Magazine
Contact
Home
AUMA: "Duitse exposanten verhogen beursbudget in 2012"
Ondanks de groeiende onzekerheid over de economische toekomst, zijn veel Duitse exposanten van plan om hun beursdeelnamebudgetten in 2012/2013 te verhogen. Dat is één van de uitkomsten van de AUMA MesseTrend 2012;  een jaarlijkse representatieve enquête onder Duitse exposanten. Van de ondervraagden wil dertig procent meer geld investeren in beursdeelnames, 55% wil hetzelfde bedrag uitgeven en slechts 15% is van plan om minder aan beurzen uit te geven.

Wat opvalt is dat vooral grote bedrijven en bedrijven die vaak aan beurzen deelnemen sterk willen investeren. Onder de exposanten met een omzet van meer dan vijftig miljoen euro streeft 38% naar een verhoging van het beursbudget. Van de kleinere bedrijven die aan meer dan elf beurzen per twee jaar deelnemen, is 29% van plan om meer te investeren, terwijl 55% denkt hetzelfde uit te geven. Volgens Hans-Joachim Boekstegers, voorzitter van de AUMA, is dit een duidelijk teken van het voortdurende vermogen van beurzen om exposanten te trekken, vooral bedrijven die veel ervaring met het marketingmiddel beurzen hebben.

Van de bedrijven die meer in hun beursdeelnames willen investeren, wil 42% een grotere stand, 42% wil meer investeren in standbouw en 21% is van plan om meer te besteden aan het personeel op de stand. De bedrijven die van plan zijn om te bezuinigen op hun beursdeelnames, zullen dit waarschijnlijk niet doen door minder geld uit te geven aan de standbouw en het personeel. Deze bedrijven zullen eerder bezuinigen op het aantal beurzen waaraan zij deelnemen.

De komende twee jaar zal er hoogstwaarschijnlijk een lichte daling te zien zijn van het aantal binnenlandse beursdeelnames door Duitse exposanten. In 2012/2013 zijn bedrijven van plan om aan gemiddeld 5,2 beurzen deel te nemen, in het jaar 2010/2011 waren dat nog 5,3 beurzen. Boekstegers: "Duitse beurzen worden zeer gewaardeerd door Duitse exposanten. Echter, veel bedrijven zijn al vertegenwoordigd op alle relevante beurzen en het potentieel voor meer beurzen is beperkt. Daarnaast zijn er natuurlijk altijd bedrijven die zich uit de markt terugtrekken."

2011-12-20
Op Photokina, de internationale handelsbeurs op het gebied van fotografie en film in Keulen, zal dit jaar én volgend jaar de Olympus Playground te bezoeken zijn. In deze fotogenieke speeltuin van zo'n 2.000 vierkante meter kunnen bezoekers nieuwe camera's testen door allerlei visueel uitdagende kunstwerken van bekende en jonge kunstenaars te fotograferen. Photokina zal plaatsvinden van 26 tot en met 29 september 2018 in de beurshallen van Koelnmesse. 
 
De 2018-editie van de PSI die plaatsvond van 9 tot en met 11 januari in Düsseldorf, heeft minder bezoekers getrokken dan in 2017 maar wel meer internationale bezoekers. Zo'n 58 procent van de in totaal 17.342 bezoekers kwam uit het buitenland. Er waren bijna 90 landen vertegenwoordigd op de internationale beurs voor promotionele producten in het Düsseldorf Exhibition Centre, en dat was een record. 
 
De 25ste editie van InterClassics Maastricht heeft een recordaantal van 34.447 bezoekers getrokken. In 2016 waren dat er 29.660. Aan de hand van de 18 thema’s, die door de jaren heen gevoerd zijn, werd een collectie van 18 pronkstukken gepresenteerd, waaronder de Aston Martin DB5 ‘James Bond’ uit 1964. InterClassics 2018 vond plaats van 11 tot en met 14 januari in MECC Maastricht.
 
De nieuwe autobeurs Wereld op Wielen is geannuleerd. Het evenement had moeten plaatsvinden van 9 tot en met 11 maart 2018 in Jaarbeurs Utrecht. Volgens de organisatoren waren er te weinig bedrijven geïnteresseerd om te exposeren.
 
De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ waargemaakt, aangezien driekwart van de bezoekers heeft aangegeven Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie.
 
«« februari | maart | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV