Magazine
Contact
Home
Nieuw: ééndaagse congresbeurs ‘Business Experience’ in MECC
MECC Maastricht organiseert op dinsdag 30 oktober 2012 de eerste editie van de ééndaagse congresbeurs ‘Business Experience’. Dit nieuwe platform voor Limburgse ondernemers is de opvolger van de BKD en wordt een jaarlijks terugkerend item op de agenda van de Maastrichtse evenementenlocatie.

“Kwaliteit is bij dit nieuwe evenement het sleutelwoord. Kwaliteit van inhoudelijke kennisoverdracht, deelnemers en netwerkmogelijkheden”, vertelt product manager Ruud Coumans. “Door in te zetten op relevante thema’s voor Limburgse ondernemers, met boeiende sprekers, belooft Business Experience een evenement met diepgang te worden. Kennis, inspiratie, netwerk en matchmaking zijn de vier speerpunten die als een rode draad door de congresbeurs verweven zijn. Overigens hebben wij er als organisatie voor gekozen om het nieuwe evenement niet in de beurshallen, maar in het congrescentrum van MECC Maastricht te laten plaatsvinden. Die locatie past beter bij de nieuwe opzet, ook met het oog op de kwaliteitsimpuls."

Het dagprogramma van Business Experience 2012 bestaat uit drie onderdelen. Na een verrassend openingsprogramma in het Auditorium volgen twee rondes van kennissessies. Eerst sessies met branchespecifieke thema’s, daarna kennissessies waar brancheoverstijgende onderwerpen aan de orde komen. Het laatste onderdeel is het netwerk-onderdeel. Ruim honderd exposerende bedrijven zullen zich hier aan luxe netwerktafels presenteren. De prijs voor een los toegangsbewijs bedraagt € 150,-. Er worden duizend bezoekers verwacht tijdens het all inclusive evenement.

2012-03-15
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV