Magazine
Contact
Home
Nieuw: Dancefair
Listen. Learn. Get Inspired. Dat is de ondertitel van de de nieuwe bijzondere vakbeurs Dancefair. De beurs die op  11 en 12 februari 2012 in Jaarbeurs Utrecht wordt gehouden, richt zich op jongeren die dromen van een carrière als producer of dj en op professionals die geen genoeg kunnen krijgen van muziek en alles wat ermee te maken heeft. De beurs wordt georganiseerd door vijf jongemannen uit de Nederlandse dance scene. 

Norman Soares, in het dagelijks leven bekend van zijn energieke percussion-optredens, is aangesteld als de marketingman van Dancefair. "Dancefair is voor iedereen die alles wil weten over ieder aspect van de elektronische muziekindustrie", legt hij uit. "Dancefair vindt plaats op de eerste etage in de Jaarbeurs Utrecht, in het High Five concept, en beschikt over tien 'area's', waaronder een beursvloer van 2. 000 m2 en negen ruimtes waar 156 trainingen, workshops en seminars worden gegeven. Bezoekers treffen op Dancefair vele succesvolle nationale en internationale dj's en producers, bekende fabrikanten, software ontwikkelaars, event organisatoren en de beste sound engineers van Nederland."

De beursvloer van Dancefair staat in het teken van alle software, producer en dj gear die er toe doen. Soares: "Van Native Instruments tot SSL, Stanton, UAD, tot Ableton Live. Het mooiste is dat bezoekers hun vragen rechtstreeks aan de ontwikkelaars, importeurs en fabrikanten kunnen stellen. Ze kunnen lekker rondstruinen en alles op hun gemak uittesten. Verder zijn er (artiesten-)boekhouders, webdesigners, video editors en nog veel meer bedrijven en personen die erover gaan hoe je jezelf beter op de kaart kunt zetten als artiest, organisator en producer."

In de seminar area's worden tientallen onderwerpen behandeld, zoals: 'Hoe zet ik mezelf beter op de kaart als artiest of ondernemer', 'Hoe krijg ik het laag in mijn mix beter' en 'Wat komt er allemaal kijken bij het geven van events.' Soares: "Dancefair is een uniek evenement dat wereldwijd nog niet op deze schaal vertoond is. Mensen uit de industrie geven een kijkje in de keuken van hun studio equipment, hoe ze ermee  werken en vertellen hun valkuilen en successen. Daarbij duurt het evenement meer dan acht uur op zondag en tien uur op zaterdag en vinden alle seminars plaats in waanzinnige area's. Early Birds betalen 30 euro per dag, dat lijkt misschien veel voor jonge mensen, maar één uur les van een dj of producer kost 60 euro. Hier kun je veel meer leren, in een supervette omgeving met bekende artiesten en producers die je zeker zullen inspireren. Trust me, een Dancefair ticket is elke cent waard. En we gaan voor alle members vette kortingen proberen los te peuteren bij de deelnemende merken en bedrijven."

2011-12-05
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV