Magazine
Contact
Home
Nieuw: Dancefair
Listen. Learn. Get Inspired. Dat is de ondertitel van de de nieuwe bijzondere vakbeurs Dancefair. De beurs die op  11 en 12 februari 2012 in Jaarbeurs Utrecht wordt gehouden, richt zich op jongeren die dromen van een carrière als producer of dj en op professionals die geen genoeg kunnen krijgen van muziek en alles wat ermee te maken heeft. De beurs wordt georganiseerd door vijf jongemannen uit de Nederlandse dance scene. 

Norman Soares, in het dagelijks leven bekend van zijn energieke percussion-optredens, is aangesteld als de marketingman van Dancefair. "Dancefair is voor iedereen die alles wil weten over ieder aspect van de elektronische muziekindustrie", legt hij uit. "Dancefair vindt plaats op de eerste etage in de Jaarbeurs Utrecht, in het High Five concept, en beschikt over tien 'area's', waaronder een beursvloer van 2. 000 m2 en negen ruimtes waar 156 trainingen, workshops en seminars worden gegeven. Bezoekers treffen op Dancefair vele succesvolle nationale en internationale dj's en producers, bekende fabrikanten, software ontwikkelaars, event organisatoren en de beste sound engineers van Nederland."

De beursvloer van Dancefair staat in het teken van alle software, producer en dj gear die er toe doen. Soares: "Van Native Instruments tot SSL, Stanton, UAD, tot Ableton Live. Het mooiste is dat bezoekers hun vragen rechtstreeks aan de ontwikkelaars, importeurs en fabrikanten kunnen stellen. Ze kunnen lekker rondstruinen en alles op hun gemak uittesten. Verder zijn er (artiesten-)boekhouders, webdesigners, video editors en nog veel meer bedrijven en personen die erover gaan hoe je jezelf beter op de kaart kunt zetten als artiest, organisator en producer."

In de seminar area's worden tientallen onderwerpen behandeld, zoals: 'Hoe zet ik mezelf beter op de kaart als artiest of ondernemer', 'Hoe krijg ik het laag in mijn mix beter' en 'Wat komt er allemaal kijken bij het geven van events.' Soares: "Dancefair is een uniek evenement dat wereldwijd nog niet op deze schaal vertoond is. Mensen uit de industrie geven een kijkje in de keuken van hun studio equipment, hoe ze ermee  werken en vertellen hun valkuilen en successen. Daarbij duurt het evenement meer dan acht uur op zondag en tien uur op zaterdag en vinden alle seminars plaats in waanzinnige area's. Early Birds betalen 30 euro per dag, dat lijkt misschien veel voor jonge mensen, maar één uur les van een dj of producer kost 60 euro. Hier kun je veel meer leren, in een supervette omgeving met bekende artiesten en producers die je zeker zullen inspireren. Trust me, een Dancefair ticket is elke cent waard. En we gaan voor alle members vette kortingen proberen los te peuteren bij de deelnemende merken en bedrijven."

2011-12-05
Op Photokina, de internationale handelsbeurs op het gebied van fotografie en film in Keulen, zal dit jaar én volgend jaar de Olympus Playground te bezoeken zijn. In deze fotogenieke speeltuin van zo'n 2.000 vierkante meter kunnen bezoekers nieuwe camera's testen door allerlei visueel uitdagende kunstwerken van bekende en jonge kunstenaars te fotograferen. Photokina zal plaatsvinden van 26 tot en met 29 september 2018 in de beurshallen van Koelnmesse. 
 
De 2018-editie van de PSI die plaatsvond van 9 tot en met 11 januari in Düsseldorf, heeft minder bezoekers getrokken dan in 2017 maar wel meer internationale bezoekers. Zo'n 58 procent van de in totaal 17.342 bezoekers kwam uit het buitenland. Er waren bijna 90 landen vertegenwoordigd op de internationale beurs voor promotionele producten in het Düsseldorf Exhibition Centre, en dat was een record. 
 
De 25ste editie van InterClassics Maastricht heeft een recordaantal van 34.447 bezoekers getrokken. In 2016 waren dat er 29.660. Aan de hand van de 18 thema’s, die door de jaren heen gevoerd zijn, werd een collectie van 18 pronkstukken gepresenteerd, waaronder de Aston Martin DB5 ‘James Bond’ uit 1964. InterClassics 2018 vond plaats van 11 tot en met 14 januari in MECC Maastricht.
 
De nieuwe autobeurs Wereld op Wielen is geannuleerd. Het evenement had moeten plaatsvinden van 9 tot en met 11 maart 2018 in Jaarbeurs Utrecht. Volgens de organisatoren waren er te weinig bedrijven geïnteresseerd om te exposeren.
 
De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ waargemaakt, aangezien driekwart van de bezoekers heeft aangegeven Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie.
 
«« februari | maart | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV