Magazine
Contact
Home
Duitse exposanten besteden groter deel maar ook minder budget aan vakbeurzen
Duitse exposanten verwachten in 2011 een groter deel van hun marketingbudget te besteden aan vakbeurzen. Dit aandeel ligt op 43%, ten opzichte van 40% in de voorgaande twee jaar. Het gemiddelde budget dat ze denken te besteden komt uit op 345.700 euro. Vorig jaar lag de verwachte besteding gemiddeld op 386.400 en de werkelijke besteding op 367.700 euro.



Dit blijkt uit het onderzoek MesseTrend 2011 van de Duitse branchevereniging AUMA. In het onderzoek werden 500 vertegenwoordigers van bedrijven die deelnemen aan vakbeurzen ondervraagd. Zij kregen een dertigtal vragen voorgeschoteld over de mate en manier waarop zij beurzen gaan inzetten en het gebruik van alternatieve instrumenten in de marketing-mix.

Standontwerp meest onderscheidend

Een nieuwe vraag in het jaarlijkse onderzoek betrof de onderscheidende elementen bij een beursdeelname. Volgens de meerderheid van de ondervraagden zijn dat het ontwerp van de stand (61%) en de introductie van nieuwe producten (59%). Communicatie voor en na de beurs is volgens respectievelijk 42 en 43% een manier om je als bedrijf te onderscheiden. Ook het standpersoneel wordt door 42% van de respondenten genoemd. Minder vaak genoemd zijn catering op de stand (20%) en de inzet van multimedia (15%).

Het onderzoeksrapport MesseTrend 2011 is gratis te downloaden op de website van AUMA.


2011-02-24
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV