Magazine
Contact
Home
WTC Expo en WTC Hotel ontvangen Green Key
Zowel het WTC Expo als het WTC Hotel in Leeuwarden namen onlangs het gouden Green Key certificaat in ontvangst. "Om in aanmerking te komen voor een Green Key hebben we een groot aantal maatregelen getroffen", aldus generel manager Herman van der Poel "Maar eerst hebben we een milieucoordinator aangesteld om de nieuwe maatregelen en werkwijzen door te voeren in het bedrijf en ook het personeel met het nieuwe beleid bekend te maken."

Wilco Camp vertelt hoe de gouden Green Key behaald is: "Bij de bouw van het WestCord WTC hotel, dat in augustus 2009 is geopend, is al rekening gehouden met allerlei milieu-eisen. Zo zitten er waterbespaarders in alle kranen, douches en toiletten, is alle verlichting energie-efficiënt en zijn de vloeren van de vergaderzalen voorzien van elementen om te koelen of te verwarmen."

Ook hotelgasten worden actief geïnformeerd over de duurzame doelstellingen en dragen zelfs hun steentje bij tijdens hun verblijf. "Als hotelgasten inchecken bij het hotel, krijgen ze als kamersleutel een keycard. Deze keycard wordt tevens gebruikt om de elektriciteit in de hotelkamer te activeren. Als de gast de kamer weer verlaat, wordt de elektriciteit automatisch weer uitgeschakeld om verspilling te voorkomen", aldus Van der Poel.

Naast de verplichte maatregelen is het WTC Expo ook zelf op zoek gegaan naar mogelijkheden om maatschappelijk verantwoord te ondernemen. Zo biedt het vergader- en congrescentrum van het WTC sinds kort de mogelijkheid om te videoconfereren. Met videoconferencing kan er live gecommuniceerd worden met beeld en geluid tussen twee of meer locaties. Dit kan voor bedrijven een fikse besparing van zowel reistijd als reiskosten betekenen. Daarnaast draagt het bij aan de vermindering van CO2-uitstoot.

De Green Key is het internationale keurmerk voor recreatieve bedrijven die serieus bezig zijn met duurzaamheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) en met zorg omgaan met de omgeving.

www.wtcexpo.nl



2011-02-17
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV