Magazine
Contact
Home
Faircom lanceert de Multiped
Interactief informatiescherm en opvallende reclamezuil inéén. Dat is de Multiped. Voor beursorganisatoren biedt de door Faircom Media ontwikkelde informatiezuil de mogelijkheid om bezoekers van actuele informatie te voorzien én om extra sponsorgelden te genereren.

Qua functionaliteit is de Multiped te omschrijven als een grootformaat app. Het biedt alle voorzieningen die je in de meeste evenementen-apps kunt vinden. Een plattegrond, exposantenlijst, lezingenprogramma, sprekersinformatie en twitterfeed bijvoorbeeld. En dat alles is te selecteren en te doorzoeken door middel van touchscreen bediening. Echter in dit geval op een 46 inch beeldscherm, het meer dan tienvoudige van een smartphone beeldscherm.

De interactieve informatiezuil maakt alle actuele informatie beschikbaar voor iedere beursbezoeker. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om te laten weten welke workshops of seminars op het punt staan om te beginnen, aan te geven of en hoeveel plaatsen er nog beschikbaar zijn en informatie te geven over de inhoud en/of de spreker.

Logischerwijs gaan de ontwikkeling van de ‘grootformaat app’ en apps voor smartphones en/of tablets hand in hand, zodat dezelfde actuele informatie op diverse platformen beschikbaar is. Hiervoor werkt Faircom Media samen met Tripitch Mediacreatives.

De Multiped heeft ook een tweede functie en dat is die van reclamezuil. De ombouw is zodanig gemaakt dat er voldoende ruimte is voor branding, die door middel van een op maat gemaakte sticker is aan te brengen. Ook het beeldscherm zelf biedt ruimte voor reclamemogelijkheden. Zo kunnen binnen de app banners en reclameboodschappen getoond worden. Het is zelfs mogelijk om een (promotie)video te integreren in het informatiescherm, waarbij wel rekening gehouden moet worden met het omgevingsgeluid op de locatie.

2011-11-22
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV