Magazine
Contact
Home
Artexis neemt Kistamässan Expohal in Stockholm over
Artexis Nordic, onderdeel van de Belgische Artexis Group, heeft de 15.000 m2 grote Kistamässan expohal in het Zweedse Stockholm - en de beurzen die er georganiseerd worden - overgenomen. Eric Everard, oprichter en voorzitter van de Artexis Group over de overname: ”Met deze stap bewijzen we dat Artexis een internationale speler is die grootse ambities koestert."

CEO Peter Wanderyz zegt over de overname: “Kista is de Silicon Valley van Scandinavië, met meer dan driehonderd ICT-bedrijven op wandelafstand, waaronder de hoofdzetel van Ericsson. Het is ook een van de snelst groeiende regio’s in Scandinavië, ideaal gelegen tussen het stadscentrum en de Stockholm Arlanda-luchthaven.” Kistamässan opende in september 2008 de deuren en genereert jaarlijks ongeveer € 9 miljoen omzet met veertig beurzen, waaronder de easyFairs-vakbeurzen Butiksleverantör, Fastighetsmässa, Fastfood & Café, Möten & Events en andere als Apoteksmässan, Sign Scandinavia, Gamex, Room & Garden, the Bakery Fair en the Sport and Leisure Fair.

De Artexis Group kondigde eerder al de opening van de nieuwe expohal in Malmö aan, die voor februari 2012 gepland is. Daarnaast is de Artexis Group sterk vertegenwoordigd in de regio met dochter easyFairs Nordic, die gespecialiseerd is in vakbeurzen. De totale omzet van de bedrijven van de Artexis Group in Scandinavië wordt in 2012 op € 25 miljoen euro geschat.

Het nieuwe managementteam van Artexis Nordic bestaat uit voorzitter Håkan Gershagen, CEO Peter Wanderydz en CFO Dan-Inge Svärdsby. Lasse Larsson is technisch directeur bij Artexis Nordic en managing director van het Malmö Exhibition Centre. Bosse Magnusson versterkt het team op 1 maart 2012 als business unit director Events. Hij komt van MCI Scandinavia, waar hij managing director was. Daarvoor was hij business bevelopment banager van Stockholm International Fairs.

2012-01-16
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV