Magazine
Contact
Home
Duitse exposanten besteden groter deel maar ook minder budget aan vakbeurzen
Duitse exposanten verwachten in 2011 een groter deel van hun marketingbudget te besteden aan vakbeurzen. Dit aandeel ligt op 43%, ten opzichte van 40% in de voorgaande twee jaar. Het gemiddelde budget dat ze denken te besteden komt uit op 345.700 euro. Vorig jaar lag de verwachte besteding gemiddeld op 386.400 en de werkelijke besteding op 367.700 euro.



Dit blijkt uit het onderzoek MesseTrend 2011 van de Duitse branchevereniging AUMA. In het onderzoek werden 500 vertegenwoordigers van bedrijven die deelnemen aan vakbeurzen ondervraagd. Zij kregen een dertigtal vragen voorgeschoteld over de mate en manier waarop zij beurzen gaan inzetten en het gebruik van alternatieve instrumenten in de marketing-mix.

Standontwerp meest onderscheidend

Een nieuwe vraag in het jaarlijkse onderzoek betrof de onderscheidende elementen bij een beursdeelname. Volgens de meerderheid van de ondervraagden zijn dat het ontwerp van de stand (61%) en de introductie van nieuwe producten (59%). Communicatie voor en na de beurs is volgens respectievelijk 42 en 43% een manier om je als bedrijf te onderscheiden. Ook het standpersoneel wordt door 42% van de respondenten genoemd. Minder vaak genoemd zijn catering op de stand (20%) en de inzet van multimedia (15%).

Het onderzoeksrapport MesseTrend 2011 is gratis te downloaden op de website van AUMA.


2011-02-24
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
mei | juni | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV