Magazine
Contact
Home
EMAP gesplitst in drie bedrijven
De Britse EMAP, uitgeverij, congres- en beursorganisator, heeft zijn bedrijfsstructuur drastisch veranderd. De bedrijfsactiviteiten zijn gesplitst in de onderdelen Events en Festivals, Information Services en Publishing. Elk bedrijf opereert zelfstandig, met een eigen directie, eigen bedrijfsnaam en een eigen bedrijfscultuur.

Het onderdeel Events en Festivals is ondergebracht in i2i Events Group. Dit bedrijf organiseert leidende congressen, beurzen en andere grootschalige events zoals het World Retail Congress, de International Spring Fair, BETT en Pure. Wat ook onder i2i Events Group valt is Lions Festivals, de organisator van wereldleidende festivals als Cannes Lions, Dubai Lynx, Eurobest en Spikes Asia.

Het onderdeel Information Services heet nu 4C Group. Dit bedrijf beschikt over een enorme database van klantengegevens waar klanten hun voordeel mee kunnen doen. Het onderdeel Publishing blijft bekend als EMAP: een progressief b2b mediamedrijf gespecialiseerd in online, social media, awards, magazines en conferenties. Het porftolio omvat onder andere Retail Week, Health Service Journal en Architects Journal.

i2i Events Group levert ongeveer veertig procent van de totale omzet en wordt geleid door Mark Shashoua. Hij werd in november 2011 aangesteld en kreeg als belangrijkste doelstelling mee om snel een internationaal salesteam op te zetten en vervolgens uitbreiding te zoeken in snelgroeiende markten als China, Latijns Amerika en Singapore. "De nieuwe bedrijfsstructuur betekent een geweldige kans om onze internationale beurzen en evenementen wereldwijd uit te zetten. Het geeft ons de vrijheid  om onze eigen keuzes te maken, ook als het investeringen betreft. We gaan in ieder geval investeren in goede kwalitatieve inhoudelijke evenementen en verder willen we onze opdrachtgevers, exposanten en bezoekers zo goed mogelijk blijven faciliteren. Want hun succes is ons succes."
                                                                       



2012-04-02
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV