Magazine
Contact
Home
Nieuw: Webshopdagen in Jaarbeurs
Jaarbeurs Utrecht is op 5, 6 en 7 oktober het toneel voor de nieuwe consumentenbeurs de Webshopdagen. Webshopeigenaren kunnen op de Webshopdagen hun producten live aan het publiek laten zien, horen, ruiken, voelen en proeven. De beurs is een productie van Expolaan en wordt ondersteund door Stichting Webshop Keurmerk.

Volgens Tom Cosijn van Expolaan is de thuiswinkelsector de laatste jaren sterk gegroeid. “De laatste drie jaar is de sector zelfs verdubbeld tot ruim 37.000 webwinkels”, vertelt hij. “Zo´n tien procent van de consumenten koopt praktisch alles via internet. Toch blijft de consument fysiek winkelen belangrijk vinden. Men wil nog steeds het persoonlijke contact met de verkoper, men wil zien, voelen en vergelijken. Deze feiten zijn voor ons de reden om de Webshopdagen te gaan organiseren. Hier kunnen webshophouders hun klanten ontmoeten en hun potentiële klanten informeren. Al eeuwenlang worden producten verkocht op markten. Dit verkoopinstrument wordt op de Webshopdagen gekoppeld aan de online verkoop. Dankzij de ondersteuning van Stichting Webshop Keurmerk worden oude en nieuwe media aan elkaar gekoppeld.”

De organisatie hoopt op de eerste editie meteen al zo´n tweehonderd webshophouders als exposant aan te trekken. Cosijn:  “Het wordt een complete beurs, zie het als een soort Huishoudbeurs, met modeshows, demonstraties, workshops, voorlichting, vakantieideeën, optredens van artiesten en dergelijke. Hier vinden de bezoekers 1001 leuke aanbiedingen en beleven ze een echt dagje uit..”

2012-03-12
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Logistica en ICT & Logistiek 2017 hebben respectievelijk 15.417 en 7.358 bezoekers verwelkomd. In de vernieuwde opzet konden bezoekers zich laten inspireren door exposanten, kennissessies, beurstours en tijdens de demonstraties op de Scala's Logistica. De beurzen vonden plaats van 28 tot en met 30 november in Jaarbeurs Utrecht.
 
De 40-jarige beurseditie van de SITEVI, de vakbeurs voor equipment en knowhow voor wijn- en olijfolieproductie en fruit- en groenteteelt, heeft ongeveer 57.000 professionals ontvangen. Dat is 5 procent meer vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015. De beurs vond plaats van 28 tot en met 30 november 2017 in Montpellier.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV