Magazine
Contact
Home
Gielissen en Duomedia bundelen krachten
Na de opening van de achtste vestiging in Belgie in het najaar van 2010, komt Gielissen weer met een nieuw wapenfeit. Gielissen gaat namelijk nauw samenwerken met het Belgische bedrijf Duomedia. Dit internationale B2B bureau voor public relations is gevestigd nabij Brussel en wordt ondersteund door regionale teams in Munchen, Frankfurt, Milaan, Londen, Parijs, Barcelona en Shanghai.

De branche heeft de afgelopen jaren ernstig geleden onder de economische malaise. Gielissen zag de omzet met meer dan vijf procent afnemen. "Bedrijven hadden logischerwijs minder te besteden. Grote budgetten voor beursdeelname konden niet worden uitgetrokken. Nu de economie weer aantrekt, grijpen bedrijven kun kans om duidelijker in beeld te komen. Daarom besloten wij ons ook zichtbaarder in België te maken," licht Gielissen-directeur Bart Wigman toe. "Met de opening van onze vestiging onder leiding van Ronald Marien en met de samenwerking van Duomedia zijn we duidelijk op de goede weg."

Het doel is om een allesomvattende, geïntegreerde communicatieservice te bieden. Wigman: "Door de samenwerking ontstaat er een one-stop-shop voor alle zaken rondom zakelijke PR, marketing en beurspresentaties. Een aantal projecten die we samen zullen doen zijn Drupa 2012 en Labelexpo. Duomedia is ruim vertegenwoordigd op alle (internationale) beurzen voor drukwerk en beeldende kunsten. Het bedrijf organiseert mediaconferenties en regelt één-op-één interviews met de pers om ervoor te zorgen dat de activiteiten van de klant in de toonaangevende media komen. Duomedia verschaft ook ondersteuning voor de sociale media, nieuwsberichten en content voor dagelijkse eventnieuwsbrieven en brochures om de zichtbaarheid vóór en tijdens de events zo groot mogelijk te maken. Kortom: Duomedia is de perfecte aanvulling op onze activiteiten."

Anja D’Hondt, managing partner en oprichter van Duomedia, zegt over de samenwerking: “Onze klanten kunnen nu voor alle zaken op het gebied van events terecht op een adres. Gielissen heeft een welverdiende reputatie met zijn opvallende stands die meteen de aandacht van de bezoekers trekken, terwijl onze allesomvattende PR en marketingondersteuning zorgen voor een uitgebreide verslaggeving van de activiteiten van onze klanten in de media. Dit is een zeer aantrekkelijk aanbod; hiermee profiteren klanten maximaal van hun investering in exhibitions."

Algemeen directeur Ronald Marien van Gielissen België was tot voor kort director marketing communication bij AGFA Graphics. In die functie organiseerde en coördineerde hij gedurende vijftien jaar de meest uiteenlopende beursdeelnames – met stands van 40 tot 3.000 vierkante meter - en dat over heel de wereld. De soms verrassende en gedurfde aanpak resulteerde regelmatig in belangrijke prijzen en onderscheidingen, onder andere de ExpoJaarprijs 2008 voor de meest efficiënte B-to-B beurspresentatie. Marien maakte de overstap naar Gielissen samen met zijn collega Peter Boodts. "Onze tweeledige expertise van exposant en marketeer stelt ons in staat snel en creatief met de klanten mee te denken", aldus Marien. "Return on investment en experiental marketing zijn binnen onze aanpak sleutelbegrippen en effectieve instrumenten voor het realiseren van intrigerende, maar vooral rendabele beursdeelnames."

Op de foto: Ronald Marien van Gielissen België
(copyright Gielissen)

www.gielissen.com / www.duomedia.com

2011-05-05
De winterse versie van de Dutch Comic Con in de Utrechtse Jaarbeurs heeft dit weekend zo'n 22.000 bezoekers getrokken. Dat is een verdubbeling ten opzichte van de eerste wintereditie van het evenement vorig jaar. De Comic Con is een evenement voor liefhebbers van strips, stripverfilmingen, tv-series, sciencefiction, fantasy, games en cosplay, een rollenspel waarin mensen zich kleden als hun (strip)helden.
 
De zevende editie van tech-event Bright Day is op 18 en 19 november 2017 door meer dan 22.000 mensen bezocht. Twee dagen lang stond Jaarbeurs Utrecht in het teken van gadgets, games, robots, smarthome, mixed reality en meer slimme technologie.
 
Beursorganisator Easyfairs lanceert op 17, 18 en 19 april 2018 de vakbeurs Maintenance in Gorinchem. Maintenance is een gevestigde serie specialistische vakbeurzen voor industrial maintenance met edities in Stuttgart, Dortmund, Antwerpen en Zurich. De vakbeurs biedt een platform voor fabrikanten, importeurs, toeleveranciers en dienstverleners binnen de industriële sector op het gebied van onderhoud en asset management.
 
RAI Amsterdam en ISSA, de vereniging van leveranciers in de schoonmaakindustrie, hebben nog geen overeenkomst bereikt over schoonmaakbeurs ISSA Interclean. De RAI heeft op 7 november jongstleden per onmiddellijke ingang het contract met ISSA opgezegd en staat erop de beurs in Amsterdam en Instanbul zonder inmenging van ISSA te organiseren onder de naam Interclean. Maar ISSA denkt daar anders over: “Het contract is niet eenzijdig op te zeggen.”
 
Aquatech Amsterdam 2017 heeft dit jaar het recordaantal van 20.490 bezoekers verwelkomd. In 2015 bezochten 18.411 de beurs voor watertechnologie. De beurs telde dit jaar ruim 900 exposanten uit meer dan 140 landen, en dat was ook een record. In 2015 waren dat er 856. Aquatech vond plaats van 31 oktober tot en met 3 november in RAI Amsterdam.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV