Magazine
Contact
Home
Ecomobiel en Hansa Green Tour gaan samenwerken.
Ecomobiel en Hansa Green Tour gaan samenwerken. Ecomobiel is de vakbeurs voor duurzame mobiliteit, Hansa Green Tour is het internationale netwerkevenement voor duurzame energieoplossingen. De organisaties delen de ambitie om duurzaam ondernemerschap hoger op de maatschappelijke agenda te krijgen.

"We zijn er beiden van overtuigd dat duurzaam ondernemen geen groene droom is, maar een businessmodel." Deze gemeenschappelijke visie vormt een stevige basis voor de samenwerking. Roel Swierenga van Hanze Development organiseert de Hansa Green Tour voor de derde keer. Gerben Bierbooms van 54Events: "Onze evenementen zijn vrijwel even oud. Dit jaar vindt de vierde editie van ecomobiel plaats op 9 en 10 oktober in Ahoy' Rotterdam."

De Hansa Green Tour is een jaarlijks internationaal netwerkevenement voor Nederlandse en Duitse ondernemers en beleidsmakers. Het event wordt door Hanze Development georganiseerd in de vorm van een Tour. Swierenga: "Er wordt gereden met hybrides, elektrisch aangedreven auto's en auto's op biobrandstof door het Hanzegebied van Noord-Europa."  In 2012 start de Tour vanaf Groningen Airport Eelde. Na tussenstops in diverse plaatsen eindigt in de Tour in Hamburg. Het programma omvat onder andere bezoeken aan bedrijven en steden met innovatieve toepassingen op het gebied van duurzame energie. De Hansa Green Tour vindt plaats van woensdag 13 tot en met 15 juni.

Hanze Development en Ecomobiel werd gelegd via Emodz, de nieuwe Duitse samenwerkingspartner van ecomobiel. Matchmaking is een belangrijk onderdeel van zowel de Hansa Green Tour als van Ecomobiel. "Ondernemers en beleidsmakers moeten met elkaar om de tafel", aldus de samenwerkingspartners. Het leggen van nieuwe zakelijke contacten in Nederland en Duitsland is de rode draad.  Ecomobiel beoogt internationalisering van het beursconcept en daarbij is ook Duitsland een belangrijke markt. Ecomobiel en Emodz zullen beide deelnemen aan de Hansa Green Tour.

2012-05-14
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV