Magazine
Contact
Home
De Bedrijven Contactdagen vernieuwt zich de komende jaren
De 29e editie van de Bedrijven Contact Dagen, op 20 en 21 maart in het WTC Expo in Leeuwarden, kenmerkt zich door een aantal vernieuwingen. Zo is er een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een nieuwe website. Daarnaast betrekt de organisatie standhouders en bezoekers actiever bij de organisatie om zo beter op hun wensen en behoeftes te kunnen inspelen.

"De Bedrijven Contact Dagen trekt al jaren rond de 20.000 bezoekers: meer dan wie dan ook te woord kan staan", vertelt beursorganisator Willem van Muylwijck. "Echter, wij vinden dat deze twee netwerkdagen vetgedrukt moeten staan in de agenda's van élke ondernemer, directeur en accountmanager in Noord-Nederland. Het is tijd om een frisse bries door het evenement te laten blazen. De resultaten daarvan zullen op 20 en 21 maart te zien zijn."

De vernieuwde website, als startpunt voor een deelname of bezoek, werd al onder handen genomen. Er kwam een kersvers BCD-logo, een simpelere indeling van de site en een nieuwe huisstijl voor de juiste look and feel. Van Muylwijck:  "Daarnaast betrekken we standhouders en bezoekers veel actiever dan voorheen bij de organisatie. Een symbolisch voorbeeld hiervan is de logowedstrijd, waarbij volgers van @contactdagen op Twitter en leden van de Linkedin groep Bedrijven Contactdagen op hun favoriete nieuwe BCD-logo konden stemmen. Het winnende logo prijkt nu op de site."

Een andere nieuwigheid op de komende BCD is het plein voor (startende) ondernemers zonder personeel. Voor hen ontwikkelde de BCD-organisatie een lowbudgetplein, waar men zich vanaf 295 euro één of twee dagen kan presenteren.

"Via Twitter en LinkedIn hebben we nu al zo'n achthonderd leden. Van hen willen we graag weten wat ze verbeterd willen zien. Ook op de beursdagen zelf vragen we via een superbrainstorm met ongeveer 250 deelnemers input voor de volgende edities. De hamvraag is 'hoe kun je de kwaliteit van de gesprekken op de beurs verhogen, en zo meer resultaat uit de beursdeelname en het netwerken halen?' Langzaamaan zouden de standaardstands eigenlijk van de beursvloer moeten verdwijnen, vind ik. Daarom willen we deelname met bijzondere stands of op andere manieren stimuleren, bijvoorbeeld  door een wedstrijd uit te schrijven voor de meest originele, sprekende en pakkende bedrijfspresentatie op de beursvloer.”

2011-10-13
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV