Magazine
Contact
Home
Huis & Tuin plust tien procent qua bezoekers
De organisatie van de beurs Huis & Tuin in WTC Expo kijkt tevreden terug op de negende editie van Huis & Tuin. Met bijna tien procent meer bezoekers was de grootste huis- , tuin- en woonbeurs van Noord-Nederland een groot succes te noemen. Maar liefst 32.875 bezoekers passeerden in vier dagen tijd de kassa.

De tendens die al langer voor de meeste beurzen in het WTC Expo geldt - een stijgend aantal bezoekers uit regio's buiten de drie noordelijke provincies - geldt nu ook voor de beurs Huis & Tuin. Er werden meer bezoekers uit Noord-Holland ontvangen en uit het midden en zuiden van het land. Volgens organisator WTC Expo zijn de exclusief aangelegde thematuinen een trekker voor mensen uit het hele land.

“Vooral op donderdag en vrijdag is de beurs erg goed bezocht”, vertelt projectmanager Tjettje Miedema. “Veel gezinnen met kinderen zochten een dagje vertier op de beurs vanwege de voorjaarsvakantie. Voor kinderen was er genoeg te beleven, zoals een speciale kinderspeelhoek en het kindercircus. Ook de woonveiling, georganiseerd door Veilinghuis Ald Fryslân was een succes, drommen bezoekers schaarden zich op zaterdag rondom de veilingplaats om voor een mooi prijsje iets op de kop te tikken.”

De twaalf hoveniers die de thematuinen speciaal voor de beurs aanlegden, hebben ook dit jaar gestreden om de felbegeerde hoveniersbokaal. Stichting VKC (Vaste Keuring Commissie) deed de beoordeling. Tuinadviesbureau Michel van Kammen ging ervandoor met de eerste prijs. De tuin met het kleinste gebruikte oppervlak van de twaalf inzenders, werd door de vakjury unaniem beoordeeld als winnaar.

Nieuw dit jaar was de publieksprijs, ruim vijftienhonderd beursbezoekers hebben hun stem uitgebracht op de thematuin van hun keuze. Opvallend was dat de drie winnaars van de publieksprijs niet in het rijtje van de vakjury voorkwamen. Miedema: “Het verrassende verschil in de uitslag is waarschijnlijk te verklaren is door de vele vaktechnische aspecten die de vakjury meeneemt in haar oordeel die het publiek vaak minder opvallen. De beursbezoeker kiest veelal wat hem het meest aanspreekt, of gewoon wat hij het mooiste vindt.”



2012-03-12
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV