Magazine
Contact
Home
VNU Exhibitions wint UFI Marketing Award 2011
VNU Exhibitions Europe heeft met het Key Buyer Appreciation Program de UFI Marketing Award 2011 gewonnen. De finalisten presenteerden op 9 september hun inzendingen tijdens de Marketing Committee Meeting van de UFI in München. De UFI is the Global Association of the Exhibition Industry.



De IJslandse vulkaan Eyjafjallajokull legde eind april 2010 het vliegverkeer in Europa plat. Juist op dat moment vond in Utrecht de internationale vakbeurs VIV Europe plaats. De vulkaan zorgde voor een halvering van het aantal internationale bezoekers. Om exposanten te compenseren lanceerde VNU Exhibitions het Key Buyer Appreciation Program. Het program stelde exposanten in staat hun belangrijke klanten gratis hotelovernachtingen aan te bieden in Bangkok ten tijde van de VIV Asia, die maart 2011 stond geprogrammeerd.

VNU Exhibitions Europe reserveerde voor deze actie tienduizend hotelovernachtingen. Exposanten konden hun klanten maximaal twee gratis overnachtingen aanbieden. Voor de aanmeldprocedure ontwikkelde VNU Exhibitions Europe een internetapplicatie die het exposanten makkelijk maakte de hotelreserveringen te boeken en aan hun key buyers te verzenden. Daarnaast werd een call center ingezet om alle exposanten persoonlijk uit te leggen wat het programma behelsde.

Ton Otten, algemeen directeur VNU Exhibitions Europe: “Als branchegenoten een initiatief zo waarderen dat ze het belonen met de UFI Marketing Award, kunnen we ons alleen maar vereerd voelen. Bij alles wat we organiseren staat klanttevredenheid en loyaliteit voorop. Toen onze exposanten – en ook wij – ten tijde van VIV Europe 2010 met de aswolken werden geconfronteerd, hebben we aan de hand van deze twee begrippen een oplossing uitgedacht: het Key Buyer Appreciation Program. Het heeft de relatie met onze klanten versterkt. Als het erop aankomt moet je er als beursorganisator staan voor je klanten.”

Het succes van de actie was te merken aan VIV Asia 2011, waar het aantal bezoekers met veertig procent toenam. Het aantal internationale bezoekers vertoonde een stijging van zestig procent. De omvang van de beurs was met een kwart toegenomen. Zowel bezoekers als exposanten gaven VIV Asia ongekend hoge waarderingscijfers.

Katharina Hamma, voorzitter van het UFI Marketing Commité, wees erop dat “alleen activiteiten die hun succes kunnen bewijzen middels meetbare kwalitatieve en kwantitatieve cijfers kans kunen maken op de UFI Marketing Award. Daardoor is het winnen van de UFI Marketing Award een échte waardering van creativiteit en resultaat. Gezien de resultaten in financiële zin én in het aantal tevreden klanten heeft het KAP Program van VNU zijn waarde daadwerkelijk bewezen."

Een delegatie van VNU Exhbitions zal de UFI Award op het jaarlijkse UFI-congres, op 12 november in Valencia, in ontvangst nemen.

2011-09-19
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV