Magazine
Contact
Home
Beurslocatie Expo Rijswijk wordt De Broodfabriek
De beurshal in Rijswijk die de laatste jaren de namen Darling Market, Evenementenhal Rijswijk, Expo Rijswijk en Beurshal Haaglanden heeft gedragen, wordt opnieuw in de markt gezet als beurs- en evenementencomplex. De eigenaar van het gebouw, Henk van der Straaten en ondernemer Arie Brouwer van Advanced Events hebben een overeenkomst gesloten. Vanaf 1 januari gaat Brouwer het complex exploiteren onder de naam 'De Broodfabriek'.

Waar komt de naam 'De Broodfabriek' vandaan? "Het evenementencomplex is gevestigd in de voormalige broodfabriek van Bakkerij Meneba", vertelt Brouwer. "Decennia lang werden in deze industriële locatie duizenden broden, ontbijtkoeken, krentenbollen en bolletjes gebakken voor de wijde regio van Den Haag. Het complex van ruim 17.500 m2 was de laatste zestien jaar in gebruik als Darling Market en Beurshal Haaglanden. Nu gaan we het complex inrichten als een multifunctioneel beurzen- en evenementencentrum voor de regio Den Haag en omstreken."

Er wordt het eerste half jaar ruim 1,5 miljoen euro geïnvesteerd om het complex klaar te maken voor de toekomst. Brouwer:"Als we met de renovatie klaar zijn, bestaat 'De Broodfabriek' uit drie grote feest- en congreszalen, drie grote beurshallen, diverse break-out rooms en vergaderzalen. Daarnaast beschikt het pand over een Horeca Plaza met een enorm buitenterras. Gezien de ideale verbinding met Rotterdam The Hague Airport en de twee grote hotelaccommodaties op loopafstand van De Broodfabriek, verwacht ik ook een aantal internationale evenementen en congressen naar de Haaglanden te halen."

Vorig jaar om deze tijd maakte de eigenaar van het pand, Henk van der Straaten, nog bekend om bezig te zijn met een nieuw concept voor het pand. De voormalige  "Grande Bazaar" zou worden omgevormd tot 'Touch and Buy Rijswijk'. Afgelopen februari zouden de aanpassingen klaar zijn. Nieuwe vloeren en verlichting, uitbreiding van horeca en het kinderparadijs zouden het complex aan de Volmerlaan een nieuwe uitstraling geven. Touch and Buy wilde ongeveer tweehonderd online-retailers een plek geven in Rijswijk. Webwinkeliers konden vanaf tien vierkante meter vloeroppervlak huren, waarop ze hun producten konden tonen. Wat is er van dat concept terecht gekomen? Van der Straaten: "In september starten we met het unieke initiatief Touch and Buy Experience, een showroom voor webshops. Touch and Buy richt zich op de doelgroep van de doelgroep en wil zo voor webshophouders een podium bieden voor de nieuwsgierige internetshopper. Om te beginnen organiseren we op 3, 4 en 5 febuari 2012 de webshopbeurs Touch and Buy Experience."

2012-01-06
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
mei | juni | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV