Magazine
Contact
Home
Opmerkelijke beursdeelname Voedselbank Nederland
In tijden van crisis is het niet alleen ellende wat de klok slaat. Kijk naar de Voedselbanken in Nederland: duizenden vrijwilligers zorgen ervoor dat de armsten uit onze samenleving te eten krijgen. Voedselbank Nederland wordt op haar beurt gesteund door tal van bedrijven en particulieren, soms door middel van hele bijzondere initiatieven. Eén van de opvallendste initiatieven was de kostenloze deelname van Voedselbank Nederland aan de Horecava.

Dankzij de belangeloze medewerking van meer dan 25 bedrijven en bureau´s uit de beurs- en marketingwereld kon Voedselbank Nederland zich professioneel op de Horecava presenteren, op een stand van maar liefst 44 m2 die door de Horecava-organisatie beschikbaar was gesteld. De Voedselbank is inmiddels ook uitgenodigd om deel te nemen aan de Nederlandse Bakkersdagen, van 4 tot en met 6 maart in Amsterdam RAI.

“We hebben hele leuke resultaten geboekt op de Horecava in Amsterdam”, vertelt Harry Timmerman van de Voedselbanken Nederland. “Er is een flinke stap gezet naar samenwerking met verschillende bedrijven, met als doel meer voedsel los te krijgen. De hoop en verwachting is dat in de toekomst minder voedsel dat bedrijven over hebben, wordt vernietigd. Het voorkomen van verspilling is een belangrijke doelstelling van de Voedselbank.”

De 135 Voedselbanken in Nederland lieten op de Horecava één gezicht zien, dat van een partner die op landelijk, regionaal en lokaal niveau een professioneel aanspreekpunt is en een oplossing biedt voor overschotten. "De Voedselbank wil, zoals Koningin Beatrix al zei tijdens haar kersttoespraak, ‘meer laten gelden dan geld alleen´. De Horecava was het moment bij uitstek om voedselproducerende en -distribuerende bedrijven te wijzen op hun mogelijkheid om bij de Voedselbank ‘te bankieren met hun restvermogen’. Het kan zelfs besparend werken. Vernietigen van voedsel kost veel geld en weg geven kost niets. Kortom, samenwerken met de voedselbank is een echte win-win-situatie.”

Slechts enkele weken voor de beurs, nam Stop-contact.com de hulpvraag van de Voedselbank Amsterdam 'om hen te helpen met een beursdeelname' met beide handen aan. Victor Luttikholt van Stop-contact: "In drie weken tijd een compleet en super-aantrekkelijk standconcept neerzetten, kon ik natuurlijk niet alleen. Het was geweldig om mee te maken dat ieder bedrijf dat ik vroeg mee te helpen, enthousiast reageerde en meteen de daad bij het woord voegde. Uiteindelijk werkten zo´n 25 bedrijven belangeloos en vrijwillig mee. Ieder bracht zijn eigen kennis, kunde en/of materiaal in. Ik noem een Media Mixers uit Utrecht die de strategie en het concept bedacht, Brederode Standbouw uit Utrecht die de stand leverde, Codex Marketing Solutions die bluetooth en gratis Wifi regelde, Bas Kooijman die ervoor zorgde dat Twitterberichten over de Voedselbank op een 50" beeldscherm werden vertoond. Verder regelde hij de techniek tussen de laptops van de baliemedewerkers en het beeldscherm. We konden als team voor de dag komen in herkenbare kleding, Piudi zorgde voor een professionele koffiemachine en zo kan ik nog wel even doorgaan.”

Barbara van Waveren van Voedselbank Nederland: "En vergeet vooral Minke Besseling en Afke Velink van To Be Complete niet! Zij hebben onze stand op superprofessionele wijze geproduceerd en alle losse eindjes en details tot in de puntjes verzorgd. Zonder To Be Complete had onze stand er niet op tijd gestaan."

Luttikholt zelf bracht als kartrekker de vele partijen bij elkaar. Tevens fungeerde hij tijdens de beurs voor de stand als ´stopkracht´. "De communicatie op de stand wordt bij veel exposanten sterk onderbelicht. Maar een beursdeelname gaat juist over contact maken met passanten. Het was voor mij als initiator geweldig om te ervaren hoe gemakkelijk alle partijen uit de eventbranche bij elkaar wilden komen voor de Voedselbank.”

Op de foto: De stand van Voedselbank Nederland op de Horecava 2012.
Fotograaf: Lex de Lang


2012-01-16
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV