Magazine
Contact
Home
Twee nieuwe kindermodevakbeurzen in Europa
Na een periode van 'beursmoeheid' onder de kindermodebeurzen worden nu toch weer twee modebeurzen voor kinderen in de markt gezet: Kid's Wear Berlin op 8 en 9 juli 2012 in de Berlin Arena en Kids Gallary 2020 in Antwerp Expo op 15 en 16 juli. De Nederlandse beurs, Kleine Fabriek,  blijft overigens onverminderd populair. Op 15 en 16 januari vindt de veertiende editie plaats in Amsterdam RAI.

Kid's Wear Berlin is ontwikkeld door het Duitse magazine voor kindermode: Kid’s Wear. De organisatie wil Kid’s Wear Berlin twee keer per jaar laten plaatsvinden en richt zich naar eigen zeggen op ‘grote, kleine, regionale en internationale kindermodemerken’. Kid's Wear Berlin moet niet alleen een platform en ordershow voor merken in de kindermodebranche zijn, de organisatie wil met modeshows, een trendforum en tentoonstellingen van de beurs ‘een ervaring op zich' maken.

Het  Belgische Kids Gallery werd vorig jaar, nog voor de eerste editie, een seizoen uitgesteld. De primeur van de beurs staat nu gepland op 15 en 16 juli in de Antwerp Expo in Antwerpen. De organisatie, Fairs Consult, is momenteel druk bezig met de eerste publiciteit en werving van leveranciers voor de Belgische vakbeurs. Kids Gallery 2020 presenteert zich als het nieuwe exclusieve kindermodeplatform voor België en de Benelux. Er is volgens de organisator plaats voor zowel internationale topmerken als ‘toffe' creatieve commerciële collecties en leuke accessoires.

Fairs Consult is vooral trots op een nieuwe manier van presenteren. Bezoekers moeten letterlijk door de stands heen om alles te zien. Elke exposant ontmoet elke bezoeker, is de bedoeling, waarbij het 'verrassingsaspect voor de bezoeker totale beleving wordt'. Een leverancier die bijvoorbeeld een zogenaamde box volledig huurt, krijgt de autonomie over zijn eigen ruimte. Hoe dit er in de praktijk ongeveer uit komt te zien is via www.kidsgallery2020.be te bekijken.

Of Kid's Wear Berlin een lang leven is beschoren, is nog maar de vraag. De grootste Duitse modevakbeurs Bread & Butter kondigde eind 2010 de zelfstandige kindermodebeurs Youngstars aan, maar nog voor de eerste editie had plaatsgevonden, werd de beurs geannuleerd. Directeur Karl-Heinz Müller zei toentertijd dat Duitse winkeliers wel staan te springen om een vernieuwend evenement voor kindermode, maar dat veel merken het laten afweten. Eerder dat jaar werd ook de stekker uit Kids Camp getrokken. De vakbeurs voor kindermode werd in juli 2010 met succes gelanceerd, maar kreeg na de eerste editie toch geen vervolg. Ook hier was de hoofdreden tegenvallende inschrijvingen.

Toch is Achim Lippoth, directeur van Kid’s Wear Berlin, ervan overtuigd dat zijn beurs wel een succes kan worden. “In de mode-industrie is veel vraag naar een internationale kindermodebeurs. En Kid’s Wear Berlin wordt niet alleen een uitstekende beurs, maar ook een event waar de emoties en lifestyle van kinderen op een geheel nieuwe manier centraal staan”, aldus Lippoth.

Ook Nederland had de laatste jaren last van beursmoeheid. Eerst werd Just Kidz afgelast en daarvoor ging No Kidding al ter ziele. Maar met de kindermodebeurs De Kleine Fabriek, twee keer per jaar in Amsterdam RAI, gaat het na veertien edities nog steeds goed. 

2011-12-05
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV