Magazine
Contact
Home
Geen 11e editie EMIF
De kans dat de beurs EMIF ooit een 11e editie zal meemaken, is na de overname van de beurs Promo Factory door Conceptum Exhibitions nihil geworden. De EMIF werd vorig jaar voor het eerst door Artexis georganiseerd. De organisator lanceerde er een nieuwe beurs bij: de Promo Factory. Door een reorganisatie van het beursportfolio zette Artexis beide beurzen deze zomer alweer te koop. 

Conceptum gaat de beurs Promo Factory integreren in de nieuwe beurs 'Business & Meeting Solutions'. Maar niet alleen promotionele artikelen spelen in het nieuwe beursconcept een belangrijke rol. Ook meetings & incentives - de bouwstenen van de EMIF - spelen een hoofdrol in het 'Business & Meeting Solutions'-verhaal. 

"Ook organisatoren van meetings en events kunnen inderdaad terecht bij de nieuwe beurs 'Business & Meeting Solutions'", vertelt beursmanager Christelle Fiore, die voorheen als EMIF-beursmanager bij Artexis werkte en vanaf 1 oktober bij Conceptum in dienst is getreden. "De beurs wordt een nationaal platform waar vijf categorieën exposanten samenkomen."

De vijf categorieën waar de nieuwe beurs uit is opgebouwd, zijn:
- Promo Factory (promotional items, merchandising, business gifts, gadgets, ...)
- Meeting Solutions (hotels, congrescentra, toerismebureaus, destinations, transport, audiovisuele middelen, ...)
- Office Solutions (papierwaren, bureauartikelen, software, meubilair, telecom, ...)
- Exhibitor Solutions (stands, meubilair, decoratie, planten, hostessen, animatie, tenten, ...)
- Catering Solutions (traiteurs, restaurants, verhuur van cateringmateriaal, ...)

Fiore: "Met deze brede beurs richten we ons op management assistenten, office managers, marketing managers, meeting planners, HR managers, PCO's en aankoopverantwoordelijken. Voor bedrijven die zelf geregeld aan beurzen deelnemen, hebben we het event 'The Day of the Exhibitor' in het leven geroepen. Deze dag bestaat enerzijds uit een bezoek aan de beurs en anderzijds het seminarprogramma 'The Exhibitor Academy'."

Business & Meeting Solutions vindt plaats in Brussels Expo op 21 en 22 maart 2012.

2011-10-06
Op Photokina, de internationale handelsbeurs op het gebied van fotografie en film in Keulen, zal dit jaar én volgend jaar de Olympus Playground te bezoeken zijn. In deze fotogenieke speeltuin van zo'n 2.000 vierkante meter kunnen bezoekers nieuwe camera's testen door allerlei visueel uitdagende kunstwerken van bekende en jonge kunstenaars te fotograferen. Photokina zal plaatsvinden van 26 tot en met 29 september 2018 in de beurshallen van Koelnmesse. 
 
De 2018-editie van de PSI die plaatsvond van 9 tot en met 11 januari in Düsseldorf, heeft minder bezoekers getrokken dan in 2017 maar wel meer internationale bezoekers. Zo'n 58 procent van de in totaal 17.342 bezoekers kwam uit het buitenland. Er waren bijna 90 landen vertegenwoordigd op de internationale beurs voor promotionele producten in het Düsseldorf Exhibition Centre, en dat was een record. 
 
De 25ste editie van InterClassics Maastricht heeft een recordaantal van 34.447 bezoekers getrokken. In 2016 waren dat er 29.660. Aan de hand van de 18 thema’s, die door de jaren heen gevoerd zijn, werd een collectie van 18 pronkstukken gepresenteerd, waaronder de Aston Martin DB5 ‘James Bond’ uit 1964. InterClassics 2018 vond plaats van 11 tot en met 14 januari in MECC Maastricht.
 
De nieuwe autobeurs Wereld op Wielen is geannuleerd. Het evenement had moeten plaatsvinden van 9 tot en met 11 maart 2018 in Jaarbeurs Utrecht. Volgens de organisatoren waren er te weinig bedrijven geïnteresseerd om te exposeren.
 
De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ waargemaakt, aangezien driekwart van de bezoekers heeft aangegeven Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV