Magazine
Contact
Home
Nieuw: Webshopdagen in Jaarbeurs
Jaarbeurs Utrecht is op 5, 6 en 7 oktober het toneel voor de nieuwe consumentenbeurs de Webshopdagen. Webshopeigenaren kunnen op de Webshopdagen hun producten live aan het publiek laten zien, horen, ruiken, voelen en proeven. De beurs is een productie van Expolaan en wordt ondersteund door Stichting Webshop Keurmerk.

Volgens Tom Cosijn van Expolaan is de thuiswinkelsector de laatste jaren sterk gegroeid. “De laatste drie jaar is de sector zelfs verdubbeld tot ruim 37.000 webwinkels”, vertelt hij. “Zo´n tien procent van de consumenten koopt praktisch alles via internet. Toch blijft de consument fysiek winkelen belangrijk vinden. Men wil nog steeds het persoonlijke contact met de verkoper, men wil zien, voelen en vergelijken. Deze feiten zijn voor ons de reden om de Webshopdagen te gaan organiseren. Hier kunnen webshophouders hun klanten ontmoeten en hun potentiële klanten informeren. Al eeuwenlang worden producten verkocht op markten. Dit verkoopinstrument wordt op de Webshopdagen gekoppeld aan de online verkoop. Dankzij de ondersteuning van Stichting Webshop Keurmerk worden oude en nieuwe media aan elkaar gekoppeld.”

De organisatie hoopt op de eerste editie meteen al zo´n tweehonderd webshophouders als exposant aan te trekken. Cosijn:  “Het wordt een complete beurs, zie het als een soort Huishoudbeurs, met modeshows, demonstraties, workshops, voorlichting, vakantieideeën, optredens van artiesten en dergelijke. Hier vinden de bezoekers 1001 leuke aanbiedingen en beleven ze een echt dagje uit..”

2012-03-12
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV