Magazine
Contact
Home
Nieuw: ééndaagse congresbeurs ‘Business Experience’ in MECC
MECC Maastricht organiseert op dinsdag 30 oktober 2012 de eerste editie van de ééndaagse congresbeurs ‘Business Experience’. Dit nieuwe platform voor Limburgse ondernemers is de opvolger van de BKD en wordt een jaarlijks terugkerend item op de agenda van de Maastrichtse evenementenlocatie.

“Kwaliteit is bij dit nieuwe evenement het sleutelwoord. Kwaliteit van inhoudelijke kennisoverdracht, deelnemers en netwerkmogelijkheden”, vertelt product manager Ruud Coumans. “Door in te zetten op relevante thema’s voor Limburgse ondernemers, met boeiende sprekers, belooft Business Experience een evenement met diepgang te worden. Kennis, inspiratie, netwerk en matchmaking zijn de vier speerpunten die als een rode draad door de congresbeurs verweven zijn. Overigens hebben wij er als organisatie voor gekozen om het nieuwe evenement niet in de beurshallen, maar in het congrescentrum van MECC Maastricht te laten plaatsvinden. Die locatie past beter bij de nieuwe opzet, ook met het oog op de kwaliteitsimpuls."

Het dagprogramma van Business Experience 2012 bestaat uit drie onderdelen. Na een verrassend openingsprogramma in het Auditorium volgen twee rondes van kennissessies. Eerst sessies met branchespecifieke thema’s, daarna kennissessies waar brancheoverstijgende onderwerpen aan de orde komen. Het laatste onderdeel is het netwerk-onderdeel. Ruim honderd exposerende bedrijven zullen zich hier aan luxe netwerktafels presenteren. De prijs voor een los toegangsbewijs bedraagt € 150,-. Er worden duizend bezoekers verwacht tijdens het all inclusive evenement.

2012-03-15
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV