Magazine
Contact
Home
Hybride inspiratiesessies van RAI op Event
Tijdens de beurs Event presenteert Amsterdam RAI vier 'hybride' inspiratiesessies. Interviewer Erik Peekel gaat in gesprek met interessante gasten, waarbij via Skype real-time verbinding wordt gemaakt met de RAI en via Twitter verslag wordt gedaan en vragen gesteld kunnen worden. Event vindt plaats op 30 en 31 maart in Jaarbeurs Utrecht.


Het beursthema van Event 11 is 'Opportunity Knocks'. Amsterdam RAI vertaalde dit naar 'Maatschappelijke en technologische ontwikkelingen bieden kansen' en brengt daarom aansprekende visionairs naar de beursvloer. Zij laten zien hoe je bijeenkomsten kunt verrijken. Bij elke inspiratiesessie staat een andere ontwikkeling centraal.

Kansen in… duurzaamheid / woensdag 30 maart / 14.00 uur
Hoe betrek je bezoekers van evenementen bij duurzaamheid? Hoe laat je duurzaamheid leven tijdens je evenement?
Marjolein Baghuis is director Communications & Network Relations bij de internationale organisatie Global Reporting Initiative (GRI), die richtlijnen voor duurzaamheidsverslaggeving opstelt. Zij zal de rol beschrijven die duurzaamheidsrapportage kan betekenen voor bezoekers en organisatoren van evenementen. Daarnaast zal ze vooruitblikken op de specifieke richtlijnen die GRI later dit jaar zal publiceren voor de evenementenindustrie.
Eric Bakermans is marketing manager Meetings & Conventions bij het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). Vanuit zijn rol in de Green Meeting Industry Council is hij actief betrokken bij het verduurzamen van Nederland als internationale congres- en vergaderbestemming.
Erik van Dijk is de man achter de Green Key certificering in Nederland. Zijn Stichting Keurmerk Milieu, Veiligheid en Kwaliteit mag als enige partij in Nederland de Green Keys toekennen. Erik vertelt waarom Green Key geen greenwashing is en hoe je duurzaamheid kunt laten leven tijdens je evenement.
Rientz Mulder is keukenmanager bij Amsterdam RAI en is dagelijks betrokken bij het ontwikkelen van duurzame en verantwoorde cateringopties van evenementen.

Kansen in… webinars / woensdag 30 maart / 16.00 uur
Online kennis delen: kans of bedreiging?
Juliëtte Bos leidt de congressentak van uitgever Bohn Stafleu van Loghum, tevens een grote organisator van medische congressen in Nederland. Zij organiseerden in 2010 meer dan vijftien live webinars voor artsen.
Camiel Notermans is één van de initiatiefnemers van de FD Career Challenge op Nyenrode. Webinars spelen een belangrijke rol in de campagne. Camiel produceert webinars voor business schools en opleidingsinstituten als nieuwe vorm van educatie.
Sanne Jolles onderzoekt trends op het gebied van beurzen, congressen en andere evenementen voor Amsterdam RAI en participeert vanuit haar functie regelmatig in webinars.

Kansen in… social media / donderdag 31 maart / 14.00 uur
Bezoekers binden en werven. Vergroot je bereik voor je evenement via social media.
Lykle de Vries schreef het Handboek Social Media voor Congressen en is een veelgevraagd spreker over het gebruik van Social Media. Lykle lanceerde ondermeer de website Speakonomy.com, waarop deelnemers sprekers kunnen beoordelen.
Xander Kranenburg organiseert de NL Conference van MPI. Vorig jaar gebruikte hij social media om deelnemers te werven. Op Twitter en Linkedin ontketende hij een [R]evolutie. Xander is producent van TEDx Amsterdam en The Next Web Conference.
Gerdie Schreuders is betrokken bij de online hype van ‘Buitengewoon in het land’. In een paar dagen tijd creëerden zij met Wordpress, Facebook en Twitter een grote, meedenkende fanbase. Gerdie is gespecialiseerd in social media & events en doet als Tweet redacteur verslag van de inspiratiesessies.
Anita Kanters is verantwoordelijk voor de marketing communicatie van o.a. de Horecava. Tijdens de afgelopen editie heeft zij bezoekers via social media betrokken bij de beurs, waardoor de Horecava dagen ‘trending topic’ was op Twitter.

Kansen in… toekomstperspectief / donderdag 31 maart / 16.00 uur
Het nieuwe ontmoeten. Hoe gaan nieuwe doelgroepen, zoals Generatie Y, evenementen veranderen?
Gerben Plasmeijer is voorzitter van branche-vereniging IDEA. Vanuit zijn event marketingbureau Obsession Live Communication, organiseert Gerben Meeting Masterclasses met corporate beslissers. Hij is ervan overtuigd dat kennis delen en transparantie de basis is voor lange termijn relaties.
Mitra van Raalten is directeur eigenaar van C-Factory, informal investor / business counseling in zakelijke dienstverlening. Zij vraagt zich af of Generatie Y nog wel zal deelnemen aan congressen en beurzen. Social media geeft hen wellicht voldoende mogelijkheid tot (onderlinge) communicatie met zelf gekozen communities.
Maurits van der Sluis is directeur Convention Centre Commercie van Amsterdam RAI en kijkt vooruit naar de verwachte ontwikkelingen in de komende vijftien jaar. Welke rol gaat de virtuele ontmoeting spelen? Hoe kan de evenementenbranche hierop inspelen?
Henk Wielinga is directeur Nationale Beurzen bij Amsterdam RAI Exhibitions. Dat verwachtingen van bezoekers aan evenementen veranderen is een feit. Hoe de Generatie Y op lange termijn evenementen kunnen veranderen stelt hij aan de orde.

Het programma is te volgen via Twitter. De @TweetRedacteur brengt verslag uit via de hashtag #Inspiratie11.

De inspiratiesessies duren 25 minuten en starten op beide beursdagen om 14.00 uur en om 16.00 uur. Het programma vindt plaats in de stand van Amsterdam RAI: D094 in hal 7 (Jaarbeurs Utrecht).

Registreren voor de inspiratiesessies kan via de website: my.rai.nl/event11




2011-03-20
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV