Magazine
Contact
Home
Artexis neemt Kistamässan Expohal in Stockholm over
Artexis Nordic, onderdeel van de Belgische Artexis Group, heeft de 15.000 m2 grote Kistamässan expohal in het Zweedse Stockholm - en de beurzen die er georganiseerd worden - overgenomen. Eric Everard, oprichter en voorzitter van de Artexis Group over de overname: ”Met deze stap bewijzen we dat Artexis een internationale speler is die grootse ambities koestert."

CEO Peter Wanderyz zegt over de overname: “Kista is de Silicon Valley van Scandinavië, met meer dan driehonderd ICT-bedrijven op wandelafstand, waaronder de hoofdzetel van Ericsson. Het is ook een van de snelst groeiende regio’s in Scandinavië, ideaal gelegen tussen het stadscentrum en de Stockholm Arlanda-luchthaven.” Kistamässan opende in september 2008 de deuren en genereert jaarlijks ongeveer € 9 miljoen omzet met veertig beurzen, waaronder de easyFairs-vakbeurzen Butiksleverantör, Fastighetsmässa, Fastfood & Café, Möten & Events en andere als Apoteksmässan, Sign Scandinavia, Gamex, Room & Garden, the Bakery Fair en the Sport and Leisure Fair.

De Artexis Group kondigde eerder al de opening van de nieuwe expohal in Malmö aan, die voor februari 2012 gepland is. Daarnaast is de Artexis Group sterk vertegenwoordigd in de regio met dochter easyFairs Nordic, die gespecialiseerd is in vakbeurzen. De totale omzet van de bedrijven van de Artexis Group in Scandinavië wordt in 2012 op € 25 miljoen euro geschat.

Het nieuwe managementteam van Artexis Nordic bestaat uit voorzitter Håkan Gershagen, CEO Peter Wanderydz en CFO Dan-Inge Svärdsby. Lasse Larsson is technisch directeur bij Artexis Nordic en managing director van het Malmö Exhibition Centre. Bosse Magnusson versterkt het team op 1 maart 2012 als business unit director Events. Hij komt van MCI Scandinavia, waar hij managing director was. Daarvoor was hij business bevelopment banager van Stockholm International Fairs.

2012-01-16
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV