Magazine
Contact
Home
Einde modebeurs CPD betekent begin modebeurs The Gallery
CPD Signatures, de Duitse modevakbeurs van organisator Igedo Company, zal in februari 2012 voor de laatste keer worden gehouden. Igedo Company trekt de stekker uit de beurs omdat de bezoekersaantallen tegenvallen. In juli 2012 komt het bedrijf met een nieuwe modebeurs, The Gallery Düsseldorf. Met deze nieuwe beurs richt Igedo zich op het designer-, avantgarde- en accessoiresegment.

"Het nieuwe beursconcept sluit beter aan bij de veranderende markt", aldus Mirjam Dietz, directeur Fahion bij Idego Company. "CPD Signatures was vooral gericht op bekende middensegment. Wij merkten dat er vanuit de duurdere designer- en accessoiremerken behoefte was aan een eigen platform. Ook de bezoekers van CPD gaven dit steeds meer aan. Twintig jaar geleden was er op de CPD een soortgelijk podium, de Gallery Heart. Daar hebben onze bezoekers en de merken het nog steeds over. Toen dachten we: hier is duidelijk vraag naar."

The Gallery Düsseldorf krijgt een andere locatie dan de CPD. "We vinden de Messegelände in Düsseldorf niet goed bij de nieuwe formule passen", aldus Dietz. "Daarom gaan we nu naar de Böhlerwerke in Düsseldorf-Oberkassel. Deze pas gerenoveerde industriehallen bieden de juiste uitstraling. De beursoppervlakte telt ruim 11.000 vierkante meter."

Met het nieuwe concept hoopt Igedo Company, tevens organisator van modebeurzen CPI, CPM en GDS, ook de interesse van Russische bezoekers te trekken. Dietz: “Veel merken hebben de afgelopen jaren showrooms geopend in Berlijn om Russische klanten tegemoet te komen. Maar wij horen vaak dat zij Berlijn te groot vinden om in korte tijd allerlei verschillende merken langs te gaan. Ze hebben behoefte aan een chique, maar toch makkelijke beurs waar ze alle merken bij elkaar vinden.”

Toch maakt de nieuwe modebeurs een eenmalig uitstapje naar de Duitse hoofdstad. Ter ere van het nieuwe concept organiseert Igedo Company een voorproefje van de beurs op 18 tot en met 20 januari in Berlijn. Tijdens The Gallery Berlin op de evenementenlocatie Moskau toont de beurs de collecties van tachtig exposanten die in juli op de modebeurs in Düsseldorf staan. Dietz: “Vanuit exposanten was er de behoefte om in Berlijn aanwezig te zijn, omdat daar de kick-off van het seizoen is. Op die manier willen merken inkopers naar de beurs trekken. Daarom geven we een selectie van tachtig exposanten de mogelijkheid om een deel van de collecties in Berlijn te tonen. In Düsseldorf is ruimte voor de volledige collecties. Je moet het zo zien: Berlijn is er om contact te leggen, Düsseldorf om in te kopen.”

(bron: Fashion United.be)

2011-10-21
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV