Magazine
Contact
Home
Japanse beursmarkt 'back in business'
De eerste beurs van Reed Exhibitions na de desastreuse aardbeving en tsunami in Japan trok ruim 55.000 bezoekers. Veel meer dan verwacht. Daarmee is de Japanse beurzenmarkt weer 'back on track'. Het gaat om de beurs Finetech, FilmTech en Photonix, die ruim 12.000 vierkante meter van de Tokio Big Sight tentoonstellingscomplexen vulde. Meer dan 700 exposanten toonden hun producten en diensten aan, om precies te zijn, 55.323 bezoekers.

In een reactie op het succes, zei directeur Tad Ishizumi van Reed Exhibitions Japan: "We waren natuurlijk zeer bezorgd over de voortgang van de beurs, maar het werd al snel duidelijk dat Tokio relatief onaangetast bleef. We besloten dat het doorgaan van de beurs de beste manier was om Japan over deze ramp heen te helpen. We hoopten dat het evenement zou bijdragen aan de revitalisering van de Japanse economie en nieuwe business voor onze klanten zou opleveren. Uiteraard hebben we hierover ook uitvoerig overleg gevoerd met exposanten en andere betrokkenen."

Onder de vele exposanten was Lin Chao, vice-president van JINGBO optiek uit China. Hij zei: "We hebben overwogen te annuleren, maar we zijn blij dat we zijn gegaan. De organisator zorgde voor goede kwalitatieve bezoekers, we zijn blij verrast dat we meer dan vijftig zakelijke leads hebben." Ook voor het Duitse bedrijf Fraunhofer was het besluit om te exposeren volledig gerechtvaardigd. "De opkomst was veel hoger dan we verwacht hadden", zei Wolfgang Schlaak, project manager business development. "We hebben hier meerdere keren gestaan, maar dit jaar was voor ons de beste editie ooit."

Veel bezoekers, zoals van het bedrijf TPK uit Taiwan, bezochten het evenement mede om hun steun te betuigen. Directeur Tom Sun: "Hoewel we werden geïnformeerd dat Fintech Japan zou worden gehouden zoals gepland, betwijfelden we het of de organisatie onder deze omstandigheden een kwalitatief evenement konden neerzetten. We bezochten de beurs om dat we Japan en onze verkopers daar wilden ondersteunen. Ik was verbaasd om zoveel exposanten en bezoekers te zien. We hebben gesproken met grote bedrijven als Sony, we gaan zeker volgend jaar weer."

 "We hebben een moeilijke tijd achter de rug", zei Ishizumi. "Het negatieve nieuws heeft veel overzeese exposanten en bezoekers ervan weerhouden om naar Japan te komen. We hopen dat het succes van Finetech, FilmTech en Photonix aantoont dat het vanaf nu weer 'business as usual' is in Japen, in ieder geval in Tokio. Alle toekomstige beurzen van Reed Exhibitions Japan zullen dan ook worden gehouden zoals gepland."

www.reedexpo.com

2011-04-26
Op Photokina, de internationale handelsbeurs op het gebied van fotografie en film in Keulen, zal dit jaar én volgend jaar de Olympus Playground te bezoeken zijn. In deze fotogenieke speeltuin van zo'n 2.000 vierkante meter kunnen bezoekers nieuwe camera's testen door allerlei visueel uitdagende kunstwerken van bekende en jonge kunstenaars te fotograferen. Photokina zal plaatsvinden van 26 tot en met 29 september 2018 in de beurshallen van Koelnmesse. 
 
De 2018-editie van de PSI die plaatsvond van 9 tot en met 11 januari in Düsseldorf, heeft minder bezoekers getrokken dan in 2017 maar wel meer internationale bezoekers. Zo'n 58 procent van de in totaal 17.342 bezoekers kwam uit het buitenland. Er waren bijna 90 landen vertegenwoordigd op de internationale beurs voor promotionele producten in het Düsseldorf Exhibition Centre, en dat was een record. 
 
De 25ste editie van InterClassics Maastricht heeft een recordaantal van 34.447 bezoekers getrokken. In 2016 waren dat er 29.660. Aan de hand van de 18 thema’s, die door de jaren heen gevoerd zijn, werd een collectie van 18 pronkstukken gepresenteerd, waaronder de Aston Martin DB5 ‘James Bond’ uit 1964. InterClassics 2018 vond plaats van 11 tot en met 14 januari in MECC Maastricht.
 
De nieuwe autobeurs Wereld op Wielen is geannuleerd. Het evenement had moeten plaatsvinden van 9 tot en met 11 maart 2018 in Jaarbeurs Utrecht. Volgens de organisatoren waren er te weinig bedrijven geïnteresseerd om te exposeren.
 
De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ waargemaakt, aangezien driekwart van de bezoekers heeft aangegeven Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie.
 
«« februari | maart | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV