Magazine
Contact
Home
TEFAF Maastricht viert zilveren jubileum in 2012
TEFAF Maastricht, die van 16 tot en met 25 maart in het MECC wordt gehouden, viert dit jaar haar zilveren jubileum. De jaarlijkse kunst- en antiekbeurs werd in 1988 voor het eerst gehouden. Door een absolute toewijding aan kwaliteit en vakkennis heeft The European Fine Art Fair de internationale kunstmarkt veroverd.

De TEFAF in de afgelopen 25 jaar uitgegroeid van een relatief kleinschalig evenement tot de meest vooraanstaande kunst- en antiekbeurs ter wereld. De beurs wordt jaarlijks bezocht door verzamelaars, curatoren en kunstkenners uit meer dan vijftig landen.

Het eerste wat de bezoeker in maart 2012 zal opvallen, als de beurs haar deuren opent, is de speciaal voor het jubileum ontworpen spectaculaire nieuwe ontvangsthal. Tijdens deze 25e editie wordt bovendien een vernieuwd logo onthuld. Daarnaast doet TEFAF nog veel meer om het jubileum op passende wijze te vieren. Zoals:

- De oprichting van het TEFAF Restauratiefonds. Met ingang van deze editie schenkt TEFAF jaarlijks maximaal € 50.000 aan het restaureren van museumobjecten. Een jury van onafhankelijke deskundigen beslist aan wie het bedrag wordt toegekend en of deze aan één enkele organisatie wordt toegekend of tussen meerdere musea zal worden verdeeld.

- Voor TEFAF 2012 wordt een speciaal Jubileumboek gemaakt. Dit omvat onder meer interviews met museumcuratoren en privé-verzamelaars die objecten hebben gekocht op de beurs. Verder beschrijft het boek de geschiedenis van TEFAF, biedt het een kijkje achter de schermen van de beurs en toont het topstukken die de afgelopen jaren op TEFAF zijn verkocht.

- Jaarlijks stelt cultureel econoom dr. Clare McAndrew, de oprichter van Arts Economics, voor TEFAF het Art Market Report samen. Deze keer staan de marktontwikkelingen in de afgelopen 25 jaar centraal. De belangrijkste trends vanaf de late jaren ’80 tot nu komen aan bod, maar ook de huidige marktsituatie en de vooruitzichten voor 2012 worden besproken.

- Ter ere van het jubileum is een wereldwijde campagne gestart om de toch al brede verscheidenheid aan TEFAF-bezoekers nog verder te vergroten. De afgelopen periode hield TEFAF verzamelaarsbijeenkomsten in China, Brazilië, New York, Milaan, München en Parijs.

-  Om Maastricht te bedanken voor haar gastvrijheid van de afgelopen 25 jaar heeft TEFAF een aanzienlijk bedrag geschonken aan het Museum aan het Vrijthof en is zij daardoor hoofdsponsor geworden van dit Maastrichtse museum. Wanneer het museum halverwege 2012 opent zal het onder de titel ‘Made in Maastricht’ hoogtepunten uit vijf eeuwen kunst en design uit Maastricht tentoonstellen.


2012-03-12
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV