Magazine
Contact
Home
Dagmar Ypenberg en Tim van Vlierden
Reizen & Fotografie nieuw segment van Vakantiebeurs
VNU Exhibitions heeft aan haar Vakantiebeurs het nieuwe segment ‘Reizen & Fotografie’ toegevoegd. Een deel van hal 10 van Jaarbeurs Utrecht is voor dit nieuwe initiatief gereserveerd. De bezoekers maken kennis met de nieuwste snufjes op fototechnisch gebied en kunnen actief met de camera aan het werk.




Dagmar Ypenberg, projectmanager van de Vakantiebeurs: ‘’Tijdens het reizen kun je niet om fotografie heen en dat maakt deze combinatie ook zo interessant voor bezoeker en fotobranche. Uit ons vakantiebeursonderzoek blijkt dat 80% van de 125.000 bezoekers bovengemiddeld interesse heeft in fotografie. 47% hiervan zegt minimaal 400 euro uit te geven aan een camera. Met deze cijfers verdient de fotobranche een eigen gezicht binnen de beurs’’.

‘’Vakantie en fotografie zijn twee handen op één buik’’, zegt Tim van Vlierden die verantwoordelijk is voor het segment. “Belangrijkste speerpunt binnen dit event is dat de bezoeker fotografie kan ‘doen en beleven’. Met workshops, presentaties en tal van fotoactiviteiten op het centrale belevingsplein komt de beurs tegemoet aan de grote wens van de bezoekers om inhoudelijk meer informatie te krijgen over fotografie’’.

In de maanden voorafgaand aan de beurs wordt het nieuwe initiatief ondersteund door een internetsite met informatie over exposanten, het randprogramma en de mogelijkheid voor bezoekers om zich in te schrijven voor workshops of deel te nemen aan een Vakantiebeursfotowedstrijd.

De Vakantiebeurs vindt plaats van 11 tot en met 15 januari 2012 in Jaarbeurs Utrecht.


2011-08-15
Op Photokina, de internationale handelsbeurs op het gebied van fotografie en film in Keulen, zal dit jaar én volgend jaar de Olympus Playground te bezoeken zijn. In deze fotogenieke speeltuin van zo'n 2.000 vierkante meter kunnen bezoekers nieuwe camera's testen door allerlei visueel uitdagende kunstwerken van bekende en jonge kunstenaars te fotograferen. Photokina zal plaatsvinden van 26 tot en met 29 september 2018 in de beurshallen van Koelnmesse. 
 
De 2018-editie van de PSI die plaatsvond van 9 tot en met 11 januari in Düsseldorf, heeft minder bezoekers getrokken dan in 2017 maar wel meer internationale bezoekers. Zo'n 58 procent van de in totaal 17.342 bezoekers kwam uit het buitenland. Er waren bijna 90 landen vertegenwoordigd op de internationale beurs voor promotionele producten in het Düsseldorf Exhibition Centre, en dat was een record. 
 
De 25ste editie van InterClassics Maastricht heeft een recordaantal van 34.447 bezoekers getrokken. In 2016 waren dat er 29.660. Aan de hand van de 18 thema’s, die door de jaren heen gevoerd zijn, werd een collectie van 18 pronkstukken gepresenteerd, waaronder de Aston Martin DB5 ‘James Bond’ uit 1964. InterClassics 2018 vond plaats van 11 tot en met 14 januari in MECC Maastricht.
 
De nieuwe autobeurs Wereld op Wielen is geannuleerd. Het evenement had moeten plaatsvinden van 9 tot en met 11 maart 2018 in Jaarbeurs Utrecht. Volgens de organisatoren waren er te weinig bedrijven geïnteresseerd om te exposeren.
 
De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ waargemaakt, aangezien driekwart van de bezoekers heeft aangegeven Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie.
 
«« februari | maart | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV