Magazine
Contact
Home
Huis & Tuin plust tien procent qua bezoekers
De organisatie van de beurs Huis & Tuin in WTC Expo kijkt tevreden terug op de negende editie van Huis & Tuin. Met bijna tien procent meer bezoekers was de grootste huis- , tuin- en woonbeurs van Noord-Nederland een groot succes te noemen. Maar liefst 32.875 bezoekers passeerden in vier dagen tijd de kassa.

De tendens die al langer voor de meeste beurzen in het WTC Expo geldt - een stijgend aantal bezoekers uit regio's buiten de drie noordelijke provincies - geldt nu ook voor de beurs Huis & Tuin. Er werden meer bezoekers uit Noord-Holland ontvangen en uit het midden en zuiden van het land. Volgens organisator WTC Expo zijn de exclusief aangelegde thematuinen een trekker voor mensen uit het hele land.

“Vooral op donderdag en vrijdag is de beurs erg goed bezocht”, vertelt projectmanager Tjettje Miedema. “Veel gezinnen met kinderen zochten een dagje vertier op de beurs vanwege de voorjaarsvakantie. Voor kinderen was er genoeg te beleven, zoals een speciale kinderspeelhoek en het kindercircus. Ook de woonveiling, georganiseerd door Veilinghuis Ald Fryslân was een succes, drommen bezoekers schaarden zich op zaterdag rondom de veilingplaats om voor een mooi prijsje iets op de kop te tikken.”

De twaalf hoveniers die de thematuinen speciaal voor de beurs aanlegden, hebben ook dit jaar gestreden om de felbegeerde hoveniersbokaal. Stichting VKC (Vaste Keuring Commissie) deed de beoordeling. Tuinadviesbureau Michel van Kammen ging ervandoor met de eerste prijs. De tuin met het kleinste gebruikte oppervlak van de twaalf inzenders, werd door de vakjury unaniem beoordeeld als winnaar.

Nieuw dit jaar was de publieksprijs, ruim vijftienhonderd beursbezoekers hebben hun stem uitgebracht op de thematuin van hun keuze. Opvallend was dat de drie winnaars van de publieksprijs niet in het rijtje van de vakjury voorkwamen. Miedema: “Het verrassende verschil in de uitslag is waarschijnlijk te verklaren is door de vele vaktechnische aspecten die de vakjury meeneemt in haar oordeel die het publiek vaak minder opvallen. De beursbezoeker kiest veelal wat hem het meest aanspreekt, of gewoon wat hij het mooiste vindt.”



2012-03-12
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Logistica en ICT & Logistiek 2017 hebben respectievelijk 15.417 en 7.358 bezoekers verwelkomd. In de vernieuwde opzet konden bezoekers zich laten inspireren door exposanten, kennissessies, beurstours en tijdens de demonstraties op de Scala's Logistica. De beurzen vonden plaats van 28 tot en met 30 november in Jaarbeurs Utrecht.
 
De 40-jarige beurseditie van de SITEVI, de vakbeurs voor equipment en knowhow voor wijn- en olijfolieproductie en fruit- en groenteteelt, heeft ongeveer 57.000 professionals ontvangen. Dat is 5 procent meer vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015. De beurs vond plaats van 28 tot en met 30 november 2017 in Montpellier.
 
Koelnmesse organiseert samen met de Duitse vereniging voor middenstanders op 3 en 4 juli 2018 de nieuwe beurs Indicom: Innovation.Digital.Community. Dit tweedaagse zakenplatform in Keulen wil onder het thema 'digitale transformatie' jonge ondernemers samenbrengen.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV