Magazine
Contact
Home
Japanse beursmarkt 'back in business'
De eerste beurs van Reed Exhibitions na de desastreuse aardbeving en tsunami in Japan trok ruim 55.000 bezoekers. Veel meer dan verwacht. Daarmee is de Japanse beurzenmarkt weer 'back on track'. Het gaat om de beurs Finetech, FilmTech en Photonix, die ruim 12.000 vierkante meter van de Tokio Big Sight tentoonstellingscomplexen vulde. Meer dan 700 exposanten toonden hun producten en diensten aan, om precies te zijn, 55.323 bezoekers.

In een reactie op het succes, zei directeur Tad Ishizumi van Reed Exhibitions Japan: "We waren natuurlijk zeer bezorgd over de voortgang van de beurs, maar het werd al snel duidelijk dat Tokio relatief onaangetast bleef. We besloten dat het doorgaan van de beurs de beste manier was om Japan over deze ramp heen te helpen. We hoopten dat het evenement zou bijdragen aan de revitalisering van de Japanse economie en nieuwe business voor onze klanten zou opleveren. Uiteraard hebben we hierover ook uitvoerig overleg gevoerd met exposanten en andere betrokkenen."

Onder de vele exposanten was Lin Chao, vice-president van JINGBO optiek uit China. Hij zei: "We hebben overwogen te annuleren, maar we zijn blij dat we zijn gegaan. De organisator zorgde voor goede kwalitatieve bezoekers, we zijn blij verrast dat we meer dan vijftig zakelijke leads hebben." Ook voor het Duitse bedrijf Fraunhofer was het besluit om te exposeren volledig gerechtvaardigd. "De opkomst was veel hoger dan we verwacht hadden", zei Wolfgang Schlaak, project manager business development. "We hebben hier meerdere keren gestaan, maar dit jaar was voor ons de beste editie ooit."

Veel bezoekers, zoals van het bedrijf TPK uit Taiwan, bezochten het evenement mede om hun steun te betuigen. Directeur Tom Sun: "Hoewel we werden geïnformeerd dat Fintech Japan zou worden gehouden zoals gepland, betwijfelden we het of de organisatie onder deze omstandigheden een kwalitatief evenement konden neerzetten. We bezochten de beurs om dat we Japan en onze verkopers daar wilden ondersteunen. Ik was verbaasd om zoveel exposanten en bezoekers te zien. We hebben gesproken met grote bedrijven als Sony, we gaan zeker volgend jaar weer."

 "We hebben een moeilijke tijd achter de rug", zei Ishizumi. "Het negatieve nieuws heeft veel overzeese exposanten en bezoekers ervan weerhouden om naar Japan te komen. We hopen dat het succes van Finetech, FilmTech en Photonix aantoont dat het vanaf nu weer 'business as usual' is in Japen, in ieder geval in Tokio. Alle toekomstige beurzen van Reed Exhibitions Japan zullen dan ook worden gehouden zoals gepland."

www.reedexpo.com

2011-04-26
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV