Magazine
Contact
Home
Aandacht voor beurzen in radioprogramma PREMTIME
Het radioprogramma PREMTIME was op 20 februari aanwezig op de Huishoudbeurs in Amsterdam Rai. In het programma stond de vraag 'Wat draagt een beurs bij aan de Nederlandse economie? En hoe is het gesteld met de beurzensector in ons land in vergelijking met andere landen, zoals Duitsland?' centraal. Presentator Prem Radhakishun praatte erover met Ids Boersma, directeur Marketing en Nationale Beurzen bij Amsterdam RAI en Han Leenhouts, beurzenexpert, Expovisie-columnist en directeur van Sales & Pepper.

Han Leenhouts over zijn radio-optreden in het programma PREMTIME: "Op het moment dat er een crisis is en mensen de hand op de knip houden is er in Amsterdam gelukkig weer de Huishoudbeurs: de moeder aller beurzen. Elk jaar weer duiken alle media erop en filmen dan het liefst triestige huisvrouwen in blowmachines of zwaaiend met een Sorbo-tas. Dat is natuurlijk een zeer oppervlakkig beeld van de werkelijkheid. Want op deze beurs komt de doorsnee Nederlandse vrouw. De enorme groep mensen die hier komt, kan de economie echt 'kickstarten'. Als de bezoekers van de Huishoudbeurs optimistisch worden, dan gaat het terstonds beter met de economie. En de Huishoudbeurs is een echte feelgood-beurs, waar vrouwen over het algemeen met een goed gevoel vandaan komen..."

"Daarom was het mooi dat Prem van het radioprogramma PREMTIME aandacht wilde besteden aan de economische power van het medium Beurzen. Want het gaat jaarlijks toch om ruim twee miljard aan bestedingen, direct en indirect. Samen met Ids Boersma kon ik in het radioprogramma uitwijden over het belang van de Huishoudbeurs en beurzen in het algemeen. Het werd een levendige uitzending omdat wij vanuit onze passie en eigen vertrekpunt de situatie beschouwden: de organisator en de motivatior aan het woord."

Heeft u de uitzending gemist, dan kunt u zich laven aan een positieve impuls voor onze branche via de site van PREMTIME.

2012-02-21
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV