Magazine
Contact
Home
Nieuw: Salon aan de Eem in Amersfoort
Salon aan de Eem is nieuw. De organisatoren hebben zich laten inspireren door de beroemde Salone di Mobile in Milaan. Een combinatie van een formele beurs en een markt op straat. Een plek waar creatieven zich op de meest originele manieren presenteren. Van 23 tot en met 25 juni biedt het Amersfoortse Oliemolenkwartier een prikkelend programma voor professionals met een warm hart voor toegepast design.

De eerste twee Salon-dagen staan in het teken van presentaties, workshops en exposities rond toegepast design: design dat ervoor zorgt dat producten, diensten en merken zakelijk beter presteren. Zoals product design, packaging design, communication design en service design. Tianne van Woudenberg is verantwoordelijk voor de communicatie rondom Salon aan de Eem: "Alle bedrijven of zelfstandigen die zich hiermee bezig houden kunnen zich op Salon aan de Eem in de kijker spelen op de open beursvloer. Hierbij geldt een creatieve prestatieverplichting: wat je doet moet kwaliteit hebben. De exposanten die zich tot nog toe aanmeldden hebben die boodschap goed opgepakt."

Salon aan de Eem start op donderdag 23 juni met het Congres Design en Marketing 2011, een congres met sprekers op het vlak van branding en packaging. De organisatie van Design en Marketing 2011 gebeurt in samenwerking met het vaktijdschrift Marketing Tribune. De eerste Salon-dag wordt afgesloten met de –inmiddels - vierde PechaKuchaNight. Van Woudenberg:  "Op een PechaKucha (Japans voor geroezemoes) avond presenteren creatieven, ontwerpers, marketeers of uitvinders in 20 dia’s maal 20 seconden een nieuw idee. Hierna neemt de volgende presentator het stokje over. Het thema is dit keer uiteraard ‘toegepast design’. PechaKucha is goed voor live inspiratie in een ongedwongen sfeer met een hapje en een drankje bij de hand."


Salon aan de Eem wordt georganiseerd door Amersfoort Creatieve Stad en wordt mede gefinancierd met steun van het Europese Fonds voor Regionale Ontwikkeling van de Europese Commissie.

www.salonaandeeem.nl


2011-06-06
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV