Magazine
Contact
Home
European Academy of Venue Management komt naar Nederland
De European Acadamy of Venue Management (EAVM) komt naar Nederland. Daar heeft de Rotterdam Media Commission voor gezorgd. Van 28 augustus tot en met 2 september 2011 worden venue managers, programmeurs, event managers en publiciteitsmedewerkers in Hotel New York klaargestoomd om hun poppodium, theater, concertzaal, stadion, congresruimte of andere locatie tot een succes maken. Professionals uit hele wereld nemen deel aan deze opleiding.

De EAVM is opgericht door de International Association of Venue Managers (IAVM). De Academy duurt twee jaar, met vijf lesdagen per jaar en online opdrachten. De lessen gaan over zaken als crowdmanagement, muziekprogrammering, contracten en EU regelgeving, omgaan met risico’s, productie en promotie, strategisch ondernemen en bouw en architectuur van panden. Ook is er gelegenheid voor de cursisten om te netwerken. Daarnaast zijn er tijdens de lesdagen in Rotterdam rondleidingen in verschillende podia, zalen en stadions in Nederland. Naast internationale cursisten nemen ook managers van Rotterdamse locaties deel aan de Academy.

Behalve met de Rotterdam Media Commission werkt de Academy nauw samen met de Vereniging Nederlandse Poppodia en Festivals, het Engelse Bucks New University, Stadium & Arena Management, Host City, Aon en Rotterdam Marketing. Maartje Glas, de Music Commissioner van Rotterdam, onderdeel van de RMC, heeft de contacten met de IAVM gelegd. Zij constateerde dat er in deze tijden van bezuinigingen, waarin podia gedwongen zijn om meer bedrijfseconomisch te opereren, veel behoefte is aan informatie. "Veel venue managers die ik sprak waren op zoek naar verdieping en professionalisering", aldus Glas. "Na een korte zoektocht kwam ik bij de IAVM terecht. Tijdens het brainstormen over een spin-off in Rotterdam kwamen wij op het idee om de hele Academy hierheen te halen. Met succes: er komen zo’n vijftig venue managers van over de hele wereld naar Rotterdam om lessen te volgen en uitvoerig te praten over de laatste ontwikkelingen, tips en tricks, verschillen en overeenkomsten."

De docenten zijn internationale professionals uit het vak. Bij het succesvol afronden van de opleiding krijgen de cursisten studiepunten, die kunnen worden meegenomen naar Europese universiteiten. Deelname aan de Academy kost 2.000 euro per jaar, inclusief verblijfskosten, maaltijden en studiemateriaal. Cursisten kunnen zich aanmelden door te bellen met het kantoor van IAVM (020 311 1500) of te kijken op www.iaam-europe.eu.

De IAVM is een wereldwijde organisatie, voorheen IAAM geheten. De IAAM is in 1924 opgericht in de Verenigde Staten. Het is de grootse organisatie van professionals die locaties beheren waarin publieke bijeenkomsten plaatsvinden, zoals stadions, poppodia, auditoria, congrescentra en exhibitieruimten en theaters. Wereldwijd heeft de IAVM ongeveer 5.000 leden.

De RMC heeft tot doel de mediasector in de Maasstad te versterken. Maartje Glas: "We zetten ons in om te zorgen dat deze creatieve sector gezonde ‘business’ kan doen. Wij zijn de link tussen media-ondernemers, aanstormende talenten, onderwijsinstellingen en de gemeente. Onze focus ligt daarbij naast muziek op interactieve media, gaming, film, televisie en radio."

www.rmc.rotterdam.nl




2011-02-07
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV