Magazine
Contact
Home
Huishoudbeursbezoekers gaven 11% meer uit
De Huishoudbeurs blijkt onverminderd populair als ‘shopwalhalla’. Uit cijfers van het bezoekersonderzoek, gehouden onder circa vierduizend beursbezoekers, blijkt dat de consument tijdens de Huishoudbeurs gemiddeld € 101,- heeft uitgegeven. Dit betekent een stijging van 11 procent ten opzichte van de 2010-editie. De 66e Huishoudbeurs werd gehouden van 12 tot en met 20 februari 2011.


Ruim achthonderd touringcars, extra treinstops, circa vijftigduizend trolleys en gemiddeld zeven kilo aan shopbagage per bezoeker; zomaar wat cijfers van de Huishoudbeurs 2011.  Op de beurs toonden ruim 450 exposanten hun koopjes en aanbiedingen aan 226.614 bezoekers. De Huishoudbeurs introduceerde dit jaar Festival Fantastique, een festivalterrein op klein formaat met workshops, optredens van bekende artiesten en ander verrassend vermaak.

Met een totale omzet van ruim 19,7 miljoen euro blikken de exposanten terug op een geslaagde Huishoudbeurs. Peter van den Driessche, sales & marketing manager van Blokker: "Blokker mag natuurlijk niet ontbreken op dit Hollandse evenement. In een korte periode bereiken we een groot deel van onze doelgroep. Bovendien bieden we de bezoekers tal van huishoudelijke artikelen voor scherpe prijzen. Onze klanten waarderen dit zeer, gezien de vele positieve reacties." Ook Rimmel London is tevreden, aldus Karin de Bruin, event manager: “We nemen al zo’n tien jaar deel aan de Huishoudbeurs, omdat we in negen dagen een groot bereik hebben met veel bezoekers uit onze doelgroep.”

De organisatie van de Huishoudbeurs is ook tevreden over de toename van 4 procent van het aantal mensen dat de beurs voor het eerst heeft bezocht. “Hiermee toont de Huishoudbeurs aan dat het evenement goed in staat is om de bezoekersdoelgroep continu te verversen door nieuwe consumenten aan te spreken”, licht beursmanager Nicole Mengerink toe. Andere opvallende zaken die uit het bezoekersonderzoek naar voren kwamen, zijn dat de gemiddelde bezoekduur in 2011 is toegenomen en inmiddels 5,8 uur bedraagt. Voorts heeft 79 procent van de beursbezoekers een betaalde baan. Vorig jaar was dit nog 77 procent.

De volgende Huishoudbeurs wordt van 18 tot en met 26 februari 2012 gehouden in Amsterdam RAI.

www.huishoudbeurs.nl



2011-05-05
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
mei | juni | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV