Magazine
Contact
Home
Kindermodebeurs Kid’s Wear Berlin gaat niet door
De nieuwe kindermodebeurs Kid's Wear in Berlijn gaat niet door. Volgens de organisatie van Kid’s Wear reageerde de branche positief op het nieuwe initiatief, maar liep het niet storm met de aanmedlingen. Reden voor de organisatie om de eerste editie af te blazen. Kid’s Wear Berlin stond gepland op 3 en 4 juli.

Het idee voor de beurs kwam van het Duitse magazine voor kindermode 'Kid’s Wear'. De organisatie wilde Kid’s Wear Berlin twee keer per jaar laten plaatsvinden na Berlin Fashion Week en zou zich richten op ‘zowel grote als kleine en regionale als internationale kindermodemerken’. Kid's Wear Berlin moest niet alleen een platform en ordershow voor merken in de kindermodebranche zijn; de organisatie wilde met modeshows, een trendforum en tentoonstellingen gericht op de wereld van kinderen de beurs ‘een ervaring op zich' maken.

“We blijven in het concept van Kid’s Wear Berlin geloven", staat op de website van de beurs te lezen. "Maar we begrijpen ook dat in economisch moeilijke tijden bedrijven de beslissing maken om hun beperkte marketing- en beursbudget niet uit te geven aan een nieuw beursformat."

Het is niet voor het eerst dat een Duitse kindermodebeurs op de fles gaat. Zo werd twee jaar geleden de stekker uit Kids Camp getrokken wegens tegenvallende inschrijvingen. En de grootste Duitse modevakbeurs Bread & Butter kondigde eind 2010 de zelfstandige kindermodebeurs Youngstars aan, maar nog voor de eerste editie had plaatsgevonden, werd de beurs geannuleerd. Ook in Nederland werden pogingen ondernomen om naast de succesvolle Kleine Fabriek andere kindermodebeurzen neer te zetten, maar vorig jaar werd Just Kidz afgelast en daarvoor ging No Kidding al ter ziele. (bron: www.fashionunited.nl)

2012-04-26
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV