Magazine
Contact
Home
Fors minder bezoekers BBB Maastricht
De compleet vernieuwde BBB Maastricht, die van 30 januari tot en met 2 februari voor de 58e keer werd gehouden, leverde fors minder bezoekers op dan vorig jaar: 10.936 bezoekers tegen 22.500 in 2011. Toch spreekt de organisatie van een succes.  

De halvering is volgens de organisatie logisch. Marjolein Peerboom van het MECC: "Ten eerste is de BBB geen landelijke beurs meer. Door de nauwe samenwerking met  de Horecava, sinds vorige zomer, is de BBB een regionaal horeca-evenement geworden met een potentieel van 11.300 horecabedrijven. We hebben de BBB dan ook geprofileerd als dé horecavakbeurs van Zuid-Nederland, waarbij we ons volledig op de provincies Limburg, Noord-Brabant en Zeeland richten. Daarnaast werd vorig jaar de gastronomische vakbeurs European Fine Food Fair tegelijk met BBB georganiseerd. Deze niche-beurs zal dit jaar onder een nieuwe naam in oktober worden georganiseerd. Gezien alle veranderingen kijken we toch terug op een zeer geslaagde beurs. Maar liefst tachtig procent van de bezoekers was afkomstig uit de provincies Limburg, Noord-Brabant en Zeeland. Ruim drie kwart van hen was beslissingsbevoegd. Bovendien gaven de bezoekers aan aangenaam verrast te zijn door alle vernieuwingen.

Opvallend dit jaar was de terugkeer van diverse nationale A-merken, zoals Eijsink Afrekensystemen, A Brand New Day en Diversy. Nieuwe onderdelen waren het BBB Theater en het Food Plaza. In het theater, centraal op de beursvloer gelegen,  verzorgden Koninklijke Horeca Nederland (KHN), Hyves, Misset Horeca en duurzaam initiatief Fill the Cup een afwisselend inhoudelijk programma rondom belangrijke horeca gerelateerde onderwerpen. Op het Food Plaza - met terras - presenteerden aanbieders van streekproducten hun specialiteiten. Andere hoogtepunten waren het Bierplein, met brouwers uit binnen- en buitenland en het Nationaal Kampioenschap Biertappen, en het Columbus Plein, met opmerkelijke horecaconcepten en de uitreiking van de Columbus Trofee. Deze werd gewonnen door Admirror. Er waren zoals gebruiken nog veel meer wedstrijden en prijsuitreikingen.

Uit de gangpaden klonken echter niet louter positieve geluiden. Exposanten klaagden vooral dinsdag over de geringe drukte. “Een timide stemming”, omschreef Royaan-rayonvertegenwoordiger Piet Vlasblom de sfeer. “Om een uur of vijf ’s middags zak je bijna door je hoeven, zo rustig.” Maurice de Kroon van Van Reusel Snacks merkt dat de beurs al enkele jaren ‘stapjes terug’ maakt. “Ons geluk is dat we nieuwe producten kunnen laten zien. Kan dat niet, dan heb je hier een mindere beurs.” De organisatie van de EFFF koos er vorig jaar voor om zelfstandig verder te gaan. De beurs staat, eveneens in de MECC, later dit jaar in oktober op het programma. Volgens woordvoerder Marjolein Peerboom is BBB druk bezig om volgend jaar weer een beurspartner op het gebied van gastronomie aan zich te binden. “Daarvoor zijn we op zoek naar stakeholders”, aldus Peerboom.

(bron: BBB Maastricht en Out.of.Home Shops)


2012-02-07
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
mei | juni | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV