Magazine
Contact
Home
Twee nieuwe kindermodevakbeurzen in Europa
Na een periode van 'beursmoeheid' onder de kindermodebeurzen worden nu toch weer twee modebeurzen voor kinderen in de markt gezet: Kid's Wear Berlin op 8 en 9 juli 2012 in de Berlin Arena en Kids Gallary 2020 in Antwerp Expo op 15 en 16 juli. De Nederlandse beurs, Kleine Fabriek,  blijft overigens onverminderd populair. Op 15 en 16 januari vindt de veertiende editie plaats in Amsterdam RAI.

Kid's Wear Berlin is ontwikkeld door het Duitse magazine voor kindermode: Kid’s Wear. De organisatie wil Kid’s Wear Berlin twee keer per jaar laten plaatsvinden en richt zich naar eigen zeggen op ‘grote, kleine, regionale en internationale kindermodemerken’. Kid's Wear Berlin moet niet alleen een platform en ordershow voor merken in de kindermodebranche zijn, de organisatie wil met modeshows, een trendforum en tentoonstellingen van de beurs ‘een ervaring op zich' maken.

Het  Belgische Kids Gallery werd vorig jaar, nog voor de eerste editie, een seizoen uitgesteld. De primeur van de beurs staat nu gepland op 15 en 16 juli in de Antwerp Expo in Antwerpen. De organisatie, Fairs Consult, is momenteel druk bezig met de eerste publiciteit en werving van leveranciers voor de Belgische vakbeurs. Kids Gallery 2020 presenteert zich als het nieuwe exclusieve kindermodeplatform voor België en de Benelux. Er is volgens de organisator plaats voor zowel internationale topmerken als ‘toffe' creatieve commerciële collecties en leuke accessoires.

Fairs Consult is vooral trots op een nieuwe manier van presenteren. Bezoekers moeten letterlijk door de stands heen om alles te zien. Elke exposant ontmoet elke bezoeker, is de bedoeling, waarbij het 'verrassingsaspect voor de bezoeker totale beleving wordt'. Een leverancier die bijvoorbeeld een zogenaamde box volledig huurt, krijgt de autonomie over zijn eigen ruimte. Hoe dit er in de praktijk ongeveer uit komt te zien is via www.kidsgallery2020.be te bekijken.

Of Kid's Wear Berlin een lang leven is beschoren, is nog maar de vraag. De grootste Duitse modevakbeurs Bread & Butter kondigde eind 2010 de zelfstandige kindermodebeurs Youngstars aan, maar nog voor de eerste editie had plaatsgevonden, werd de beurs geannuleerd. Directeur Karl-Heinz Müller zei toentertijd dat Duitse winkeliers wel staan te springen om een vernieuwend evenement voor kindermode, maar dat veel merken het laten afweten. Eerder dat jaar werd ook de stekker uit Kids Camp getrokken. De vakbeurs voor kindermode werd in juli 2010 met succes gelanceerd, maar kreeg na de eerste editie toch geen vervolg. Ook hier was de hoofdreden tegenvallende inschrijvingen.

Toch is Achim Lippoth, directeur van Kid’s Wear Berlin, ervan overtuigd dat zijn beurs wel een succes kan worden. “In de mode-industrie is veel vraag naar een internationale kindermodebeurs. En Kid’s Wear Berlin wordt niet alleen een uitstekende beurs, maar ook een event waar de emoties en lifestyle van kinderen op een geheel nieuwe manier centraal staan”, aldus Lippoth.

Ook Nederland had de laatste jaren last van beursmoeheid. Eerst werd Just Kidz afgelast en daarvoor ging No Kidding al ter ziele. Maar met de kindermodebeurs De Kleine Fabriek, twee keer per jaar in Amsterdam RAI, gaat het na veertien edities nog steeds goed. 

2011-12-05
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV