Magazine
Contact
Home
Duitse exposanten besteden groter deel maar ook minder budget aan vakbeurzen
Duitse exposanten verwachten in 2011 een groter deel van hun marketingbudget te besteden aan vakbeurzen. Dit aandeel ligt op 43%, ten opzichte van 40% in de voorgaande twee jaar. Het gemiddelde budget dat ze denken te besteden komt uit op 345.700 euro. Vorig jaar lag de verwachte besteding gemiddeld op 386.400 en de werkelijke besteding op 367.700 euro.



Dit blijkt uit het onderzoek MesseTrend 2011 van de Duitse branchevereniging AUMA. In het onderzoek werden 500 vertegenwoordigers van bedrijven die deelnemen aan vakbeurzen ondervraagd. Zij kregen een dertigtal vragen voorgeschoteld over de mate en manier waarop zij beurzen gaan inzetten en het gebruik van alternatieve instrumenten in de marketing-mix.

Standontwerp meest onderscheidend

Een nieuwe vraag in het jaarlijkse onderzoek betrof de onderscheidende elementen bij een beursdeelname. Volgens de meerderheid van de ondervraagden zijn dat het ontwerp van de stand (61%) en de introductie van nieuwe producten (59%). Communicatie voor en na de beurs is volgens respectievelijk 42 en 43% een manier om je als bedrijf te onderscheiden. Ook het standpersoneel wordt door 42% van de respondenten genoemd. Minder vaak genoemd zijn catering op de stand (20%) en de inzet van multimedia (15%).

Het onderzoeksrapport MesseTrend 2011 is gratis te downloaden op de website van AUMA.


2011-02-24
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
112 Vakdagen, de vakbeurs over hulpverlening en veiligheid die zou plaatsvinden van 16 tot en met 18 mei 2017 in Evenementenhal Gorinchem, is afgelast. De organisatie die in handen is van Evenementenhal kan onvoldoende draagvlak bieden voor ieder segment om de volledige branche te bedienen. Op dit moment is nog niet duidelijk of en wanneer er een vervolg aan dit beursconcept wordt gegeven. 
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV