Magazine
Contact
Home
Geen Lentebeurs in MECC, wel nieuwe beurs Beleef!
Na 55 edities is aan de Lentebeurs in het MECC een einde gekomen. Daarvoor in de plaats komt in het najaar de nieuwe consumentenbeurs Beleef! De eerste editie wordt gehouden van 5 tot en met 10 november. "Maar", zo zegt product manager Denise Gehlen van MECC Maastricht. "Beleef! is zeker geen Lentebeurs op een andere datum. Wij beseffen dat de consument van nu andere behoeften heeft dan de consument van pakweg tien jaar geleden. Daar spelen we met Beleef! op in."



"De consument van nu verwacht op een verrassende wijze geënthousiasmeerd te worden", gaat Gehlen verder. "Een concept als Lentebeurs bleek niet meer voldoende aan te sluiten op de behoeften van zowel de consument als de exposant. Met Beleef! slaan we een nieuwe weg in waarbij de beursvloer meer is dan de traditionele marktplaats waar goederen aan de man worden gebracht. Met name de wijze waarop wij samen met de exposant de bezoeker gaan verrassen zal onderscheidend zijn."

Ook vanuit de exposanten en bezoekers van de interieurbeurs Woon Mooi kwam de wens naar voren om het aanbod uit te breiden met belevingswerelden die niet gerelateerd zijn aan interieur. Gehlen: "Met deze duidelijke signalen uit de markt gaan we iets doen. Wonen wordt een van de hoofdthema's binnen het totaalconcept. Naast wonen vormen de thema's mode en leven de belangrijkste dragers van Beleef!. Vertrouwde beurselementen worden interactiever en er worden nieuwe elementen aan toegevoegd. Met deze nieuwe, bredere opzet en een innovatief omlijstingprogramma richten we ons op een bredere doelgroep."

Beleef! staat volgens Gehlen voor out of the box denken, het doorbreken van tradities en het met lef inslaan van nieuwe wegen: "Beleef! wordt een prikkelende najaarsbeurs voor het hele gezin, een gezellig dagje uit voor de consument die op zoek is naar inspiratie, advies en een breed productaanbod op het gebied van lifestyle, mode en wonen. Zoals de naam doet vermoeden zal beleving als rode draad aanwezig zijn op de beursvloer in de vorm van een eigentijdse aankleding en sprankelend entertainment."


2012-05-21
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV