Magazine
Contact
Home
Vakbeurs Mosselen aan de Maas haakt in op Wereldhavendagen
Mosselen aan de Maas, de Rotterdamse vakbeurs voor trans-port & related services, beleeft van 2 tot 4 september haar primeur. In een tijdelijke beursaccommodatie van 4.000 m2 op het parkeerterrein van De Rotterdam kunnen vakbezoekers kennis maken met ruim 60 exposanten op het gebied van transport in en om de haven.


De nieuwe vakbeurs haakt aan bij de Wereldhavendagen die ook op die dagen plaatsvinden. "Ik liep vorig jaar op de Wereldhavendagen en zag dat er aan de overkant bij de SS Rotterdam niks gebeurde", vertelt beursorganisator Jan de Klerk van Exhibitions Rotterdam International. "Doodzonde voor zo'n mooi schip dat miljoenen heeft gekost. Door nu een beurs bij de boot te houden trekken we de Wereldhavendagen ook naar Rotterdam-Zuid."

Volgens De Klerk is de animo om de beurs te bezoeken groot. "Voor veel bedrijven is het een ideale combinatie. Die kunnen hun internationale relaties nu op drie dingen tegelijk trakteren: de Wereldhavendagen, de beurs en een overnachting op de boot."

Spido vaart de vakbeursbezoekers gratis heen en weer tussen het beursterrein aan de 3e Katendrechtse Hoofd en de Wereldhavendagen.

De beurstitel 'Mosselen aan de Maas' is bedacht om de informele sfeer van het evenement aan te geven. Drieduizend kilo mosselen worden aangevoerd om de naam kracht bij te zetten.

www.mosselenaandemaas.nl


2011-08-08
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV