Magazine
Contact
Home
Vrouw! trekt twintig procent meer bezoekers
De vijfde editie van de beurs Vrouw! die 9 tot en met 11 maart werd gehouden, heeft 20.669 bezoekers naar het WTC Expo in Leeuwarden gebracht. Dat is twintig procent meer dan vorig jaar, toen telde Vrouw! 17.327 bezoekers. Ook de bestedingen stegen. Met een gemiddelde besteding van € 74,50 per bezoeker gaven de vrouwen gezamenlijk ruim anderhalf miljoen euro uit op de beurs.

De organisatie denkt dat het succes verklaard kan worden door verschillende factoren. "In tijden van recessie zijn uitjes dicht bij huis populairder dan ooit. En Vrouw! is ook echt een dagje uit", zegt beursmanager Anouk Kuperus. "Er is niet alleen veel te shoppen en te zien, maar ook te doen en te beleven. Die combinatie is helemaal goed. Je bent er niet in een paar uurtjes uitgekeken. Het is erg druk geweest, maar vrouwen krijgen bij ons niet dat massa gevoel wat bij grote beurzen vaak wel het geval is. Wat natuurlijk ook fijn is, is dat de exposanten goed verkopen. Dat maakt het voor iedereen leuk."

De actie waarbij alle bezoekers van de beurs gevraagd werd om nog goed bruikbare beautyproducten aan Fier te doneren is zeer geslaagd. Meiden en vrouwen die in de opvang van Fier verblijven, zijn op de vlucht voor geweld en verblijven op een anonieme plek. Ze zijn vertrokken zonder veel spullen mee te kunnen nemen. Kuperus: "Het inzamelpunt van Fier op de beurs werd bedolven onder tassen met verzorgingsproducten. Van alle producten worden manden samengesteld die binnenkort aan de vrouwen die bij Fier in de opvang zitten worden aangeboden."

Het thema van de beurs was 100% selfmade. Het selfmade plein dat dit jaar voor het eerst georganiseerd is en waar bezoekers aan konden schuiven voor workshops was de hele beurs lang druk bezet. De shows op het entertainment plein waren ook in trek. De grote Vrouw! modeshow - met dit jaar acht deelnemende partijen - werd drie keer per dag opgevoerd en was de grote publiekstrekker.

2012-03-12
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
112 Vakdagen, de vakbeurs over hulpverlening en veiligheid die zou plaatsvinden van 16 tot en met 18 mei 2017 in Evenementenhal Gorinchem, is afgelast. De organisatie die in handen is van Evenementenhal kan onvoldoende draagvlak bieden voor ieder segment om de volledige branche te bedienen. Op dit moment is nog niet duidelijk of en wanneer er een vervolg aan dit beursconcept wordt gegeven. 
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV