Magazine
Contact
Home
BedrijfsautoRAI bezorgt transportbranche positieve impuls
Na een pauze van vijf jaar staat de BedrijfsautoRAI volgens beursmanager Joost 't Hooft weer helemaal op de kaart. Het vernieuwde concept sloeg zowel bij exposanten als bezoekers goed aan, zo blijkt uit de reacties van de deelnemers en de voorlopige resultaten uit het bezoekersonderzoek. De beurs die van 17 tot en met 21 april plaatsvond in Amsterdam RAI heeft in totaal 46.690 bezoekers getrokken, inclusief een zeer drukke Chauffeursdag.

​“Met deze editie hebben we de hele branche weer een positieve impuls gegeven en dat kregen wij van alle kanten teruggekoppeld,” vertelt beursmanager Joost ’t Hooft. “De uitstraling van het nieuwe standconcept bij de trucks en bestelwagens is goed ontvangen. Er is goed zaken gedaan en we hebben onze platformfunctie concreet invulling weten te geven. Tijdens de beurs en tijdens het branchecongres zijn er diverse nieuwe initiatieven gelanceerd op het gebied van duurzaamheid en veiligheid. Thema’s die op de beursvloer dankzij de vele primeurs en innovaties ook veel terugkwamen."

't Hooft: "Daarnaast waren er veel leuke en inspirerende activiteiten waaronder de live uitzendingen van TransportRadio, de uitreiking van de SV Innovation Award en het NK Truckpull georganiseerd door Typisch Transport en Sterkste Man Unlimited. Ook bleek er, met name op de Chauffeursdag, veel belangstelling voor alle activiteiten op het Buitenpark die we in samenwerking met exposanten, O.S.C. (Overkoepelende Stichting Chauffeursactiviteiten), BOVAG Truckdealers en RAI Vereniging hebben weten te organiseren. Deze editie geeft niet alleen ons, maar ook de branche weer vertrouwen. Wij gaan vanaf nu dan ook weer bouwen aan de volgende editie die van 8 tot en met 12 april 2014 gepland staat.”

BedrijfsautoRAI 2012 was opgedeeld in vier segmenten: zware bedrijfswagens, lichte bedrijfswagens, speciale voertuigen en onderdelen & accessoires. De reacties van de exposanten waren uit alle segmenten bijzonder positief. Het bedrijf Bott vario, specialist in bedrijfswageninrichtingen, twitterde op de tweede dag al een topbeurs te draaien en heeft zich nu al voor BedrijfsautoRAI 2014 ingeschreven. Frank Siemerink, manager marketing van MAN Truck & Bus, spreekt van een geslaagde comeback van de beurs: “We hebben veel leads en diverse grote orders mogen schrijven. Bovendien is het vernieuwde standconcept ons goed bevallen.” DAF Trucks blikt eveneens tevreden terug: “Het was heel spannend wat deze BedrijfsautoRAI zou gaan brengen en we kunnen concluderen dat de beurs in alle opzichten geslaagd is."

2012-04-24
Beursorganisator ExpoProof lanceert een nieuwe vakbeurs: Veiligheid in de Openbare Ruimte. De nadruk van de beurs ligt op samenwerking, kennisdeling en slimme oplossingen voor de uitdagingen die komen kijken bij een veilige openbare ruimte. De beurs vindt plaats op 7 juni 2018 in Expo Houten.


 
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
januari | februari | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV