Magazine
Contact
Home
Aandacht voor beurzen in radioprogramma PREMTIME
Het radioprogramma PREMTIME was op 20 februari aanwezig op de Huishoudbeurs in Amsterdam Rai. In het programma stond de vraag 'Wat draagt een beurs bij aan de Nederlandse economie? En hoe is het gesteld met de beurzensector in ons land in vergelijking met andere landen, zoals Duitsland?' centraal. Presentator Prem Radhakishun praatte erover met Ids Boersma, directeur Marketing en Nationale Beurzen bij Amsterdam RAI en Han Leenhouts, beurzenexpert, Expovisie-columnist en directeur van Sales & Pepper.

Han Leenhouts over zijn radio-optreden in het programma PREMTIME: "Op het moment dat er een crisis is en mensen de hand op de knip houden is er in Amsterdam gelukkig weer de Huishoudbeurs: de moeder aller beurzen. Elk jaar weer duiken alle media erop en filmen dan het liefst triestige huisvrouwen in blowmachines of zwaaiend met een Sorbo-tas. Dat is natuurlijk een zeer oppervlakkig beeld van de werkelijkheid. Want op deze beurs komt de doorsnee Nederlandse vrouw. De enorme groep mensen die hier komt, kan de economie echt 'kickstarten'. Als de bezoekers van de Huishoudbeurs optimistisch worden, dan gaat het terstonds beter met de economie. En de Huishoudbeurs is een echte feelgood-beurs, waar vrouwen over het algemeen met een goed gevoel vandaan komen..."

"Daarom was het mooi dat Prem van het radioprogramma PREMTIME aandacht wilde besteden aan de economische power van het medium Beurzen. Want het gaat jaarlijks toch om ruim twee miljard aan bestedingen, direct en indirect. Samen met Ids Boersma kon ik in het radioprogramma uitwijden over het belang van de Huishoudbeurs en beurzen in het algemeen. Het werd een levendige uitzending omdat wij vanuit onze passie en eigen vertrekpunt de situatie beschouwden: de organisator en de motivatior aan het woord."

Heeft u de uitzending gemist, dan kunt u zich laven aan een positieve impuls voor onze branche via de site van PREMTIME.

2012-02-21
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV