Magazine
Contact
Home
Ieder evenement een gratis Smartphone app
Een wereldprimeur van Nederlandse bodem: vanaf nu kan iedere organisator van evenementen een 'smartphone app' - zeg maar een digitaal programmaboekje via de mobiele telefoon - aanbieden aan zijn bezoekers. Wereldwijd, en gratis.

Organisatoren voegen de informatie van het evenement toe aan twoppy, waarna de bezoekers van het evenement dit via hun smartphone interactief kunnen bekijken. Het platform is geschikt voor congressen, beurzen en festivals, maar ook voor dierentuinen, pretparken, musea, etc. Een aantal klinkende namen als het TEDx Amsterdam congres, Diergaarde Blijdorp (Rotterdam), Nationaal Luchtvaart-Themapark Aviodrome (Lelystad) en Attractiepark Bobbejaanland (Lichtaart, België) is al in twoppy te vinden. Om twoppy zelf als bezoeker te ervaren surf je met je smartphone naar m.twoppy.com.

Hoe werkt het
Via twoppy.com publiceert een organisator alle informatie over zijn evenement. Algemene informatie, plattegrond, programmatijden, en afhankelijk van het type evenement artiesten, sprekers, standhouders, attracties, etc. Dit is op elk moment aan te passen, zodat de bezoeker ook tijdens het evenement altijd beschikt over up-to-date informatie. Naast de programma informatie is het voor bezoekers mogelijk om programmaonderdelen te beoordelen, informatie te delen via Social Media, en te zien wie er nog meer aanwezig is. Hierdoor helpen bezoekers mee aan de promotie van het evenement.

Laagdrempelig
Voorheen waren dergelijke apps alleen weggelegd voor grote evenementen met een behoorlijk budget. Met de komst van twoppy is dit voor iedereen binnen handbereik. Het eenvoudige systeem vereist geen technische kennis en bovendien is de basisfunctionaliteit volledig gratis. Tegen betaling zijn enkele premium features beschikbaar (bijv ‘branden’ van het dashboard of het toevoegen van een sponsorpagina).

Lezerskorting
Lezers van Expovisie krijgen tot 30 april een korting van 50% op het ‘branden’ van het dashboard. Gebruik hiervoor de couponcode: exv1150

www.twoppy.com


2011-03-14
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV