Magazine
Contact
Home
Samenwerking Expohub en 't Arendje
Expohub en 't Arendje  gaan samenwerken. Door de samenwerking kunnen circa zevenhonderd producten van 't Arendje aan de beurscatalogus worden toegevoegd. Expohub is een webapplicatie voor beursorganisatoren, en hun leveranciers en exposanten, ontwikkeld door Karen Sijbrandij van Sapra Consulting.

Zodra de producten van 't Arendje via Exhohub worden besteld, ontvangt de leverancier de bestelling direct in 'zijn' portaal op expohub.nl en via de e-mail. De organisator hoeft niets te doen. Als de exposant een bestelling wijzigt, krijgt de leverancier ook hier een bericht van. In het portaal ziet de leverancier altijd de bestelling zoals deze op dat moment is. Er hoeft geen tijd meer te worden besteed aan het doorgeven van (wijzigingen van) bestellingen.

Expohub is een initiatief van Karen Sijbrandij. Het idee voor de ontwikkeling van Expohub (voorheen Fairsatile) is ontstaan tijdens een eerdere baan als beursorganisator. Sijbrandij: "Als beursorganisator signaleerde ik het probleem van de administratieve druk en papieren rompslomp die groter werd naarmate de beurs dichterbij kwam. Een zoektocht op internet leverde geen bevredigende oplossing op. Vandaar het besluit om zelf een simpele oplossing te ontwikkelen: Expohub."

"Als evenementenorganisator ben je het loket waar de exposant terecht kan voor de meest uiteenlopende zaken", vertelt Sijbrandij. "Deze zaken dienen vervolgens door de organisator doorgestuurd te worden naar haar leveranciers. Naarmate de beurs dichterbij komt gaan meer exposanten vragen stellen, of doen nog een last-minute bestelling. Ook moet je als organisator controleren of de exposanten het benodigde materiaal hebben aangeleverd en dit eventueel doorsturen naar de betreffende leverancier. Vooral voor grotere evenementen is het tijdrovend om dit voor elke exposant en leverancier in de gaten te houden en geen fouten te maken. Ik wilde hier een oplossing voor verzinnen en dat is gelukt. Expohub is gericht op het automatiseren van de informatiestroom op een dusdanige manier, dat organisatoren in de gaten kunnen houden waar hun exposanten en leveranciers mee bezig zijn, zij problemen en kansen vroegtijdig kunnen signaleren, en minder tijd hieraan hoeven te besteden. Expohub zorgt voor de automatische verdeling van bestellingen en aangeleverde bestanden naar de relevante leveranciers, wat de taak van de organisator makkelijker maakt."

"Expohub is meer dan een online beurzenhandboek", benadrukt Sijbrandij. "Expohub biedt de organisator van de beurs een tool om de gehele administratie voor zijn/haar beurs in één programma te doen. Alle informatie zit in een overzichtelijk systeem, waar iedereen (organisator, exposant en leverancier) altijd een actueel overzicht kan vinden van de stand van zaken. De organisator hoeft geen tijd meer te besteden aan het verdelen van de informatie voor verschillende partijen, dat doet Expohub automatisch. Daarnaast kan de exposant in Expohub allerhande informatie terugvinden, van beursinformatie (inclusief banners, logo's, beurshandboek en plattegrond), tot een webshop om zijn/haar bestellingen in te plaatsen, tot een overzicht van eerdere bestellingen (voor de huidige beurs, maar ook van voorgaande beurzen), tot een overzicht van wat men nog moet aanleveren (bijvoorbeeld als men een advertentie heeft besteld). Ook de leverancier kan op elk moment inloggen en zien welke bestellingen er geplaatst zijn, et cetera. Expohub is bedoeld om het administratieve proces zo veel mogelijk te automatiseren, zodat de organisator zijn/haar handen vrij heeft om de beurs beter te maken, op wat voor manier dan ook; randprogramma, meer exposanten, up-selling, en ga zo maar door."

2012-03-19
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV