Magazine
Contact
Home
VNU Exhibitions wint UFI Marketing Award 2011
VNU Exhibitions Europe heeft met het Key Buyer Appreciation Program de UFI Marketing Award 2011 gewonnen. De finalisten presenteerden op 9 september hun inzendingen tijdens de Marketing Committee Meeting van de UFI in München. De UFI is the Global Association of the Exhibition Industry.



De IJslandse vulkaan Eyjafjallajokull legde eind april 2010 het vliegverkeer in Europa plat. Juist op dat moment vond in Utrecht de internationale vakbeurs VIV Europe plaats. De vulkaan zorgde voor een halvering van het aantal internationale bezoekers. Om exposanten te compenseren lanceerde VNU Exhibitions het Key Buyer Appreciation Program. Het program stelde exposanten in staat hun belangrijke klanten gratis hotelovernachtingen aan te bieden in Bangkok ten tijde van de VIV Asia, die maart 2011 stond geprogrammeerd.

VNU Exhibitions Europe reserveerde voor deze actie tienduizend hotelovernachtingen. Exposanten konden hun klanten maximaal twee gratis overnachtingen aanbieden. Voor de aanmeldprocedure ontwikkelde VNU Exhibitions Europe een internetapplicatie die het exposanten makkelijk maakte de hotelreserveringen te boeken en aan hun key buyers te verzenden. Daarnaast werd een call center ingezet om alle exposanten persoonlijk uit te leggen wat het programma behelsde.

Ton Otten, algemeen directeur VNU Exhibitions Europe: “Als branchegenoten een initiatief zo waarderen dat ze het belonen met de UFI Marketing Award, kunnen we ons alleen maar vereerd voelen. Bij alles wat we organiseren staat klanttevredenheid en loyaliteit voorop. Toen onze exposanten – en ook wij – ten tijde van VIV Europe 2010 met de aswolken werden geconfronteerd, hebben we aan de hand van deze twee begrippen een oplossing uitgedacht: het Key Buyer Appreciation Program. Het heeft de relatie met onze klanten versterkt. Als het erop aankomt moet je er als beursorganisator staan voor je klanten.”

Het succes van de actie was te merken aan VIV Asia 2011, waar het aantal bezoekers met veertig procent toenam. Het aantal internationale bezoekers vertoonde een stijging van zestig procent. De omvang van de beurs was met een kwart toegenomen. Zowel bezoekers als exposanten gaven VIV Asia ongekend hoge waarderingscijfers.

Katharina Hamma, voorzitter van het UFI Marketing Commité, wees erop dat “alleen activiteiten die hun succes kunnen bewijzen middels meetbare kwalitatieve en kwantitatieve cijfers kans kunen maken op de UFI Marketing Award. Daardoor is het winnen van de UFI Marketing Award een échte waardering van creativiteit en resultaat. Gezien de resultaten in financiële zin én in het aantal tevreden klanten heeft het KAP Program van VNU zijn waarde daadwerkelijk bewezen."

Een delegatie van VNU Exhbitions zal de UFI Award op het jaarlijkse UFI-congres, op 12 november in Valencia, in ontvangst nemen.

2011-09-19
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV