Magazine
Contact
Home
Nieuw: ééndaagse congresbeurs ‘Business Experience’ in MECC
MECC Maastricht organiseert op dinsdag 30 oktober 2012 de eerste editie van de ééndaagse congresbeurs ‘Business Experience’. Dit nieuwe platform voor Limburgse ondernemers is de opvolger van de BKD en wordt een jaarlijks terugkerend item op de agenda van de Maastrichtse evenementenlocatie.

“Kwaliteit is bij dit nieuwe evenement het sleutelwoord. Kwaliteit van inhoudelijke kennisoverdracht, deelnemers en netwerkmogelijkheden”, vertelt product manager Ruud Coumans. “Door in te zetten op relevante thema’s voor Limburgse ondernemers, met boeiende sprekers, belooft Business Experience een evenement met diepgang te worden. Kennis, inspiratie, netwerk en matchmaking zijn de vier speerpunten die als een rode draad door de congresbeurs verweven zijn. Overigens hebben wij er als organisatie voor gekozen om het nieuwe evenement niet in de beurshallen, maar in het congrescentrum van MECC Maastricht te laten plaatsvinden. Die locatie past beter bij de nieuwe opzet, ook met het oog op de kwaliteitsimpuls."

Het dagprogramma van Business Experience 2012 bestaat uit drie onderdelen. Na een verrassend openingsprogramma in het Auditorium volgen twee rondes van kennissessies. Eerst sessies met branchespecifieke thema’s, daarna kennissessies waar brancheoverstijgende onderwerpen aan de orde komen. Het laatste onderdeel is het netwerk-onderdeel. Ruim honderd exposerende bedrijven zullen zich hier aan luxe netwerktafels presenteren. De prijs voor een los toegangsbewijs bedraagt € 150,-. Er worden duizend bezoekers verwacht tijdens het all inclusive evenement.

2012-03-15
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV