Magazine
Contact
Home
Vrouw! trekt twintig procent meer bezoekers
De vijfde editie van de beurs Vrouw! die 9 tot en met 11 maart werd gehouden, heeft 20.669 bezoekers naar het WTC Expo in Leeuwarden gebracht. Dat is twintig procent meer dan vorig jaar, toen telde Vrouw! 17.327 bezoekers. Ook de bestedingen stegen. Met een gemiddelde besteding van € 74,50 per bezoeker gaven de vrouwen gezamenlijk ruim anderhalf miljoen euro uit op de beurs.

De organisatie denkt dat het succes verklaard kan worden door verschillende factoren. "In tijden van recessie zijn uitjes dicht bij huis populairder dan ooit. En Vrouw! is ook echt een dagje uit", zegt beursmanager Anouk Kuperus. "Er is niet alleen veel te shoppen en te zien, maar ook te doen en te beleven. Die combinatie is helemaal goed. Je bent er niet in een paar uurtjes uitgekeken. Het is erg druk geweest, maar vrouwen krijgen bij ons niet dat massa gevoel wat bij grote beurzen vaak wel het geval is. Wat natuurlijk ook fijn is, is dat de exposanten goed verkopen. Dat maakt het voor iedereen leuk."

De actie waarbij alle bezoekers van de beurs gevraagd werd om nog goed bruikbare beautyproducten aan Fier te doneren is zeer geslaagd. Meiden en vrouwen die in de opvang van Fier verblijven, zijn op de vlucht voor geweld en verblijven op een anonieme plek. Ze zijn vertrokken zonder veel spullen mee te kunnen nemen. Kuperus: "Het inzamelpunt van Fier op de beurs werd bedolven onder tassen met verzorgingsproducten. Van alle producten worden manden samengesteld die binnenkort aan de vrouwen die bij Fier in de opvang zitten worden aangeboden."

Het thema van de beurs was 100% selfmade. Het selfmade plein dat dit jaar voor het eerst georganiseerd is en waar bezoekers aan konden schuiven voor workshops was de hele beurs lang druk bezet. De shows op het entertainment plein waren ook in trek. De grote Vrouw! modeshow - met dit jaar acht deelnemende partijen - werd drie keer per dag opgevoerd en was de grote publiekstrekker.

2012-03-12
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
mei | juni | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV