Magazine
Contact
Home
Aandacht voor beurzen in radioprogramma PREMTIME
Het radioprogramma PREMTIME was op 20 februari aanwezig op de Huishoudbeurs in Amsterdam Rai. In het programma stond de vraag 'Wat draagt een beurs bij aan de Nederlandse economie? En hoe is het gesteld met de beurzensector in ons land in vergelijking met andere landen, zoals Duitsland?' centraal. Presentator Prem Radhakishun praatte erover met Ids Boersma, directeur Marketing en Nationale Beurzen bij Amsterdam RAI en Han Leenhouts, beurzenexpert, Expovisie-columnist en directeur van Sales & Pepper.

Han Leenhouts over zijn radio-optreden in het programma PREMTIME: "Op het moment dat er een crisis is en mensen de hand op de knip houden is er in Amsterdam gelukkig weer de Huishoudbeurs: de moeder aller beurzen. Elk jaar weer duiken alle media erop en filmen dan het liefst triestige huisvrouwen in blowmachines of zwaaiend met een Sorbo-tas. Dat is natuurlijk een zeer oppervlakkig beeld van de werkelijkheid. Want op deze beurs komt de doorsnee Nederlandse vrouw. De enorme groep mensen die hier komt, kan de economie echt 'kickstarten'. Als de bezoekers van de Huishoudbeurs optimistisch worden, dan gaat het terstonds beter met de economie. En de Huishoudbeurs is een echte feelgood-beurs, waar vrouwen over het algemeen met een goed gevoel vandaan komen..."

"Daarom was het mooi dat Prem van het radioprogramma PREMTIME aandacht wilde besteden aan de economische power van het medium Beurzen. Want het gaat jaarlijks toch om ruim twee miljard aan bestedingen, direct en indirect. Samen met Ids Boersma kon ik in het radioprogramma uitwijden over het belang van de Huishoudbeurs en beurzen in het algemeen. Het werd een levendige uitzending omdat wij vanuit onze passie en eigen vertrekpunt de situatie beschouwden: de organisator en de motivatior aan het woord."

Heeft u de uitzending gemist, dan kunt u zich laven aan een positieve impuls voor onze branche via de site van PREMTIME.

2012-02-21
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV