Magazine
Contact
Home
De Bedrijven Contactdagen vernieuwt zich de komende jaren
De 29e editie van de Bedrijven Contact Dagen, op 20 en 21 maart in het WTC Expo in Leeuwarden, kenmerkt zich door een aantal vernieuwingen. Zo is er een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een nieuwe website. Daarnaast betrekt de organisatie standhouders en bezoekers actiever bij de organisatie om zo beter op hun wensen en behoeftes te kunnen inspelen.

"De Bedrijven Contact Dagen trekt al jaren rond de 20.000 bezoekers: meer dan wie dan ook te woord kan staan", vertelt beursorganisator Willem van Muylwijck. "Echter, wij vinden dat deze twee netwerkdagen vetgedrukt moeten staan in de agenda's van élke ondernemer, directeur en accountmanager in Noord-Nederland. Het is tijd om een frisse bries door het evenement te laten blazen. De resultaten daarvan zullen op 20 en 21 maart te zien zijn."

De vernieuwde website, als startpunt voor een deelname of bezoek, werd al onder handen genomen. Er kwam een kersvers BCD-logo, een simpelere indeling van de site en een nieuwe huisstijl voor de juiste look and feel. Van Muylwijck:  "Daarnaast betrekken we standhouders en bezoekers veel actiever dan voorheen bij de organisatie. Een symbolisch voorbeeld hiervan is de logowedstrijd, waarbij volgers van @contactdagen op Twitter en leden van de Linkedin groep Bedrijven Contactdagen op hun favoriete nieuwe BCD-logo konden stemmen. Het winnende logo prijkt nu op de site."

Een andere nieuwigheid op de komende BCD is het plein voor (startende) ondernemers zonder personeel. Voor hen ontwikkelde de BCD-organisatie een lowbudgetplein, waar men zich vanaf 295 euro één of twee dagen kan presenteren.

"Via Twitter en LinkedIn hebben we nu al zo'n achthonderd leden. Van hen willen we graag weten wat ze verbeterd willen zien. Ook op de beursdagen zelf vragen we via een superbrainstorm met ongeveer 250 deelnemers input voor de volgende edities. De hamvraag is 'hoe kun je de kwaliteit van de gesprekken op de beurs verhogen, en zo meer resultaat uit de beursdeelname en het netwerken halen?' Langzaamaan zouden de standaardstands eigenlijk van de beursvloer moeten verdwijnen, vind ik. Daarom willen we deelname met bijzondere stands of op andere manieren stimuleren, bijvoorbeeld  door een wedstrijd uit te schrijven voor de meest originele, sprekende en pakkende bedrijfspresentatie op de beursvloer.”

2011-10-13
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV