Magazine
Contact
Home
Nieuw: Mice & Event Fair in Brussel
Na de ééndaagse beurzen EvenementContact en KlantInteractieBeurs komt beursorganisatie VakbeursContact uit Alkmaar met de nieuwe Mice & Event Fair. De vakbeurs voor de internationale MICE-industrie staat gepland op 16 februari in Brussels Kart Expo.

Toen organisatoren Arjen Lemstra (links op de foto) en Joris Bots op 13 september vernamen dat de EMIF-beurs zo goed als terziele was, zagen zij onmiddelijk hun kans schoon. Precies een maand later lanceren zij nu de Mice & Event Fair. "Op 13 september vernamen we via de Expovisie e-nieuwsbrief dat de EMIF 2012 op losse schroeven stond", vertelt Bots. "We besloten meteen in het gat te duiken. De volgende dag hadden we een naam en locatie voor het evenement en konden we aan de slag met de website en de promotie. Vanmorgen (13 oktober, red.) hebben we het nieuws naar buiten gebracht en de eerste vijf exposanten hebben zich al ingeschreven. Het gaat nu al boven verwachting goed."

VakbeursContact zet de nieuwe beurs Mice & Event Fair neer volgens het  concept van de bestaande beurzen EvenementContact en Klantinteractiebeurs. Motto van deze beurzen is: 'No Nonsense Zakendoen'. Bots: "Ons beursconcept is niet te vergelijken met traditionele beurzen. Ten eerste hanteren we het 'gelijkheidsprincipe'; elke exposant heeft dezelfde ingerichte stand. Verder duurt de beurs één dag, dus geen gedoe met overnachtingen of een vermoeiende tweede of derde dag. We screenen alle bezoekers, dus er komen geen scholieren, studenten en dagjesmensen. We hebben geen standbouw,  geen op- en afbouwtijd. De prijzen zijn all in: de exposant komt op zijn ingerichte stand, inclusief statafel en krukken, een bedrijfspresentatie van 1.30 bij 1.80 meter, lunch en een presentatie op de website. Het is beurs draaien, contacten leggen en aan het eind van de dag op naar de netwerkborrel."

De organisatie wil ook een goed inhoudelijk programma neerzetten. Daarom krijgen brancheverenigingen de beschikking over zalen en AV-middelen. Verder zal er in navolging van EvenementContact exclusief voor corporate eventmanagers een masterclass worden verzorgd. 

Wat betreft de kwaliteit van de bezoekers ligt de lat hoog; corporate eventmanagers en -planners, touroperators, directiesecretaresses, geselecteerde sales-, marketing- en communicatiemanagers, personeelverenigingen, brancheverenigingen en natuurlijk de evenementenbranche zelf, waaronder bureaus, cateraars, PCO’s, DMC’s, et cetera. "Honderd procent professionals", aldus Bots. De organisatie rekent op circa hondervijftig standhouders en tussen de twee en druiduizend professionele bezoekers

Ook op het gebied de standverkoop handelt VakbeursContact anders dan de meeste beursorganisatoren. Bots: "We doen niet aan last-minute prijzen. In tegendeel: hoe later men boekt, hoe hoger de prijs. En andersom: wie snel boekt, heeft veel voordeel. Als openingsactie krijgen de eerste 25 boekers van een stand € 700,00 korting. Zij betalen slechts € 995,00. Een stand reserveren is eenvoudig. Het kan via de Webshop Miceevent, waarbij de betaling direct online plaatsvindt en de factuur meteen per mail wordt nagestuurd. Het kan ook via een factuur, maar dan komt er € 30,00 aan kosten bij."

Mice & Event Fair

2011-10-13
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV