Magazine
Contact
Home
Nieuw: Mice & Event Fair in Brussel
Na de ééndaagse beurzen EvenementContact en KlantInteractieBeurs komt beursorganisatie VakbeursContact uit Alkmaar met de nieuwe Mice & Event Fair. De vakbeurs voor de internationale MICE-industrie staat gepland op 16 februari in Brussels Kart Expo.

Toen organisatoren Arjen Lemstra (links op de foto) en Joris Bots op 13 september vernamen dat de EMIF-beurs zo goed als terziele was, zagen zij onmiddelijk hun kans schoon. Precies een maand later lanceren zij nu de Mice & Event Fair. "Op 13 september vernamen we via de Expovisie e-nieuwsbrief dat de EMIF 2012 op losse schroeven stond", vertelt Bots. "We besloten meteen in het gat te duiken. De volgende dag hadden we een naam en locatie voor het evenement en konden we aan de slag met de website en de promotie. Vanmorgen (13 oktober, red.) hebben we het nieuws naar buiten gebracht en de eerste vijf exposanten hebben zich al ingeschreven. Het gaat nu al boven verwachting goed."

VakbeursContact zet de nieuwe beurs Mice & Event Fair neer volgens het  concept van de bestaande beurzen EvenementContact en Klantinteractiebeurs. Motto van deze beurzen is: 'No Nonsense Zakendoen'. Bots: "Ons beursconcept is niet te vergelijken met traditionele beurzen. Ten eerste hanteren we het 'gelijkheidsprincipe'; elke exposant heeft dezelfde ingerichte stand. Verder duurt de beurs één dag, dus geen gedoe met overnachtingen of een vermoeiende tweede of derde dag. We screenen alle bezoekers, dus er komen geen scholieren, studenten en dagjesmensen. We hebben geen standbouw,  geen op- en afbouwtijd. De prijzen zijn all in: de exposant komt op zijn ingerichte stand, inclusief statafel en krukken, een bedrijfspresentatie van 1.30 bij 1.80 meter, lunch en een presentatie op de website. Het is beurs draaien, contacten leggen en aan het eind van de dag op naar de netwerkborrel."

De organisatie wil ook een goed inhoudelijk programma neerzetten. Daarom krijgen brancheverenigingen de beschikking over zalen en AV-middelen. Verder zal er in navolging van EvenementContact exclusief voor corporate eventmanagers een masterclass worden verzorgd. 

Wat betreft de kwaliteit van de bezoekers ligt de lat hoog; corporate eventmanagers en -planners, touroperators, directiesecretaresses, geselecteerde sales-, marketing- en communicatiemanagers, personeelverenigingen, brancheverenigingen en natuurlijk de evenementenbranche zelf, waaronder bureaus, cateraars, PCO’s, DMC’s, et cetera. "Honderd procent professionals", aldus Bots. De organisatie rekent op circa hondervijftig standhouders en tussen de twee en druiduizend professionele bezoekers

Ook op het gebied de standverkoop handelt VakbeursContact anders dan de meeste beursorganisatoren. Bots: "We doen niet aan last-minute prijzen. In tegendeel: hoe later men boekt, hoe hoger de prijs. En andersom: wie snel boekt, heeft veel voordeel. Als openingsactie krijgen de eerste 25 boekers van een stand € 700,00 korting. Zij betalen slechts € 995,00. Een stand reserveren is eenvoudig. Het kan via de Webshop Miceevent, waarbij de betaling direct online plaatsvindt en de factuur meteen per mail wordt nagestuurd. Het kan ook via een factuur, maar dan komt er € 30,00 aan kosten bij."

Mice & Event Fair

2011-10-13
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV