Magazine
Contact
Home
Vrouw! trekt twintig procent meer bezoekers
De vijfde editie van de beurs Vrouw! die 9 tot en met 11 maart werd gehouden, heeft 20.669 bezoekers naar het WTC Expo in Leeuwarden gebracht. Dat is twintig procent meer dan vorig jaar, toen telde Vrouw! 17.327 bezoekers. Ook de bestedingen stegen. Met een gemiddelde besteding van € 74,50 per bezoeker gaven de vrouwen gezamenlijk ruim anderhalf miljoen euro uit op de beurs.

De organisatie denkt dat het succes verklaard kan worden door verschillende factoren. "In tijden van recessie zijn uitjes dicht bij huis populairder dan ooit. En Vrouw! is ook echt een dagje uit", zegt beursmanager Anouk Kuperus. "Er is niet alleen veel te shoppen en te zien, maar ook te doen en te beleven. Die combinatie is helemaal goed. Je bent er niet in een paar uurtjes uitgekeken. Het is erg druk geweest, maar vrouwen krijgen bij ons niet dat massa gevoel wat bij grote beurzen vaak wel het geval is. Wat natuurlijk ook fijn is, is dat de exposanten goed verkopen. Dat maakt het voor iedereen leuk."

De actie waarbij alle bezoekers van de beurs gevraagd werd om nog goed bruikbare beautyproducten aan Fier te doneren is zeer geslaagd. Meiden en vrouwen die in de opvang van Fier verblijven, zijn op de vlucht voor geweld en verblijven op een anonieme plek. Ze zijn vertrokken zonder veel spullen mee te kunnen nemen. Kuperus: "Het inzamelpunt van Fier op de beurs werd bedolven onder tassen met verzorgingsproducten. Van alle producten worden manden samengesteld die binnenkort aan de vrouwen die bij Fier in de opvang zitten worden aangeboden."

Het thema van de beurs was 100% selfmade. Het selfmade plein dat dit jaar voor het eerst georganiseerd is en waar bezoekers aan konden schuiven voor workshops was de hele beurs lang druk bezet. De shows op het entertainment plein waren ook in trek. De grote Vrouw! modeshow - met dit jaar acht deelnemende partijen - werd drie keer per dag opgevoerd en was de grote publiekstrekker.

2012-03-12
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV