Magazine
Contact
Home
Duitse exposanten besteden groter deel maar ook minder budget aan vakbeurzen
Duitse exposanten verwachten in 2011 een groter deel van hun marketingbudget te besteden aan vakbeurzen. Dit aandeel ligt op 43%, ten opzichte van 40% in de voorgaande twee jaar. Het gemiddelde budget dat ze denken te besteden komt uit op 345.700 euro. Vorig jaar lag de verwachte besteding gemiddeld op 386.400 en de werkelijke besteding op 367.700 euro.



Dit blijkt uit het onderzoek MesseTrend 2011 van de Duitse branchevereniging AUMA. In het onderzoek werden 500 vertegenwoordigers van bedrijven die deelnemen aan vakbeurzen ondervraagd. Zij kregen een dertigtal vragen voorgeschoteld over de mate en manier waarop zij beurzen gaan inzetten en het gebruik van alternatieve instrumenten in de marketing-mix.

Standontwerp meest onderscheidend

Een nieuwe vraag in het jaarlijkse onderzoek betrof de onderscheidende elementen bij een beursdeelname. Volgens de meerderheid van de ondervraagden zijn dat het ontwerp van de stand (61%) en de introductie van nieuwe producten (59%). Communicatie voor en na de beurs is volgens respectievelijk 42 en 43% een manier om je als bedrijf te onderscheiden. Ook het standpersoneel wordt door 42% van de respondenten genoemd. Minder vaak genoemd zijn catering op de stand (20%) en de inzet van multimedia (15%).

Het onderzoeksrapport MesseTrend 2011 is gratis te downloaden op de website van AUMA.


2011-02-24
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV