Magazine
Contact
Home
Huishoudbeursbezoekers gaven 11% meer uit
De Huishoudbeurs blijkt onverminderd populair als ‘shopwalhalla’. Uit cijfers van het bezoekersonderzoek, gehouden onder circa vierduizend beursbezoekers, blijkt dat de consument tijdens de Huishoudbeurs gemiddeld € 101,- heeft uitgegeven. Dit betekent een stijging van 11 procent ten opzichte van de 2010-editie. De 66e Huishoudbeurs werd gehouden van 12 tot en met 20 februari 2011.


Ruim achthonderd touringcars, extra treinstops, circa vijftigduizend trolleys en gemiddeld zeven kilo aan shopbagage per bezoeker; zomaar wat cijfers van de Huishoudbeurs 2011.  Op de beurs toonden ruim 450 exposanten hun koopjes en aanbiedingen aan 226.614 bezoekers. De Huishoudbeurs introduceerde dit jaar Festival Fantastique, een festivalterrein op klein formaat met workshops, optredens van bekende artiesten en ander verrassend vermaak.

Met een totale omzet van ruim 19,7 miljoen euro blikken de exposanten terug op een geslaagde Huishoudbeurs. Peter van den Driessche, sales & marketing manager van Blokker: "Blokker mag natuurlijk niet ontbreken op dit Hollandse evenement. In een korte periode bereiken we een groot deel van onze doelgroep. Bovendien bieden we de bezoekers tal van huishoudelijke artikelen voor scherpe prijzen. Onze klanten waarderen dit zeer, gezien de vele positieve reacties." Ook Rimmel London is tevreden, aldus Karin de Bruin, event manager: “We nemen al zo’n tien jaar deel aan de Huishoudbeurs, omdat we in negen dagen een groot bereik hebben met veel bezoekers uit onze doelgroep.”

De organisatie van de Huishoudbeurs is ook tevreden over de toename van 4 procent van het aantal mensen dat de beurs voor het eerst heeft bezocht. “Hiermee toont de Huishoudbeurs aan dat het evenement goed in staat is om de bezoekersdoelgroep continu te verversen door nieuwe consumenten aan te spreken”, licht beursmanager Nicole Mengerink toe. Andere opvallende zaken die uit het bezoekersonderzoek naar voren kwamen, zijn dat de gemiddelde bezoekduur in 2011 is toegenomen en inmiddels 5,8 uur bedraagt. Voorts heeft 79 procent van de beursbezoekers een betaalde baan. Vorig jaar was dit nog 77 procent.

De volgende Huishoudbeurs wordt van 18 tot en met 26 februari 2012 gehouden in Amsterdam RAI.

www.huishoudbeurs.nl



2011-05-05
Beursorganisator ExpoProof lanceert een nieuwe vakbeurs: Veiligheid in de Openbare Ruimte. De nadruk van de beurs ligt op samenwerking, kennisdeling en slimme oplossingen voor de uitdagingen die komen kijken bij een veilige openbare ruimte. De beurs vindt plaats op 7 juni 2018 in Expo Houten.


 
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
januari | februari | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV