Magazine
Contact
Home
AutoRAI groeit 23 procent
In totaal bezochten van 13 tot en met 23 april 270.348 autoliefhebbers de AutoRAI. Ondanks het zomerse weer betekende dit een groei van 23% ten opzichte van de vorige editie. In een enquete gaf 25% van de bezoekers aan om naar aanleiding van het AutoRAI-bezoek een nieuwe auto aan te schaffen. Exposanten noteerden maar liefst 35% meer sales leads dan geprognosticeerd.

Veel bezoekers gaven in een onderzoek van Amsterdam RAI - tijdens de beurs gehouden onder 1.100 bezoekers - aan dat ze echt in de markt zijn voor een nieuwe auto. "Twee jaar geleden waren het vooral liefhebbers. Nu is het een mix van liefhebbers en kopers die een bezoek aan onze stand brengen,” aldus woordvoerder Jacques Geijsen van Volkswagen. Ook Sander van den Bey spreekt namens de Nederlandse Ferrari dealers zijn tevredenheid over de beurs uit: “We hebben voldoende leads gegenereerd en zijn blij dat we de nieuwe Ferrari FF hebben kunnen presenteren aan klanten en prospects. Onze deelname is super geweest voor de merkbeleving.”

De indeling van de beursvloer, met meer ruimte tussen de stands en dus voor de bezoekers, zorgde voor een relaxte sfeer, waarbij iedereen goed overzicht hield van het aangeboden autonieuws. Bijzondere activiteiten zoals de Supercar Paddock van Autovisie, het Hobbyplein, het Klassiekerpaviljoen en de stunts met echte supercars op het Demo Circuit vielen, gezien de drukte op deze locaties, zeer in de smaak. Er was ook veel belangstelling voor het nieuws op het gebied van motoren en scooters bij GoMotor.

Jeroen Maas van Opel Nederland zegt: “Ik denk dat de organisatoren het juiste recept te pakken hebben en we kunnen wel spreken van een schot in de roos. Het was weer een ouderwetse AutoRAI.”  Ook Joost ’t Hooft, beursmanager van AutoRAI, toont zich zeer tevreden: “Uitgaand van de positieve reacties van exposanten en bezoekers durf ik te stellen dat we er met deze editie van AutoRAI in geslaagd zijn de belofte van het grootste autofeest van Nederland in te lossen. We hebben met deze beurseditie het grootste publieksevenement van Nederland weer helemaal terug op de kaart gezet.” 

AutoRAI 2013 staat gepland voor 2 tot en met 14 april 2013.

www.autorai.nl





2011-04-25
Alle webcare-activiteiten voor de beurzen die door RAI Amsterdam worden georganiseerd, zijn ondergebracht bij Goud Uberconnected. Dit geldt voor de beurzen in Amsterdam maar ook voor internationale beurzen zoals RAI die organiseert in onder andere Turkije, Mexico, Indonesië en China.
 
Building Holland, de beurs die dit jaar plaatsvond van 17 tot en met 19 april in RAI Amsterdam, is met onmiddellijke ingang overgenomen door Easyfairs. Het event voor de bouw- en vastgoedsector stond voorheen onder leiding van Duurzaam Gebouwd. Met de overname breidt Easyfairs haar bouw-, installatie- en vastgoedportfolio in Nederland uit.
 
Rotterdam Ahoy wordt de locatie van EventSummit 2019. Het eendaagse platform voor de evenementenbranche vond tijdens het 10-jarig jubileum in 2018 in Rai Amsterdam plaats. In 2017 was het event ook in Rotterdam gelokaliseerd, toen in Hal 1, de komende editie zal dat in Hal 2, 3, 4 en 5 zijn. 
 
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV