Magazine
Contact
Home
Huishoudbeursbezoekers gaven 11% meer uit
De Huishoudbeurs blijkt onverminderd populair als ‘shopwalhalla’. Uit cijfers van het bezoekersonderzoek, gehouden onder circa vierduizend beursbezoekers, blijkt dat de consument tijdens de Huishoudbeurs gemiddeld € 101,- heeft uitgegeven. Dit betekent een stijging van 11 procent ten opzichte van de 2010-editie. De 66e Huishoudbeurs werd gehouden van 12 tot en met 20 februari 2011.


Ruim achthonderd touringcars, extra treinstops, circa vijftigduizend trolleys en gemiddeld zeven kilo aan shopbagage per bezoeker; zomaar wat cijfers van de Huishoudbeurs 2011.  Op de beurs toonden ruim 450 exposanten hun koopjes en aanbiedingen aan 226.614 bezoekers. De Huishoudbeurs introduceerde dit jaar Festival Fantastique, een festivalterrein op klein formaat met workshops, optredens van bekende artiesten en ander verrassend vermaak.

Met een totale omzet van ruim 19,7 miljoen euro blikken de exposanten terug op een geslaagde Huishoudbeurs. Peter van den Driessche, sales & marketing manager van Blokker: "Blokker mag natuurlijk niet ontbreken op dit Hollandse evenement. In een korte periode bereiken we een groot deel van onze doelgroep. Bovendien bieden we de bezoekers tal van huishoudelijke artikelen voor scherpe prijzen. Onze klanten waarderen dit zeer, gezien de vele positieve reacties." Ook Rimmel London is tevreden, aldus Karin de Bruin, event manager: “We nemen al zo’n tien jaar deel aan de Huishoudbeurs, omdat we in negen dagen een groot bereik hebben met veel bezoekers uit onze doelgroep.”

De organisatie van de Huishoudbeurs is ook tevreden over de toename van 4 procent van het aantal mensen dat de beurs voor het eerst heeft bezocht. “Hiermee toont de Huishoudbeurs aan dat het evenement goed in staat is om de bezoekersdoelgroep continu te verversen door nieuwe consumenten aan te spreken”, licht beursmanager Nicole Mengerink toe. Andere opvallende zaken die uit het bezoekersonderzoek naar voren kwamen, zijn dat de gemiddelde bezoekduur in 2011 is toegenomen en inmiddels 5,8 uur bedraagt. Voorts heeft 79 procent van de beursbezoekers een betaalde baan. Vorig jaar was dit nog 77 procent.

De volgende Huishoudbeurs wordt van 18 tot en met 26 februari 2012 gehouden in Amsterdam RAI.

www.huishoudbeurs.nl



2011-05-05
Viscom, de International Trade Fair for Visual Communication, zal vanaf heden jaarlijks plaatsvinden in Düsseldorf. Het evenement werd voorheen het ene jaar in Düsseldorf en het andere in Frankfurt gehouden. Ook zal de beurs voortaan niet meer in het najaar gehouden worden maar in januari, als aftrap van het nieuwe zakenjaar. Ook zal Viscom vanaf 2019 gelijktijdig gehouden worden met de PSI, die van 8 tot en met 10 januari plaatsvindt in Düsseldorf. 
 
De vakbeurs Auto Prof gaat per direct verder als Auto Prof AMT Live. De nieuwe titel werd op 17 oktober jongstleden gepresenteerd tijdens het officiële tekenmoment op Auto Prof in Hardenberg. Auto Prof en AMT maakten eerder al bekend dat ze de krachten gaan bundelen en beide evenementen zijn nu samengevoegd voor minimaal drie jaar met intentie tot langer. De eerste editie van Auto Prof AMT Live is op 30 en 31 januari en 1 februari 2018 in Evenementenhal Gorinchem.
 
De twintigste editie van Bouw Compleet in combinatie met Schilder, Glas & Afbouw (S.G.A.) Vakdagen zijn bezocht door 12.674 professionals. Het exposantenaantal was ten opzichte van voorgaande jaren toegenomen naar 310. De beurzen vonden plaats op 10, 11 en 12 oktober in Evenementenhal Hardenberg.
 
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV