Magazine
Contact
Home
Echte Mannenbeurs
Eerste editie Echte Mannenbeurs uitgesteld
De eerste editie van De Echte Mannenbeurs, die zou plaatsvinden van 15 tot en met 18 september in Jaarbeurs Utrecht is uitgesteld naar het voorjaar van 2012. Volgens de organisatie is het ‘praktisch en operationeel’ niet mogelijk gebleken de beurs in september te laten plaatsvinden.



De Echte Mannenbeurs werd gelanceerd als ‘het leukste mannenevent van Nederland’ met tal van workshops, optredens, wedstrijden en competities. De beurs richtte zich op het samenbrengen van alles wat de hedendaagse man interesseert: Wheels & Powertools, Media & MENtertainment, Games & Gadgets, Sport & Vrije Tijd, Lifestyle & Carrière en Food, drinks & bier. Tot de supporting partners behoren RTL7 en Radio 538.

Volgens Karin de Haas, verantwoordelijk voor de communicatie, is de belangrijkste oorzaak voor het uitstel het te laat benaderen van de potentiële deelnemers. “We zijn hiermee in maart gestart. De interesse was er zeker bij de bedrijven, maar de budgetten van dit jaar waren al vergeven. Dat we laat zijn begonnen met het benaderen van de bedrijven komt omdat we daarvoor veel aandacht hebben besteedt aan de website. Die is heel belangrijk in het concept, want via de website kunnen de deelnemende bedrijven al voorafgaand aan de beurs contact leggen met de bezoekers en zo een database opbouwen.”

De organisatie is momenteel in overleg met Jaarbeurs Utrecht voor een datum in het voorjaar van 2012. Gezien de interesse van bedrijven gaat De Haas er van uit dat deze tweede poging zal slagen. “Het is een nieuwe marketingdoelgroep. Wij zorgen ervoor dat er veel te beleven, veel te doen is. We willen voorkomen dat het een soort huishoudbeurs wordt. Er komen diverse belevenispaviljoens waar je verschillende dingen kunt doen en daaromheen staan de exposanten. We denken daarbij aan een fifty/fifty verdeling van paviljoens en stands.”

www.echtemannenbeurs.nl




2011-08-16
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV