Magazine
Contact
Home
AutoRAI groeit 23 procent
In totaal bezochten van 13 tot en met 23 april 270.348 autoliefhebbers de AutoRAI. Ondanks het zomerse weer betekende dit een groei van 23% ten opzichte van de vorige editie. In een enquete gaf 25% van de bezoekers aan om naar aanleiding van het AutoRAI-bezoek een nieuwe auto aan te schaffen. Exposanten noteerden maar liefst 35% meer sales leads dan geprognosticeerd.

Veel bezoekers gaven in een onderzoek van Amsterdam RAI - tijdens de beurs gehouden onder 1.100 bezoekers - aan dat ze echt in de markt zijn voor een nieuwe auto. "Twee jaar geleden waren het vooral liefhebbers. Nu is het een mix van liefhebbers en kopers die een bezoek aan onze stand brengen,” aldus woordvoerder Jacques Geijsen van Volkswagen. Ook Sander van den Bey spreekt namens de Nederlandse Ferrari dealers zijn tevredenheid over de beurs uit: “We hebben voldoende leads gegenereerd en zijn blij dat we de nieuwe Ferrari FF hebben kunnen presenteren aan klanten en prospects. Onze deelname is super geweest voor de merkbeleving.”

De indeling van de beursvloer, met meer ruimte tussen de stands en dus voor de bezoekers, zorgde voor een relaxte sfeer, waarbij iedereen goed overzicht hield van het aangeboden autonieuws. Bijzondere activiteiten zoals de Supercar Paddock van Autovisie, het Hobbyplein, het Klassiekerpaviljoen en de stunts met echte supercars op het Demo Circuit vielen, gezien de drukte op deze locaties, zeer in de smaak. Er was ook veel belangstelling voor het nieuws op het gebied van motoren en scooters bij GoMotor.

Jeroen Maas van Opel Nederland zegt: “Ik denk dat de organisatoren het juiste recept te pakken hebben en we kunnen wel spreken van een schot in de roos. Het was weer een ouderwetse AutoRAI.”  Ook Joost ’t Hooft, beursmanager van AutoRAI, toont zich zeer tevreden: “Uitgaand van de positieve reacties van exposanten en bezoekers durf ik te stellen dat we er met deze editie van AutoRAI in geslaagd zijn de belofte van het grootste autofeest van Nederland in te lossen. We hebben met deze beurseditie het grootste publieksevenement van Nederland weer helemaal terug op de kaart gezet.” 

AutoRAI 2013 staat gepland voor 2 tot en met 14 april 2013.

www.autorai.nl





2011-04-25
Beursorganisator Easyfairs lanceert op 17, 18 en 19 april 2018 de vakbeurs Maintenance in Gorinchem. Maintenance is een gevestigde serie specialistische vakbeurzen voor industrial maintenance met edities in Stuttgart, Dortmund, Antwerpen en Zurich. De vakbeurs biedt een platform voor fabrikanten, importeurs, toeleveranciers en dienstverleners binnen de industriële sector op het gebied van onderhoud en asset management.
 
RAI Amsterdam en ISSA, de vereniging van leveranciers in de schoonmaakindustrie, hebben nog geen overeenkomst bereikt over schoonmaakbeurs ISSA Interclean. De RAI heeft op 7 november jongstleden per onmiddellijke ingang het contract met ISSA opgezegd en staat erop de beurs in Amsterdam en Instanbul zonder inmenging van ISSA te organiseren onder de naam Interclean. Maar ISSA denkt daar anders over: “Het contract is niet eenzijdig op te zeggen.”
 
Aquatech Amsterdam 2017 heeft dit jaar het recordaantal van 20.490 bezoekers verwelkomd. In 2015 bezochten 18.411 de beurs voor watertechnologie. De beurs telde dit jaar ruim 900 exposanten uit meer dan 140 landen, en dat was ook een record. In 2015 waren dat er 856. Aquatech vond plaats van 31 oktober tot en met 3 november in RAI Amsterdam.
 
Naast de voorjaars- en najaarseditie van Second Home in Jaarbeurs Utrecht en de Belgische edities, organiseert Fairs Consult op 27 en 28 januari 2018 een extra editie in het Mecc Maastricht. Uit een analyse van de Nederlandse en Belgische edities bleek dat de regio Maastricht en Belgisch Limburg op dit moment nog onvoldoende bediend wordt.
 
In de Rotterdamse Van Nelle Fabriek zal op 25 en 26 november 2017 Sneakerness georganiseerd worden. De internationale sportschoenenbeurs zal dit jaar voor het eerst plaatsvinden in het gebouw aan de Delfshavense Schie. Vorig jaar werd deze in de Kromhouthal in Amsterdam gehouden.
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV