Magazine
Contact
Home
De Bedrijven Contactdagen vernieuwt zich de komende jaren
De 29e editie van de Bedrijven Contact Dagen, op 20 en 21 maart in het WTC Expo in Leeuwarden, kenmerkt zich door een aantal vernieuwingen. Zo is er een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een nieuwe website. Daarnaast betrekt de organisatie standhouders en bezoekers actiever bij de organisatie om zo beter op hun wensen en behoeftes te kunnen inspelen.

"De Bedrijven Contact Dagen trekt al jaren rond de 20.000 bezoekers: meer dan wie dan ook te woord kan staan", vertelt beursorganisator Willem van Muylwijck. "Echter, wij vinden dat deze twee netwerkdagen vetgedrukt moeten staan in de agenda's van élke ondernemer, directeur en accountmanager in Noord-Nederland. Het is tijd om een frisse bries door het evenement te laten blazen. De resultaten daarvan zullen op 20 en 21 maart te zien zijn."

De vernieuwde website, als startpunt voor een deelname of bezoek, werd al onder handen genomen. Er kwam een kersvers BCD-logo, een simpelere indeling van de site en een nieuwe huisstijl voor de juiste look and feel. Van Muylwijck:  "Daarnaast betrekken we standhouders en bezoekers veel actiever dan voorheen bij de organisatie. Een symbolisch voorbeeld hiervan is de logowedstrijd, waarbij volgers van @contactdagen op Twitter en leden van de Linkedin groep Bedrijven Contactdagen op hun favoriete nieuwe BCD-logo konden stemmen. Het winnende logo prijkt nu op de site."

Een andere nieuwigheid op de komende BCD is het plein voor (startende) ondernemers zonder personeel. Voor hen ontwikkelde de BCD-organisatie een lowbudgetplein, waar men zich vanaf 295 euro één of twee dagen kan presenteren.

"Via Twitter en LinkedIn hebben we nu al zo'n achthonderd leden. Van hen willen we graag weten wat ze verbeterd willen zien. Ook op de beursdagen zelf vragen we via een superbrainstorm met ongeveer 250 deelnemers input voor de volgende edities. De hamvraag is 'hoe kun je de kwaliteit van de gesprekken op de beurs verhogen, en zo meer resultaat uit de beursdeelname en het netwerken halen?' Langzaamaan zouden de standaardstands eigenlijk van de beursvloer moeten verdwijnen, vind ik. Daarom willen we deelname met bijzondere stands of op andere manieren stimuleren, bijvoorbeeld  door een wedstrijd uit te schrijven voor de meest originele, sprekende en pakkende bedrijfspresentatie op de beursvloer.”

2011-10-13
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV