Magazine
Contact
Home
Geurbeleving in Ahoy Rotterdam

Ahoy Rotterdam is een samenwerking aangegaan met Sense Company om evenementen te voorzien van een bijpassende geur. "Zo maken klanten en bezoekers van Ahoy een unieke ervaring mee", aldus Kees de Jong, marketing en communicatie manager bij Ahoy. De geuren kunnen toegevoegd worden in verschillende ruimtes in Ahoy, van vergaderruimte tot het Sportpaleis.

 



"Steeds meer zijn mensen op zoek naar een totaalbeleving", aldus De Jong. "Evenementen springen hierop in door alle zintuigen van hun bezoekers te prikkelen. De ogen, de oren en ook de neus worden ingezet om deze totaalbeleving te creëren. Waar het lekker ruikt, voelen mensen zich op hun gemak, verblijven ze langer, beoordelen ze de omgeving positief en willen ze er dankzij hun positieve herinnering weer terugkomen."
 
De evenementenbranche begint de toegevoegde waarde van geur steeds meer te ontdekken. Voor elke situatie is er een bijpassende geur: van opwindend op de dansvloer tot relaxed op een beurs. Natuurlijk kunnen geuren ook per thema of sfeer worden ingezet; kerstsfeer, zomerfeest et cetera. De Jong: "Op deze manier wordt het publiek op een unieke manier beleving geboden en in een positieve stemming gebracht."

Geurtoepassingen kunnen verschillende doelen dienen, aldus Martijn van Jole van Sense Company. "Probleemoplossende geuren bijvoorbeeld, maskeren of verwijderen onaangename geuren. In het geval van Ahoy gaat het om waardetoevoegende geuren. Die versterken de beleving en roepen gewenste emoties op. Het toevoegen van geuren geeft een positievere beleving, langere verblijfsduur, hogere klanttevredenheid en omzetstijging."

De geuren kunnen worden toegevoegd binnen verschillende ruimtes van Ahoy. Van een vergaderruimte voor tien personen tot het Sportpaleis, waar vijftienduizend bezoekers tegelijk de geurbeleving kunnen ervaren.

www.sense-company.nl / www.ahoy.nl


2011-06-18
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV