Magazine
Contact
Home
Einde modebeurs CPD betekent begin modebeurs The Gallery
CPD Signatures, de Duitse modevakbeurs van organisator Igedo Company, zal in februari 2012 voor de laatste keer worden gehouden. Igedo Company trekt de stekker uit de beurs omdat de bezoekersaantallen tegenvallen. In juli 2012 komt het bedrijf met een nieuwe modebeurs, The Gallery Düsseldorf. Met deze nieuwe beurs richt Igedo zich op het designer-, avantgarde- en accessoiresegment.

"Het nieuwe beursconcept sluit beter aan bij de veranderende markt", aldus Mirjam Dietz, directeur Fahion bij Idego Company. "CPD Signatures was vooral gericht op bekende middensegment. Wij merkten dat er vanuit de duurdere designer- en accessoiremerken behoefte was aan een eigen platform. Ook de bezoekers van CPD gaven dit steeds meer aan. Twintig jaar geleden was er op de CPD een soortgelijk podium, de Gallery Heart. Daar hebben onze bezoekers en de merken het nog steeds over. Toen dachten we: hier is duidelijk vraag naar."

The Gallery Düsseldorf krijgt een andere locatie dan de CPD. "We vinden de Messegelände in Düsseldorf niet goed bij de nieuwe formule passen", aldus Dietz. "Daarom gaan we nu naar de Böhlerwerke in Düsseldorf-Oberkassel. Deze pas gerenoveerde industriehallen bieden de juiste uitstraling. De beursoppervlakte telt ruim 11.000 vierkante meter."

Met het nieuwe concept hoopt Igedo Company, tevens organisator van modebeurzen CPI, CPM en GDS, ook de interesse van Russische bezoekers te trekken. Dietz: “Veel merken hebben de afgelopen jaren showrooms geopend in Berlijn om Russische klanten tegemoet te komen. Maar wij horen vaak dat zij Berlijn te groot vinden om in korte tijd allerlei verschillende merken langs te gaan. Ze hebben behoefte aan een chique, maar toch makkelijke beurs waar ze alle merken bij elkaar vinden.”

Toch maakt de nieuwe modebeurs een eenmalig uitstapje naar de Duitse hoofdstad. Ter ere van het nieuwe concept organiseert Igedo Company een voorproefje van de beurs op 18 tot en met 20 januari in Berlijn. Tijdens The Gallery Berlin op de evenementenlocatie Moskau toont de beurs de collecties van tachtig exposanten die in juli op de modebeurs in Düsseldorf staan. Dietz: “Vanuit exposanten was er de behoefte om in Berlijn aanwezig te zijn, omdat daar de kick-off van het seizoen is. Op die manier willen merken inkopers naar de beurs trekken. Daarom geven we een selectie van tachtig exposanten de mogelijkheid om een deel van de collecties in Berlijn te tonen. In Düsseldorf is ruimte voor de volledige collecties. Je moet het zo zien: Berlijn is er om contact te leggen, Düsseldorf om in te kopen.”

(bron: Fashion United.be)

2011-10-21
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Logistica en ICT & Logistiek 2017 hebben respectievelijk 15.417 en 7.358 bezoekers verwelkomd. In de vernieuwde opzet konden bezoekers zich laten inspireren door exposanten, kennissessies, beurstours en tijdens de demonstraties op de Scala's Logistica. De beurzen vonden plaats van 28 tot en met 30 november in Jaarbeurs Utrecht.
 
De 40-jarige beurseditie van de SITEVI, de vakbeurs voor equipment en knowhow voor wijn- en olijfolieproductie en fruit- en groenteteelt, heeft ongeveer 57.000 professionals ontvangen. Dat is 5 procent meer vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015. De beurs vond plaats van 28 tot en met 30 november 2017 in Montpellier.
 
Koelnmesse organiseert samen met de Duitse vereniging voor middenstanders op 3 en 4 juli 2018 de nieuwe beurs Indicom: Innovation.Digital.Community. Dit tweedaagse zakenplatform in Keulen wil onder het thema 'digitale transformatie' jonge ondernemers samenbrengen.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV