Magazine
Contact
Home
Nieuw: Dancefair
Listen. Learn. Get Inspired. Dat is de ondertitel van de de nieuwe bijzondere vakbeurs Dancefair. De beurs die op  11 en 12 februari 2012 in Jaarbeurs Utrecht wordt gehouden, richt zich op jongeren die dromen van een carrière als producer of dj en op professionals die geen genoeg kunnen krijgen van muziek en alles wat ermee te maken heeft. De beurs wordt georganiseerd door vijf jongemannen uit de Nederlandse dance scene. 

Norman Soares, in het dagelijks leven bekend van zijn energieke percussion-optredens, is aangesteld als de marketingman van Dancefair. "Dancefair is voor iedereen die alles wil weten over ieder aspect van de elektronische muziekindustrie", legt hij uit. "Dancefair vindt plaats op de eerste etage in de Jaarbeurs Utrecht, in het High Five concept, en beschikt over tien 'area's', waaronder een beursvloer van 2. 000 m2 en negen ruimtes waar 156 trainingen, workshops en seminars worden gegeven. Bezoekers treffen op Dancefair vele succesvolle nationale en internationale dj's en producers, bekende fabrikanten, software ontwikkelaars, event organisatoren en de beste sound engineers van Nederland."

De beursvloer van Dancefair staat in het teken van alle software, producer en dj gear die er toe doen. Soares: "Van Native Instruments tot SSL, Stanton, UAD, tot Ableton Live. Het mooiste is dat bezoekers hun vragen rechtstreeks aan de ontwikkelaars, importeurs en fabrikanten kunnen stellen. Ze kunnen lekker rondstruinen en alles op hun gemak uittesten. Verder zijn er (artiesten-)boekhouders, webdesigners, video editors en nog veel meer bedrijven en personen die erover gaan hoe je jezelf beter op de kaart kunt zetten als artiest, organisator en producer."

In de seminar area's worden tientallen onderwerpen behandeld, zoals: 'Hoe zet ik mezelf beter op de kaart als artiest of ondernemer', 'Hoe krijg ik het laag in mijn mix beter' en 'Wat komt er allemaal kijken bij het geven van events.' Soares: "Dancefair is een uniek evenement dat wereldwijd nog niet op deze schaal vertoond is. Mensen uit de industrie geven een kijkje in de keuken van hun studio equipment, hoe ze ermee  werken en vertellen hun valkuilen en successen. Daarbij duurt het evenement meer dan acht uur op zondag en tien uur op zaterdag en vinden alle seminars plaats in waanzinnige area's. Early Birds betalen 30 euro per dag, dat lijkt misschien veel voor jonge mensen, maar één uur les van een dj of producer kost 60 euro. Hier kun je veel meer leren, in een supervette omgeving met bekende artiesten en producers die je zeker zullen inspireren. Trust me, een Dancefair ticket is elke cent waard. En we gaan voor alle members vette kortingen proberen los te peuteren bij de deelnemende merken en bedrijven."

2011-12-05
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV