Magazine
Contact
Home
WTC Expo en WTC Hotel ontvangen Green Key
Zowel het WTC Expo als het WTC Hotel in Leeuwarden namen onlangs het gouden Green Key certificaat in ontvangst. "Om in aanmerking te komen voor een Green Key hebben we een groot aantal maatregelen getroffen", aldus generel manager Herman van der Poel "Maar eerst hebben we een milieucoordinator aangesteld om de nieuwe maatregelen en werkwijzen door te voeren in het bedrijf en ook het personeel met het nieuwe beleid bekend te maken."

Wilco Camp vertelt hoe de gouden Green Key behaald is: "Bij de bouw van het WestCord WTC hotel, dat in augustus 2009 is geopend, is al rekening gehouden met allerlei milieu-eisen. Zo zitten er waterbespaarders in alle kranen, douches en toiletten, is alle verlichting energie-efficiënt en zijn de vloeren van de vergaderzalen voorzien van elementen om te koelen of te verwarmen."

Ook hotelgasten worden actief geïnformeerd over de duurzame doelstellingen en dragen zelfs hun steentje bij tijdens hun verblijf. "Als hotelgasten inchecken bij het hotel, krijgen ze als kamersleutel een keycard. Deze keycard wordt tevens gebruikt om de elektriciteit in de hotelkamer te activeren. Als de gast de kamer weer verlaat, wordt de elektriciteit automatisch weer uitgeschakeld om verspilling te voorkomen", aldus Van der Poel.

Naast de verplichte maatregelen is het WTC Expo ook zelf op zoek gegaan naar mogelijkheden om maatschappelijk verantwoord te ondernemen. Zo biedt het vergader- en congrescentrum van het WTC sinds kort de mogelijkheid om te videoconfereren. Met videoconferencing kan er live gecommuniceerd worden met beeld en geluid tussen twee of meer locaties. Dit kan voor bedrijven een fikse besparing van zowel reistijd als reiskosten betekenen. Daarnaast draagt het bij aan de vermindering van CO2-uitstoot.

De Green Key is het internationale keurmerk voor recreatieve bedrijven die serieus bezig zijn met duurzaamheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) en met zorg omgaan met de omgeving.

www.wtcexpo.nl



2011-02-17
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV