Magazine
Contact
Home
VNU Exhibitions wint UFI Marketing Award 2011
VNU Exhibitions Europe heeft met het Key Buyer Appreciation Program de UFI Marketing Award 2011 gewonnen. De finalisten presenteerden op 9 september hun inzendingen tijdens de Marketing Committee Meeting van de UFI in München. De UFI is the Global Association of the Exhibition Industry.



De IJslandse vulkaan Eyjafjallajokull legde eind april 2010 het vliegverkeer in Europa plat. Juist op dat moment vond in Utrecht de internationale vakbeurs VIV Europe plaats. De vulkaan zorgde voor een halvering van het aantal internationale bezoekers. Om exposanten te compenseren lanceerde VNU Exhibitions het Key Buyer Appreciation Program. Het program stelde exposanten in staat hun belangrijke klanten gratis hotelovernachtingen aan te bieden in Bangkok ten tijde van de VIV Asia, die maart 2011 stond geprogrammeerd.

VNU Exhibitions Europe reserveerde voor deze actie tienduizend hotelovernachtingen. Exposanten konden hun klanten maximaal twee gratis overnachtingen aanbieden. Voor de aanmeldprocedure ontwikkelde VNU Exhibitions Europe een internetapplicatie die het exposanten makkelijk maakte de hotelreserveringen te boeken en aan hun key buyers te verzenden. Daarnaast werd een call center ingezet om alle exposanten persoonlijk uit te leggen wat het programma behelsde.

Ton Otten, algemeen directeur VNU Exhibitions Europe: “Als branchegenoten een initiatief zo waarderen dat ze het belonen met de UFI Marketing Award, kunnen we ons alleen maar vereerd voelen. Bij alles wat we organiseren staat klanttevredenheid en loyaliteit voorop. Toen onze exposanten – en ook wij – ten tijde van VIV Europe 2010 met de aswolken werden geconfronteerd, hebben we aan de hand van deze twee begrippen een oplossing uitgedacht: het Key Buyer Appreciation Program. Het heeft de relatie met onze klanten versterkt. Als het erop aankomt moet je er als beursorganisator staan voor je klanten.”

Het succes van de actie was te merken aan VIV Asia 2011, waar het aantal bezoekers met veertig procent toenam. Het aantal internationale bezoekers vertoonde een stijging van zestig procent. De omvang van de beurs was met een kwart toegenomen. Zowel bezoekers als exposanten gaven VIV Asia ongekend hoge waarderingscijfers.

Katharina Hamma, voorzitter van het UFI Marketing Commité, wees erop dat “alleen activiteiten die hun succes kunnen bewijzen middels meetbare kwalitatieve en kwantitatieve cijfers kans kunen maken op de UFI Marketing Award. Daardoor is het winnen van de UFI Marketing Award een échte waardering van creativiteit en resultaat. Gezien de resultaten in financiële zin én in het aantal tevreden klanten heeft het KAP Program van VNU zijn waarde daadwerkelijk bewezen."

Een delegatie van VNU Exhbitions zal de UFI Award op het jaarlijkse UFI-congres, op 12 november in Valencia, in ontvangst nemen.

2011-09-19
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
mei | juni | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV