Magazine
Contact
Home
Nieuw: Webshopdagen in Jaarbeurs
Jaarbeurs Utrecht is op 5, 6 en 7 oktober het toneel voor de nieuwe consumentenbeurs de Webshopdagen. Webshopeigenaren kunnen op de Webshopdagen hun producten live aan het publiek laten zien, horen, ruiken, voelen en proeven. De beurs is een productie van Expolaan en wordt ondersteund door Stichting Webshop Keurmerk.

Volgens Tom Cosijn van Expolaan is de thuiswinkelsector de laatste jaren sterk gegroeid. “De laatste drie jaar is de sector zelfs verdubbeld tot ruim 37.000 webwinkels”, vertelt hij. “Zo´n tien procent van de consumenten koopt praktisch alles via internet. Toch blijft de consument fysiek winkelen belangrijk vinden. Men wil nog steeds het persoonlijke contact met de verkoper, men wil zien, voelen en vergelijken. Deze feiten zijn voor ons de reden om de Webshopdagen te gaan organiseren. Hier kunnen webshophouders hun klanten ontmoeten en hun potentiële klanten informeren. Al eeuwenlang worden producten verkocht op markten. Dit verkoopinstrument wordt op de Webshopdagen gekoppeld aan de online verkoop. Dankzij de ondersteuning van Stichting Webshop Keurmerk worden oude en nieuwe media aan elkaar gekoppeld.”

De organisatie hoopt op de eerste editie meteen al zo´n tweehonderd webshophouders als exposant aan te trekken. Cosijn:  “Het wordt een complete beurs, zie het als een soort Huishoudbeurs, met modeshows, demonstraties, workshops, voorlichting, vakantieideeën, optredens van artiesten en dergelijke. Hier vinden de bezoekers 1001 leuke aanbiedingen en beleven ze een echt dagje uit..”

2012-03-12
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV