Magazine
Contact
Home
EMAP gesplitst in drie bedrijven
De Britse EMAP, uitgeverij, congres- en beursorganisator, heeft zijn bedrijfsstructuur drastisch veranderd. De bedrijfsactiviteiten zijn gesplitst in de onderdelen Events en Festivals, Information Services en Publishing. Elk bedrijf opereert zelfstandig, met een eigen directie, eigen bedrijfsnaam en een eigen bedrijfscultuur.

Het onderdeel Events en Festivals is ondergebracht in i2i Events Group. Dit bedrijf organiseert leidende congressen, beurzen en andere grootschalige events zoals het World Retail Congress, de International Spring Fair, BETT en Pure. Wat ook onder i2i Events Group valt is Lions Festivals, de organisator van wereldleidende festivals als Cannes Lions, Dubai Lynx, Eurobest en Spikes Asia.

Het onderdeel Information Services heet nu 4C Group. Dit bedrijf beschikt over een enorme database van klantengegevens waar klanten hun voordeel mee kunnen doen. Het onderdeel Publishing blijft bekend als EMAP: een progressief b2b mediamedrijf gespecialiseerd in online, social media, awards, magazines en conferenties. Het porftolio omvat onder andere Retail Week, Health Service Journal en Architects Journal.

i2i Events Group levert ongeveer veertig procent van de totale omzet en wordt geleid door Mark Shashoua. Hij werd in november 2011 aangesteld en kreeg als belangrijkste doelstelling mee om snel een internationaal salesteam op te zetten en vervolgens uitbreiding te zoeken in snelgroeiende markten als China, Latijns Amerika en Singapore. "De nieuwe bedrijfsstructuur betekent een geweldige kans om onze internationale beurzen en evenementen wereldwijd uit te zetten. Het geeft ons de vrijheid  om onze eigen keuzes te maken, ook als het investeringen betreft. We gaan in ieder geval investeren in goede kwalitatieve inhoudelijke evenementen en verder willen we onze opdrachtgevers, exposanten en bezoekers zo goed mogelijk blijven faciliteren. Want hun succes is ons succes."
                                                                       



2012-04-02
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV