Magazine
Contact
Home
Nieuw: Dancefair
Listen. Learn. Get Inspired. Dat is de ondertitel van de de nieuwe bijzondere vakbeurs Dancefair. De beurs die op  11 en 12 februari 2012 in Jaarbeurs Utrecht wordt gehouden, richt zich op jongeren die dromen van een carrière als producer of dj en op professionals die geen genoeg kunnen krijgen van muziek en alles wat ermee te maken heeft. De beurs wordt georganiseerd door vijf jongemannen uit de Nederlandse dance scene. 

Norman Soares, in het dagelijks leven bekend van zijn energieke percussion-optredens, is aangesteld als de marketingman van Dancefair. "Dancefair is voor iedereen die alles wil weten over ieder aspect van de elektronische muziekindustrie", legt hij uit. "Dancefair vindt plaats op de eerste etage in de Jaarbeurs Utrecht, in het High Five concept, en beschikt over tien 'area's', waaronder een beursvloer van 2. 000 m2 en negen ruimtes waar 156 trainingen, workshops en seminars worden gegeven. Bezoekers treffen op Dancefair vele succesvolle nationale en internationale dj's en producers, bekende fabrikanten, software ontwikkelaars, event organisatoren en de beste sound engineers van Nederland."

De beursvloer van Dancefair staat in het teken van alle software, producer en dj gear die er toe doen. Soares: "Van Native Instruments tot SSL, Stanton, UAD, tot Ableton Live. Het mooiste is dat bezoekers hun vragen rechtstreeks aan de ontwikkelaars, importeurs en fabrikanten kunnen stellen. Ze kunnen lekker rondstruinen en alles op hun gemak uittesten. Verder zijn er (artiesten-)boekhouders, webdesigners, video editors en nog veel meer bedrijven en personen die erover gaan hoe je jezelf beter op de kaart kunt zetten als artiest, organisator en producer."

In de seminar area's worden tientallen onderwerpen behandeld, zoals: 'Hoe zet ik mezelf beter op de kaart als artiest of ondernemer', 'Hoe krijg ik het laag in mijn mix beter' en 'Wat komt er allemaal kijken bij het geven van events.' Soares: "Dancefair is een uniek evenement dat wereldwijd nog niet op deze schaal vertoond is. Mensen uit de industrie geven een kijkje in de keuken van hun studio equipment, hoe ze ermee  werken en vertellen hun valkuilen en successen. Daarbij duurt het evenement meer dan acht uur op zondag en tien uur op zaterdag en vinden alle seminars plaats in waanzinnige area's. Early Birds betalen 30 euro per dag, dat lijkt misschien veel voor jonge mensen, maar één uur les van een dj of producer kost 60 euro. Hier kun je veel meer leren, in een supervette omgeving met bekende artiesten en producers die je zeker zullen inspireren. Trust me, een Dancefair ticket is elke cent waard. En we gaan voor alle members vette kortingen proberen los te peuteren bij de deelnemende merken en bedrijven."

2011-12-05
Viscom, de International Trade Fair for Visual Communication, zal vanaf heden jaarlijks plaatsvinden in Düsseldorf. Het evenement werd voorheen het ene jaar in Düsseldorf en het andere in Frankfurt gehouden. Ook zal de beurs voortaan niet meer in het najaar gehouden worden maar in januari, als aftrap van het nieuwe zakenjaar. Ook zal Viscom vanaf 2019 gelijktijdig gehouden worden met de PSI, die van 8 tot en met 10 januari plaatsvindt in Düsseldorf. 
 
De vakbeurs Auto Prof gaat per direct verder als Auto Prof AMT Live. De nieuwe titel werd op 17 oktober jongstleden gepresenteerd tijdens het officiële tekenmoment op Auto Prof in Hardenberg. Auto Prof en AMT maakten eerder al bekend dat ze de krachten gaan bundelen en beide evenementen zijn nu samengevoegd voor minimaal drie jaar met intentie tot langer. De eerste editie van Auto Prof AMT Live is op 30 en 31 januari en 1 februari 2018 in Evenementenhal Gorinchem.
 
De twintigste editie van Bouw Compleet in combinatie met Schilder, Glas & Afbouw (S.G.A.) Vakdagen zijn bezocht door 12.674 professionals. Het exposantenaantal was ten opzichte van voorgaande jaren toegenomen naar 310. De beurzen vonden plaats op 10, 11 en 12 oktober in Evenementenhal Hardenberg.
 
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV