Magazine
Contact
Home
Vrouw! trekt twintig procent meer bezoekers
De vijfde editie van de beurs Vrouw! die 9 tot en met 11 maart werd gehouden, heeft 20.669 bezoekers naar het WTC Expo in Leeuwarden gebracht. Dat is twintig procent meer dan vorig jaar, toen telde Vrouw! 17.327 bezoekers. Ook de bestedingen stegen. Met een gemiddelde besteding van € 74,50 per bezoeker gaven de vrouwen gezamenlijk ruim anderhalf miljoen euro uit op de beurs.

De organisatie denkt dat het succes verklaard kan worden door verschillende factoren. "In tijden van recessie zijn uitjes dicht bij huis populairder dan ooit. En Vrouw! is ook echt een dagje uit", zegt beursmanager Anouk Kuperus. "Er is niet alleen veel te shoppen en te zien, maar ook te doen en te beleven. Die combinatie is helemaal goed. Je bent er niet in een paar uurtjes uitgekeken. Het is erg druk geweest, maar vrouwen krijgen bij ons niet dat massa gevoel wat bij grote beurzen vaak wel het geval is. Wat natuurlijk ook fijn is, is dat de exposanten goed verkopen. Dat maakt het voor iedereen leuk."

De actie waarbij alle bezoekers van de beurs gevraagd werd om nog goed bruikbare beautyproducten aan Fier te doneren is zeer geslaagd. Meiden en vrouwen die in de opvang van Fier verblijven, zijn op de vlucht voor geweld en verblijven op een anonieme plek. Ze zijn vertrokken zonder veel spullen mee te kunnen nemen. Kuperus: "Het inzamelpunt van Fier op de beurs werd bedolven onder tassen met verzorgingsproducten. Van alle producten worden manden samengesteld die binnenkort aan de vrouwen die bij Fier in de opvang zitten worden aangeboden."

Het thema van de beurs was 100% selfmade. Het selfmade plein dat dit jaar voor het eerst georganiseerd is en waar bezoekers aan konden schuiven voor workshops was de hele beurs lang druk bezet. De shows op het entertainment plein waren ook in trek. De grote Vrouw! modeshow - met dit jaar acht deelnemende partijen - werd drie keer per dag opgevoerd en was de grote publiekstrekker.

2012-03-12
Beursorganisator ExpoProof lanceert een nieuwe vakbeurs: Veiligheid in de Openbare Ruimte. De nadruk van de beurs ligt op samenwerking, kennisdeling en slimme oplossingen voor de uitdagingen die komen kijken bij een veilige openbare ruimte. De beurs vindt plaats op 7 juni 2018 in Expo Houten.


 
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
januari | februari | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV