Magazine
Contact
Home
Duitse exposanten besteden groter deel maar ook minder budget aan vakbeurzen
Duitse exposanten verwachten in 2011 een groter deel van hun marketingbudget te besteden aan vakbeurzen. Dit aandeel ligt op 43%, ten opzichte van 40% in de voorgaande twee jaar. Het gemiddelde budget dat ze denken te besteden komt uit op 345.700 euro. Vorig jaar lag de verwachte besteding gemiddeld op 386.400 en de werkelijke besteding op 367.700 euro.



Dit blijkt uit het onderzoek MesseTrend 2011 van de Duitse branchevereniging AUMA. In het onderzoek werden 500 vertegenwoordigers van bedrijven die deelnemen aan vakbeurzen ondervraagd. Zij kregen een dertigtal vragen voorgeschoteld over de mate en manier waarop zij beurzen gaan inzetten en het gebruik van alternatieve instrumenten in de marketing-mix.

Standontwerp meest onderscheidend

Een nieuwe vraag in het jaarlijkse onderzoek betrof de onderscheidende elementen bij een beursdeelname. Volgens de meerderheid van de ondervraagden zijn dat het ontwerp van de stand (61%) en de introductie van nieuwe producten (59%). Communicatie voor en na de beurs is volgens respectievelijk 42 en 43% een manier om je als bedrijf te onderscheiden. Ook het standpersoneel wordt door 42% van de respondenten genoemd. Minder vaak genoemd zijn catering op de stand (20%) en de inzet van multimedia (15%).

Het onderzoeksrapport MesseTrend 2011 is gratis te downloaden op de website van AUMA.


2011-02-24
Organisatoren 402 Events en Cars & Business hebben een nieuwe autobeurs op de kalender gezet: de International Amsterdam Motor Show (IAMS). Deze beurs met speciale en zeldzame auto's voor de liefhebber zal plaatsvinden van 30 maart tot en met 2 april 2018 in RAI Amsterdam. 
 
Wereld op Wielen Holland (WOW) is een nieuwe autoshow die zal plaatsvinden op 9,10 en 11 maart 2018 in Jaarbeurs in Utrecht. Volgens organisatoren Chris Akse van Akse Automotive Advies en Jan-Willem van Bodengraven van Haddassah! Events moet het een landelijke retailbeurs worden. Nu de AutoRAI en Autoweek Live van de beurzenkalender verdwenen zijn, zagen zij ruimte voor een nieuw initiatief.
 
Conscious Experience Convention van Loving Events is de winnaar van de Start Up Your Event pitch van RAI Amsterdam. Tijdens de eerste dag van IMEX America, op 10 oktober, werd bekend gemaakt dat deze inzending het meest revolutionaire, nieuwe beursconcept is.

 
Tijdens de landelijke Dag van de Duurzaamheid op 10 oktober, heeft RAI Amsterdam voorbijgangers getrakteerd op een kop gratis duurzame Lavazza koffie en chocoladeflikken van Heel Holland Bakt coryfee Robèrt van Beckhoven. 
 
Het beursconcept Renovatie & Transformatie dat sinds 2009 door Jaarbeurs Utrecht alternerend in Utrecht en in de Brabanthallen in Den Bosch wordt georganiseerd zal per direct worden overgenomen door 54events. 54events is organisator van onder andere Ecomobiel en Vakbeurs Energie. Renovatie zal vanaf de 2018 editie die gehouden wordt van 23 tot en met 25 mei 2018, plaatsvinden in de Brabanthallen in Den Bosch.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV