Magazine
Contact
Home
Fors minder bezoekers BBB Maastricht
De compleet vernieuwde BBB Maastricht, die van 30 januari tot en met 2 februari voor de 58e keer werd gehouden, leverde fors minder bezoekers op dan vorig jaar: 10.936 bezoekers tegen 22.500 in 2011. Toch spreekt de organisatie van een succes.  

De halvering is volgens de organisatie logisch. Marjolein Peerboom van het MECC: "Ten eerste is de BBB geen landelijke beurs meer. Door de nauwe samenwerking met  de Horecava, sinds vorige zomer, is de BBB een regionaal horeca-evenement geworden met een potentieel van 11.300 horecabedrijven. We hebben de BBB dan ook geprofileerd als dé horecavakbeurs van Zuid-Nederland, waarbij we ons volledig op de provincies Limburg, Noord-Brabant en Zeeland richten. Daarnaast werd vorig jaar de gastronomische vakbeurs European Fine Food Fair tegelijk met BBB georganiseerd. Deze niche-beurs zal dit jaar onder een nieuwe naam in oktober worden georganiseerd. Gezien alle veranderingen kijken we toch terug op een zeer geslaagde beurs. Maar liefst tachtig procent van de bezoekers was afkomstig uit de provincies Limburg, Noord-Brabant en Zeeland. Ruim drie kwart van hen was beslissingsbevoegd. Bovendien gaven de bezoekers aan aangenaam verrast te zijn door alle vernieuwingen.

Opvallend dit jaar was de terugkeer van diverse nationale A-merken, zoals Eijsink Afrekensystemen, A Brand New Day en Diversy. Nieuwe onderdelen waren het BBB Theater en het Food Plaza. In het theater, centraal op de beursvloer gelegen,  verzorgden Koninklijke Horeca Nederland (KHN), Hyves, Misset Horeca en duurzaam initiatief Fill the Cup een afwisselend inhoudelijk programma rondom belangrijke horeca gerelateerde onderwerpen. Op het Food Plaza - met terras - presenteerden aanbieders van streekproducten hun specialiteiten. Andere hoogtepunten waren het Bierplein, met brouwers uit binnen- en buitenland en het Nationaal Kampioenschap Biertappen, en het Columbus Plein, met opmerkelijke horecaconcepten en de uitreiking van de Columbus Trofee. Deze werd gewonnen door Admirror. Er waren zoals gebruiken nog veel meer wedstrijden en prijsuitreikingen.

Uit de gangpaden klonken echter niet louter positieve geluiden. Exposanten klaagden vooral dinsdag over de geringe drukte. “Een timide stemming”, omschreef Royaan-rayonvertegenwoordiger Piet Vlasblom de sfeer. “Om een uur of vijf ’s middags zak je bijna door je hoeven, zo rustig.” Maurice de Kroon van Van Reusel Snacks merkt dat de beurs al enkele jaren ‘stapjes terug’ maakt. “Ons geluk is dat we nieuwe producten kunnen laten zien. Kan dat niet, dan heb je hier een mindere beurs.” De organisatie van de EFFF koos er vorig jaar voor om zelfstandig verder te gaan. De beurs staat, eveneens in de MECC, later dit jaar in oktober op het programma. Volgens woordvoerder Marjolein Peerboom is BBB druk bezig om volgend jaar weer een beurspartner op het gebied van gastronomie aan zich te binden. “Daarvoor zijn we op zoek naar stakeholders”, aldus Peerboom.

(bron: BBB Maastricht en Out.of.Home Shops)


2012-02-07
Viscom, de International Trade Fair for Visual Communication, zal vanaf heden jaarlijks plaatsvinden in Düsseldorf. Het evenement werd voorheen het ene jaar in Düsseldorf en het andere in Frankfurt gehouden. Ook zal de beurs voortaan niet meer in het najaar gehouden worden maar in januari, als aftrap van het nieuwe zakenjaar. Ook zal Viscom vanaf 2019 gelijktijdig gehouden worden met de PSI, die van 8 tot en met 10 januari plaatsvindt in Düsseldorf. 
 
De vakbeurs Auto Prof gaat per direct verder als Auto Prof AMT Live. De nieuwe titel werd op 17 oktober jongstleden gepresenteerd tijdens het officiële tekenmoment op Auto Prof in Hardenberg. Auto Prof en AMT maakten eerder al bekend dat ze de krachten gaan bundelen en beide evenementen zijn nu samengevoegd voor minimaal drie jaar met intentie tot langer. De eerste editie van Auto Prof AMT Live is op 30 en 31 januari en 1 februari 2018 in Evenementenhal Gorinchem.
 
De twintigste editie van Bouw Compleet in combinatie met Schilder, Glas & Afbouw (S.G.A.) Vakdagen zijn bezocht door 12.674 professionals. Het exposantenaantal was ten opzichte van voorgaande jaren toegenomen naar 310. De beurzen vonden plaats op 10, 11 en 12 oktober in Evenementenhal Hardenberg.
 
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV