Magazine
Contact
Home
Fors minder bezoekers BBB Maastricht
De compleet vernieuwde BBB Maastricht, die van 30 januari tot en met 2 februari voor de 58e keer werd gehouden, leverde fors minder bezoekers op dan vorig jaar: 10.936 bezoekers tegen 22.500 in 2011. Toch spreekt de organisatie van een succes.  

De halvering is volgens de organisatie logisch. Marjolein Peerboom van het MECC: "Ten eerste is de BBB geen landelijke beurs meer. Door de nauwe samenwerking met  de Horecava, sinds vorige zomer, is de BBB een regionaal horeca-evenement geworden met een potentieel van 11.300 horecabedrijven. We hebben de BBB dan ook geprofileerd als dé horecavakbeurs van Zuid-Nederland, waarbij we ons volledig op de provincies Limburg, Noord-Brabant en Zeeland richten. Daarnaast werd vorig jaar de gastronomische vakbeurs European Fine Food Fair tegelijk met BBB georganiseerd. Deze niche-beurs zal dit jaar onder een nieuwe naam in oktober worden georganiseerd. Gezien alle veranderingen kijken we toch terug op een zeer geslaagde beurs. Maar liefst tachtig procent van de bezoekers was afkomstig uit de provincies Limburg, Noord-Brabant en Zeeland. Ruim drie kwart van hen was beslissingsbevoegd. Bovendien gaven de bezoekers aan aangenaam verrast te zijn door alle vernieuwingen.

Opvallend dit jaar was de terugkeer van diverse nationale A-merken, zoals Eijsink Afrekensystemen, A Brand New Day en Diversy. Nieuwe onderdelen waren het BBB Theater en het Food Plaza. In het theater, centraal op de beursvloer gelegen,  verzorgden Koninklijke Horeca Nederland (KHN), Hyves, Misset Horeca en duurzaam initiatief Fill the Cup een afwisselend inhoudelijk programma rondom belangrijke horeca gerelateerde onderwerpen. Op het Food Plaza - met terras - presenteerden aanbieders van streekproducten hun specialiteiten. Andere hoogtepunten waren het Bierplein, met brouwers uit binnen- en buitenland en het Nationaal Kampioenschap Biertappen, en het Columbus Plein, met opmerkelijke horecaconcepten en de uitreiking van de Columbus Trofee. Deze werd gewonnen door Admirror. Er waren zoals gebruiken nog veel meer wedstrijden en prijsuitreikingen.

Uit de gangpaden klonken echter niet louter positieve geluiden. Exposanten klaagden vooral dinsdag over de geringe drukte. “Een timide stemming”, omschreef Royaan-rayonvertegenwoordiger Piet Vlasblom de sfeer. “Om een uur of vijf ’s middags zak je bijna door je hoeven, zo rustig.” Maurice de Kroon van Van Reusel Snacks merkt dat de beurs al enkele jaren ‘stapjes terug’ maakt. “Ons geluk is dat we nieuwe producten kunnen laten zien. Kan dat niet, dan heb je hier een mindere beurs.” De organisatie van de EFFF koos er vorig jaar voor om zelfstandig verder te gaan. De beurs staat, eveneens in de MECC, later dit jaar in oktober op het programma. Volgens woordvoerder Marjolein Peerboom is BBB druk bezig om volgend jaar weer een beurspartner op het gebied van gastronomie aan zich te binden. “Daarvoor zijn we op zoek naar stakeholders”, aldus Peerboom.

(bron: BBB Maastricht en Out.of.Home Shops)


2012-02-07
Beursorganisator ExpoProof lanceert een nieuwe vakbeurs: Veiligheid in de Openbare Ruimte. De nadruk van de beurs ligt op samenwerking, kennisdeling en slimme oplossingen voor de uitdagingen die komen kijken bij een veilige openbare ruimte. De beurs vindt plaats op 7 juni 2018 in Expo Houten.


 
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
januari | februari | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV