Magazine
Contact
Home
Kindermodebeurs Kid’s Wear Berlin gaat niet door
De nieuwe kindermodebeurs Kid's Wear in Berlijn gaat niet door. Volgens de organisatie van Kid’s Wear reageerde de branche positief op het nieuwe initiatief, maar liep het niet storm met de aanmedlingen. Reden voor de organisatie om de eerste editie af te blazen. Kid’s Wear Berlin stond gepland op 3 en 4 juli.

Het idee voor de beurs kwam van het Duitse magazine voor kindermode 'Kid’s Wear'. De organisatie wilde Kid’s Wear Berlin twee keer per jaar laten plaatsvinden na Berlin Fashion Week en zou zich richten op ‘zowel grote als kleine en regionale als internationale kindermodemerken’. Kid's Wear Berlin moest niet alleen een platform en ordershow voor merken in de kindermodebranche zijn; de organisatie wilde met modeshows, een trendforum en tentoonstellingen gericht op de wereld van kinderen de beurs ‘een ervaring op zich' maken.

“We blijven in het concept van Kid’s Wear Berlin geloven", staat op de website van de beurs te lezen. "Maar we begrijpen ook dat in economisch moeilijke tijden bedrijven de beslissing maken om hun beperkte marketing- en beursbudget niet uit te geven aan een nieuw beursformat."

Het is niet voor het eerst dat een Duitse kindermodebeurs op de fles gaat. Zo werd twee jaar geleden de stekker uit Kids Camp getrokken wegens tegenvallende inschrijvingen. En de grootste Duitse modevakbeurs Bread & Butter kondigde eind 2010 de zelfstandige kindermodebeurs Youngstars aan, maar nog voor de eerste editie had plaatsgevonden, werd de beurs geannuleerd. Ook in Nederland werden pogingen ondernomen om naast de succesvolle Kleine Fabriek andere kindermodebeurzen neer te zetten, maar vorig jaar werd Just Kidz afgelast en daarvoor ging No Kidding al ter ziele. (bron: www.fashionunited.nl)

2012-04-26
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV