgische kust", vertelt Pama over het Belgische paviljoen. "Al wandelend langs de carrousels wordt men ondergedompeld in een uitgebreide culturele geschiedenis, maar uiteraard is er ook een prominente plek voor diamanten en chocolade. Bij binnenkomst van het paviljoen loopt de bezoeker langs de ‘ticket booth’ en staat de bezoeker in een door een houten schutting omgeven terrein. In de hoek is deze open, richting de zee; een fantastisch panorama van de Belgische kust: duinen en wuivend helmgras, prachtige  zandstranden en de onstuimige Noordzee in beeld gebracht. Binnen de omheining wordt men omgeven door carrousels en ouderwetse aanplak ‘peperbussen’. De grote carrousel verhaalt over de geschiedenis van België. Na een ontmoeting met oude meesters, beroemde atleten en modeontwerpers genieten de bezoekers bij de chocolade carrousel van de door meester-chocolatiers gemaakte pralines. Vervolgens laat de diamanten carrousel zien hoe de Belgen ‘s Werelds beste diamantenslijpers zijn geworden, met als hoogtepunt een gouden tennisracket ingelegd met honderden diamanten. Een bezoek aan de kermis is uiteraard niet compleet zonder Vlaamse frieten, suikerwafels, ijs en chocolade. Het bezoek eindigt dan ook bij het thematische restaurant en de souvenirshop."

De oppervlakte van het België-paviljoen bedraagt 1.200 viekante meter. Er werd een budget van ruim twee miljoen voor uitgetrokken. De ontwikkeling en bouw van het project liep van juli 2011 tot en met mei 2012. Het België-paviljoen is een gezamenlijk project, geïniteerd door Totems, van Totems, Gielissen en NoA Architecten.












Algerije
"Algerije beschikt over een bijzonder rijke cultuur en een unieke geografische ligging, ingeklemd tussen zee en woestijn", aldus Pama over het Algerijnse paviljoen. "Geïnspireerd op de architectuur van een monument uit Algiers, maakt de bezoeker in het Algerijnse paviljoen niet alleen kennis met de schoonheid van het land, maar ook met de cultuur, de geografie en de economische potentie van de regio. Het Algerijnse paviljoen is geïnspireerd op 'Le Centre des arts et de la Culture du Palais des Rais', een monument aan de baai van Algiers. Het middelpunt wordt gevormd door het centrale plein, van waaruit men kan dwalen door de verschillende ruimtes, die onder andere de thema’s economie, traditie en geschiedenis belichten. De oriëntatie van het paviljoen is gericht op de twee zeeën van water en zand: de zuidzijde werpt een blik op de Sahara, de noordzijde  biedt een terras met (mediaal) panorama. Vanaf hier wordt de bezoeker middels de hoofdfilm meegenomen in een verhaal waarin een grootvader zijn kleindochter aan de hand neemt op een reis door zijn land. Op de tweede verdieping, langs het centrale atrium, liggen de kantoren en een VIP lounge, die ook weer neerkijkt op de mainshow."


De oppervlakte van het Algerije-paviljoen beslaat 845 vierkante meter. Het paviljoen werd gerealiseerd voor een budget van ruim één mojoen euro. De periode van ontwikkeling en bouw begon in in november 2011 en eindigde in mei 2012.












2012-06-04
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV