Magazine
Contact
Home
Beurslocatie Expo Rijswijk wordt De Broodfabriek
De beurshal in Rijswijk die de laatste jaren de namen Darling Market, Evenementenhal Rijswijk, Expo Rijswijk en Beurshal Haaglanden heeft gedragen, wordt opnieuw in de markt gezet als beurs- en evenementencomplex. De eigenaar van het gebouw, Henk van der Straaten en ondernemer Arie Brouwer van Advanced Events hebben een overeenkomst gesloten. Vanaf 1 januari gaat Brouwer het complex exploiteren onder de naam 'De Broodfabriek'.

Waar komt de naam 'De Broodfabriek' vandaan? "Het evenementencomplex is gevestigd in de voormalige broodfabriek van Bakkerij Meneba", vertelt Brouwer. "Decennia lang werden in deze industriële locatie duizenden broden, ontbijtkoeken, krentenbollen en bolletjes gebakken voor de wijde regio van Den Haag. Het complex van ruim 17.500 m2 was de laatste zestien jaar in gebruik als Darling Market en Beurshal Haaglanden. Nu gaan we het complex inrichten als een multifunctioneel beurzen- en evenementencentrum voor de regio Den Haag en omstreken."

Er wordt het eerste half jaar ruim 1,5 miljoen euro geïnvesteerd om het complex klaar te maken voor de toekomst. Brouwer:"Als we met de renovatie klaar zijn, bestaat 'De Broodfabriek' uit drie grote feest- en congreszalen, drie grote beurshallen, diverse break-out rooms en vergaderzalen. Daarnaast beschikt het pand over een Horeca Plaza met een enorm buitenterras. Gezien de ideale verbinding met Rotterdam The Hague Airport en de twee grote hotelaccommodaties op loopafstand van De Broodfabriek, verwacht ik ook een aantal internationale evenementen en congressen naar de Haaglanden te halen."

Vorig jaar om deze tijd maakte de eigenaar van het pand, Henk van der Straaten, nog bekend om bezig te zijn met een nieuw concept voor het pand. De voormalige  "Grande Bazaar" zou worden omgevormd tot 'Touch and Buy Rijswijk'. Afgelopen februari zouden de aanpassingen klaar zijn. Nieuwe vloeren en verlichting, uitbreiding van horeca en het kinderparadijs zouden het complex aan de Volmerlaan een nieuwe uitstraling geven. Touch and Buy wilde ongeveer tweehonderd online-retailers een plek geven in Rijswijk. Webwinkeliers konden vanaf tien vierkante meter vloeroppervlak huren, waarop ze hun producten konden tonen. Wat is er van dat concept terecht gekomen? Van der Straaten: "In september starten we met het unieke initiatief Touch and Buy Experience, een showroom voor webshops. Touch and Buy richt zich op de doelgroep van de doelgroep en wil zo voor webshophouders een podium bieden voor de nieuwsgierige internetshopper. Om te beginnen organiseren we op 3, 4 en 5 febuari 2012 de webshopbeurs Touch and Buy Experience."

2012-01-06
Beslissers en beïnvloeders uit de vastgoed-, bouw- en installatiewereld konden zich woensdag 15 november laten bijpraten over de kansen van smart technology in de gebouwde omgeving tijdens Smart Homes & Intelligent Buildings in de Jaarbeurs in Utrecht. Bezoekers konden ontwerpen van slimme woningen en gebouwen bekijken en de mogelijkheden van huisbesturing, standaardisatie en protocollen, energiebesparing en het toepassen van gelijkstroom bestuderen. De organisatie lag in handen van Jaarbeurs en Smart Homes.
 
De Margriet Winterfair, die dit jaar voor het eerst plaatsvindt in de Brabanthallen in 's Hertogenbosch, is de eerste dagen goed bezocht. Hoewel de beurs in de Brabanthallen over meer vierkante meters beschikt ten opzichte van de Jaarbeurs in Utrecht is de beleving van bezoekers dat het drukker en sfeervoller is. De Margriet Winterfair wordt gehouden van 17 tot en met 23 november 2017.
 
Marked Events, organisator van tech-events GIG en WORSHIP, heeft de lancering van het Craft Drink Festival aangekondigd. Het tweedaagse event zal plaatsvinden op 28 en 29 juli 2018 in de NEC in Birmigham. Craft Drink Festival zal de tuinen van het gebouw benutten om een pop-up dorp neer te zetten met vooral veel brouwers, destillaten en eetstandjes. 
 
De winterse versie van de Dutch Comic Con in de Utrechtse Jaarbeurs heeft dit weekend zo'n 22.000 bezoekers getrokken. Dat is een verdubbeling ten opzichte van de eerste wintereditie van het evenement vorig jaar. De Comic Con is een evenement voor liefhebbers van strips, stripverfilmingen, tv-series, sciencefiction, fantasy, games en cosplay, een rollenspel waarin mensen zich kleden als hun (strip)helden.
 
De zevende editie van tech-event Bright Day is op 18 en 19 november 2017 door meer dan 22.000 mensen bezocht. Twee dagen lang stond Jaarbeurs Utrecht in het teken van gadgets, games, robots, smarthome, mixed reality en meer slimme technologie.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV