Magazine
Contact
Home
Nieuw: Remarketing Event België
In navolging van het eerste Remarketing Event in Almere, in maart van dit jaar, organiseert organisatiebureau ExpoMotion nu ook een Belgische editie. Op 15 november staat het Diamant Conference en Business Center in Brussel in het teken van remarketing van tweedehands auto's. ExpoMotion is vooral bekend als organisator van de Fleet Management Expo en Taxi Expo.

"De autowereld is voorgoed veranderd", aldus Patrick van Tilburg van ExpoMotion. "Zeker het remarketingproces vereist een steeds professionelere aanpak. In feite is in korte tijd een geheel nieuwe bedrijfstak ontstaan. Volgens aanbieders van gebruikte auto’s, zoals leasemaatschappijen en dealergroepen(-holdings), vindt de komende jaren een volumeverschuiving plaats van de traditionele groothandel naar de professionele remarketingbranche. Daarom heeft een aantal innovatieve aanbieders rondom remarketing van gebruikte auto’s de handen ineen geslagen en hebben we in maart van dit jaar gezamenlijk een congres rondom het thema remarketing georganiseerd. Tijdens het congres werd al snel duidelijk dat het een jaarlijks terugkerend event zou worden."

Volgens Van Tilburg zijn de veranderingen in de automotivebranche in België te vergelijken met die in Nederland. Vandaar dat een Belgische editie van het congres in het leven werd geroepen: Remarketing Event België 2011. "Inmiddels zorgt ook in België een collectief toeleveranciers gezamenlijk voor het creëren van toegevoegde waarde", aldus Van Tilburg.  "Het zijn allemaal professionele leveranciers op het gebied van voertuiginspecties, voertuiglogistiek, het (online)veilen van voertuigen, deskundigen op het gebied van waardetaxaties en bedrijven die praktische ondersteuning in de bedrijfskolom van tweedehandsauto’s leveren."

Op het programma staan onder andere onderwerpen als 'De gevolgen van de nieuwe Autobelastingen in België', 'Trends en Prijsontwikkelingen in België', 'Europa en tweedehandswagens', 'De toenemende Elektrificering van het Wagenpark, gaat dit werkelijk wel gebeuren?' en 'Wat vereist een professionele B2C-verkoop in de toekomst?' Tijdens het congres wordt ook de Eerste Belgische Remarketing Innovation Award uitgereikt.

2011-10-06
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV