Magazine
Contact
Home
Geurbeleving in Ahoy Rotterdam

Ahoy Rotterdam is een samenwerking aangegaan met Sense Company om evenementen te voorzien van een bijpassende geur. "Zo maken klanten en bezoekers van Ahoy een unieke ervaring mee", aldus Kees de Jong, marketing en communicatie manager bij Ahoy. De geuren kunnen toegevoegd worden in verschillende ruimtes in Ahoy, van vergaderruimte tot het Sportpaleis.

 



"Steeds meer zijn mensen op zoek naar een totaalbeleving", aldus De Jong. "Evenementen springen hierop in door alle zintuigen van hun bezoekers te prikkelen. De ogen, de oren en ook de neus worden ingezet om deze totaalbeleving te creëren. Waar het lekker ruikt, voelen mensen zich op hun gemak, verblijven ze langer, beoordelen ze de omgeving positief en willen ze er dankzij hun positieve herinnering weer terugkomen."
 
De evenementenbranche begint de toegevoegde waarde van geur steeds meer te ontdekken. Voor elke situatie is er een bijpassende geur: van opwindend op de dansvloer tot relaxed op een beurs. Natuurlijk kunnen geuren ook per thema of sfeer worden ingezet; kerstsfeer, zomerfeest et cetera. De Jong: "Op deze manier wordt het publiek op een unieke manier beleving geboden en in een positieve stemming gebracht."

Geurtoepassingen kunnen verschillende doelen dienen, aldus Martijn van Jole van Sense Company. "Probleemoplossende geuren bijvoorbeeld, maskeren of verwijderen onaangename geuren. In het geval van Ahoy gaat het om waardetoevoegende geuren. Die versterken de beleving en roepen gewenste emoties op. Het toevoegen van geuren geeft een positievere beleving, langere verblijfsduur, hogere klanttevredenheid en omzetstijging."

De geuren kunnen worden toegevoegd binnen verschillende ruimtes van Ahoy. Van een vergaderruimte voor tien personen tot het Sportpaleis, waar vijftienduizend bezoekers tegelijk de geurbeleving kunnen ervaren.

www.sense-company.nl / www.ahoy.nl


2011-06-18
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV