Magazine
Contact
Home
Studie Beurs stopt
EDG Media, sinds januari 2011 de nieuwe licentienemer van de Studie Beurs, heeft besloten de Studie Beurs niet te organiseren. De afgelopen maanden heeft EDG Media veel geïnvesteerd in een noodzakelijke revitalisering van de beurs. Desondanks ziet de uitgever er geen heil meer in.


"Na uitgebreide contacten met scholieren, professionals, ouders en exposanten, ofwel de stakeholders van Studie Beurs, hebben we besloten geen Studie Beurs te organiseren. Ook niet met een nieuw concept", aldus Erik Trimp, directeur van EDG Media. "Exposanten, waaronder Hogescholen en Universiteiten,  hebben de afgelopen jaren ervaren dat een beurs geen effectief middel is om jongeren te bereiken en dat de conversie naar kwalitatieve instroom te gering is. Met andere woorden: De markt vraagt bij informatie over studiekeuze om andere kanalen dan een beurs."

Volgens Trimp hebben jongeren behoefte aan onafhankelijke en gerichte informatie om zich op hun vervolgopleiding te kunnen oriënteren: "Het liefst van studenten en op ieder gewenst moment. Onderwijsprofessionals worden door de school steeds minder vrijgesteld voor evenementen en vinden beurzen minder geschikt voor voorlichting aan scholieren. Bovendien is de doelgroep is steeds minder bereid om voor beursbezoek te betalen. Als EDG Media beschikken we over andere media waarmee scholieren in contact worden gebracht met onderwijsprofessionals."

De Studie Beurs vond jaarlijks plaats in Jaarbeurs in Utrecht. De laatste jaren was de organisatie in handen van VNU Exhibitions Europe. De Studie Beurs is een landelijke informatiebeurs waar via lezingen, workshops en stands, informatie verkrijgbaar was over studeren in binnen- en buitenland.

www.edg.nl



2011-07-19
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV