Magazine
Contact
Home
Nieuw: Webshopdagen in Jaarbeurs
Jaarbeurs Utrecht is op 5, 6 en 7 oktober het toneel voor de nieuwe consumentenbeurs de Webshopdagen. Webshopeigenaren kunnen op de Webshopdagen hun producten live aan het publiek laten zien, horen, ruiken, voelen en proeven. De beurs is een productie van Expolaan en wordt ondersteund door Stichting Webshop Keurmerk.

Volgens Tom Cosijn van Expolaan is de thuiswinkelsector de laatste jaren sterk gegroeid. “De laatste drie jaar is de sector zelfs verdubbeld tot ruim 37.000 webwinkels”, vertelt hij. “Zo´n tien procent van de consumenten koopt praktisch alles via internet. Toch blijft de consument fysiek winkelen belangrijk vinden. Men wil nog steeds het persoonlijke contact met de verkoper, men wil zien, voelen en vergelijken. Deze feiten zijn voor ons de reden om de Webshopdagen te gaan organiseren. Hier kunnen webshophouders hun klanten ontmoeten en hun potentiële klanten informeren. Al eeuwenlang worden producten verkocht op markten. Dit verkoopinstrument wordt op de Webshopdagen gekoppeld aan de online verkoop. Dankzij de ondersteuning van Stichting Webshop Keurmerk worden oude en nieuwe media aan elkaar gekoppeld.”

De organisatie hoopt op de eerste editie meteen al zo´n tweehonderd webshophouders als exposant aan te trekken. Cosijn:  “Het wordt een complete beurs, zie het als een soort Huishoudbeurs, met modeshows, demonstraties, workshops, voorlichting, vakantieideeën, optredens van artiesten en dergelijke. Hier vinden de bezoekers 1001 leuke aanbiedingen en beleven ze een echt dagje uit..”

2012-03-12
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV