Magazine
Contact
Home
VNU Exhibitions wint UFI Marketing Award 2011
VNU Exhibitions Europe heeft met het Key Buyer Appreciation Program de UFI Marketing Award 2011 gewonnen. De finalisten presenteerden op 9 september hun inzendingen tijdens de Marketing Committee Meeting van de UFI in München. De UFI is the Global Association of the Exhibition Industry.



De IJslandse vulkaan Eyjafjallajokull legde eind april 2010 het vliegverkeer in Europa plat. Juist op dat moment vond in Utrecht de internationale vakbeurs VIV Europe plaats. De vulkaan zorgde voor een halvering van het aantal internationale bezoekers. Om exposanten te compenseren lanceerde VNU Exhibitions het Key Buyer Appreciation Program. Het program stelde exposanten in staat hun belangrijke klanten gratis hotelovernachtingen aan te bieden in Bangkok ten tijde van de VIV Asia, die maart 2011 stond geprogrammeerd.

VNU Exhibitions Europe reserveerde voor deze actie tienduizend hotelovernachtingen. Exposanten konden hun klanten maximaal twee gratis overnachtingen aanbieden. Voor de aanmeldprocedure ontwikkelde VNU Exhibitions Europe een internetapplicatie die het exposanten makkelijk maakte de hotelreserveringen te boeken en aan hun key buyers te verzenden. Daarnaast werd een call center ingezet om alle exposanten persoonlijk uit te leggen wat het programma behelsde.

Ton Otten, algemeen directeur VNU Exhibitions Europe: “Als branchegenoten een initiatief zo waarderen dat ze het belonen met de UFI Marketing Award, kunnen we ons alleen maar vereerd voelen. Bij alles wat we organiseren staat klanttevredenheid en loyaliteit voorop. Toen onze exposanten – en ook wij – ten tijde van VIV Europe 2010 met de aswolken werden geconfronteerd, hebben we aan de hand van deze twee begrippen een oplossing uitgedacht: het Key Buyer Appreciation Program. Het heeft de relatie met onze klanten versterkt. Als het erop aankomt moet je er als beursorganisator staan voor je klanten.”

Het succes van de actie was te merken aan VIV Asia 2011, waar het aantal bezoekers met veertig procent toenam. Het aantal internationale bezoekers vertoonde een stijging van zestig procent. De omvang van de beurs was met een kwart toegenomen. Zowel bezoekers als exposanten gaven VIV Asia ongekend hoge waarderingscijfers.

Katharina Hamma, voorzitter van het UFI Marketing Commité, wees erop dat “alleen activiteiten die hun succes kunnen bewijzen middels meetbare kwalitatieve en kwantitatieve cijfers kans kunen maken op de UFI Marketing Award. Daardoor is het winnen van de UFI Marketing Award een échte waardering van creativiteit en resultaat. Gezien de resultaten in financiële zin én in het aantal tevreden klanten heeft het KAP Program van VNU zijn waarde daadwerkelijk bewezen."

Een delegatie van VNU Exhbitions zal de UFI Award op het jaarlijkse UFI-congres, op 12 november in Valencia, in ontvangst nemen.

2011-09-19
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV