Magazine
Contact
Home
Gielissen en Duomedia bundelen krachten
Na de opening van de achtste vestiging in Belgie in het najaar van 2010, komt Gielissen weer met een nieuw wapenfeit. Gielissen gaat namelijk nauw samenwerken met het Belgische bedrijf Duomedia. Dit internationale B2B bureau voor public relations is gevestigd nabij Brussel en wordt ondersteund door regionale teams in Munchen, Frankfurt, Milaan, Londen, Parijs, Barcelona en Shanghai.

De branche heeft de afgelopen jaren ernstig geleden onder de economische malaise. Gielissen zag de omzet met meer dan vijf procent afnemen. "Bedrijven hadden logischerwijs minder te besteden. Grote budgetten voor beursdeelname konden niet worden uitgetrokken. Nu de economie weer aantrekt, grijpen bedrijven kun kans om duidelijker in beeld te komen. Daarom besloten wij ons ook zichtbaarder in België te maken," licht Gielissen-directeur Bart Wigman toe. "Met de opening van onze vestiging onder leiding van Ronald Marien en met de samenwerking van Duomedia zijn we duidelijk op de goede weg."

Het doel is om een allesomvattende, geïntegreerde communicatieservice te bieden. Wigman: "Door de samenwerking ontstaat er een one-stop-shop voor alle zaken rondom zakelijke PR, marketing en beurspresentaties. Een aantal projecten die we samen zullen doen zijn Drupa 2012 en Labelexpo. Duomedia is ruim vertegenwoordigd op alle (internationale) beurzen voor drukwerk en beeldende kunsten. Het bedrijf organiseert mediaconferenties en regelt één-op-één interviews met de pers om ervoor te zorgen dat de activiteiten van de klant in de toonaangevende media komen. Duomedia verschaft ook ondersteuning voor de sociale media, nieuwsberichten en content voor dagelijkse eventnieuwsbrieven en brochures om de zichtbaarheid vóór en tijdens de events zo groot mogelijk te maken. Kortom: Duomedia is de perfecte aanvulling op onze activiteiten."

Anja D’Hondt, managing partner en oprichter van Duomedia, zegt over de samenwerking: “Onze klanten kunnen nu voor alle zaken op het gebied van events terecht op een adres. Gielissen heeft een welverdiende reputatie met zijn opvallende stands die meteen de aandacht van de bezoekers trekken, terwijl onze allesomvattende PR en marketingondersteuning zorgen voor een uitgebreide verslaggeving van de activiteiten van onze klanten in de media. Dit is een zeer aantrekkelijk aanbod; hiermee profiteren klanten maximaal van hun investering in exhibitions."

Algemeen directeur Ronald Marien van Gielissen België was tot voor kort director marketing communication bij AGFA Graphics. In die functie organiseerde en coördineerde hij gedurende vijftien jaar de meest uiteenlopende beursdeelnames – met stands van 40 tot 3.000 vierkante meter - en dat over heel de wereld. De soms verrassende en gedurfde aanpak resulteerde regelmatig in belangrijke prijzen en onderscheidingen, onder andere de ExpoJaarprijs 2008 voor de meest efficiënte B-to-B beurspresentatie. Marien maakte de overstap naar Gielissen samen met zijn collega Peter Boodts. "Onze tweeledige expertise van exposant en marketeer stelt ons in staat snel en creatief met de klanten mee te denken", aldus Marien. "Return on investment en experiental marketing zijn binnen onze aanpak sleutelbegrippen en effectieve instrumenten voor het realiseren van intrigerende, maar vooral rendabele beursdeelnames."

Op de foto: Ronald Marien van Gielissen België
(copyright Gielissen)

www.gielissen.com / www.duomedia.com

2011-05-05
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Auto Prof Hardenberg gaat uitbreiden met een nieuw initiatief: Schade Experience Hal. Organisator Evenementenhal Easyfairs geeft daarmee antwoord op de vraag vanuit de markt naar meer beleving op de beursvloer. In de Schade Experience Hal zullen uitsluitend schade-gerelateerde bedrijven aanwezig zijn. De vakbeurs vindt plaats op 17 tot en met 19 oktober 2017 in Evenementenhal Hardenberg.
 
Voor haar tachtigste editie krijgt de Meubelbeurs van Brussel een nieuwe huisstijl en een nieuw logo. Als oudste vakbeurs voor meubilair in Europa kiest de Meubelbeurs voor een verrassend jonge look die dynamisme en zin voor vernieuwing uitstraalt.
 
Na vier intensieve beursdagen sloot de Vinexpo Bordeaux op 21 juni haar deuren. 2.300 exposanten uit 40 landen en 40.050 bezoekers (waarvan 47 procent internationaal, uit 150 landen) kwamen bijeen tijdens dit internationale vak-evenement voor wijn en gedistilleerd voor ontmoetingen, tekenen van contracten, ontdekken van noviteiten en de ontwikkeling van hun zakelijke netwerk.
 
De Belgische vakbeurs New Security krijgt een Nederlandse editie. De tweedaagse beurs waar distributeurs hun beveiligingsoplossingen laten zien zal identiek zijn aan de Belgische versie en zal op 5 en 6 april 2018 plaatsvinden in Expo Houten. De beurs zal tweejaarlijks georganiseerd worden door dezelfde organisator als de Belgische editie, uitgever FCO Media.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV