Magazine
Contact
Home
European Academy of Venue Management komt naar Nederland
De European Acadamy of Venue Management (EAVM) komt naar Nederland. Daar heeft de Rotterdam Media Commission voor gezorgd. Van 28 augustus tot en met 2 september 2011 worden venue managers, programmeurs, event managers en publiciteitsmedewerkers in Hotel New York klaargestoomd om hun poppodium, theater, concertzaal, stadion, congresruimte of andere locatie tot een succes maken. Professionals uit hele wereld nemen deel aan deze opleiding.

De EAVM is opgericht door de International Association of Venue Managers (IAVM). De Academy duurt twee jaar, met vijf lesdagen per jaar en online opdrachten. De lessen gaan over zaken als crowdmanagement, muziekprogrammering, contracten en EU regelgeving, omgaan met risico’s, productie en promotie, strategisch ondernemen en bouw en architectuur van panden. Ook is er gelegenheid voor de cursisten om te netwerken. Daarnaast zijn er tijdens de lesdagen in Rotterdam rondleidingen in verschillende podia, zalen en stadions in Nederland. Naast internationale cursisten nemen ook managers van Rotterdamse locaties deel aan de Academy.

Behalve met de Rotterdam Media Commission werkt de Academy nauw samen met de Vereniging Nederlandse Poppodia en Festivals, het Engelse Bucks New University, Stadium & Arena Management, Host City, Aon en Rotterdam Marketing. Maartje Glas, de Music Commissioner van Rotterdam, onderdeel van de RMC, heeft de contacten met de IAVM gelegd. Zij constateerde dat er in deze tijden van bezuinigingen, waarin podia gedwongen zijn om meer bedrijfseconomisch te opereren, veel behoefte is aan informatie. "Veel venue managers die ik sprak waren op zoek naar verdieping en professionalisering", aldus Glas. "Na een korte zoektocht kwam ik bij de IAVM terecht. Tijdens het brainstormen over een spin-off in Rotterdam kwamen wij op het idee om de hele Academy hierheen te halen. Met succes: er komen zo’n vijftig venue managers van over de hele wereld naar Rotterdam om lessen te volgen en uitvoerig te praten over de laatste ontwikkelingen, tips en tricks, verschillen en overeenkomsten."

De docenten zijn internationale professionals uit het vak. Bij het succesvol afronden van de opleiding krijgen de cursisten studiepunten, die kunnen worden meegenomen naar Europese universiteiten. Deelname aan de Academy kost 2.000 euro per jaar, inclusief verblijfskosten, maaltijden en studiemateriaal. Cursisten kunnen zich aanmelden door te bellen met het kantoor van IAVM (020 311 1500) of te kijken op www.iaam-europe.eu.

De IAVM is een wereldwijde organisatie, voorheen IAAM geheten. De IAAM is in 1924 opgericht in de Verenigde Staten. Het is de grootse organisatie van professionals die locaties beheren waarin publieke bijeenkomsten plaatsvinden, zoals stadions, poppodia, auditoria, congrescentra en exhibitieruimten en theaters. Wereldwijd heeft de IAVM ongeveer 5.000 leden.

De RMC heeft tot doel de mediasector in de Maasstad te versterken. Maartje Glas: "We zetten ons in om te zorgen dat deze creatieve sector gezonde ‘business’ kan doen. Wij zijn de link tussen media-ondernemers, aanstormende talenten, onderwijsinstellingen en de gemeente. Onze focus ligt daarbij naast muziek op interactieve media, gaming, film, televisie en radio."

www.rmc.rotterdam.nl




2011-02-07
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV