Magazine
Contact
Home
Munchen en Nurnberg: samen sterk in Brazilie
Messe Munchen en NurnbergMesse gaan gezamenlijk een verkoopteam in Brazilie inzetten. Het verkoopteam wordt gestationeerd in het filiaal van NurnbergMesse Brasil in Sao Paolo, dat sinds 2009 in Brazilie actief is.


De twee beursbedrijven zetten op 27 januari in Sao Paulo een handtekening onder de overeenkomst. Daar staat onder andere in dat vertegenwoordigers van Messe Munchen op het kantoor van NurnbergMesse Brasil worden gestationeerd. Met dit gezamenlijke verkoopteam hebben Messe Munchen en NurnbergMesse een opvallende en onconventionele stap gezet. Het doel is uiteraard om synergie te creëren en zodoende meer Braziliaanse beursdeelnemers naar zowel Munchen als  Nurnberg te halen.

Het is niet voor het eerst dat Munchen en Nurnberg samenwerken. In november 2010 sloten beide bedrijven een samenwerkingsovereenkomst met betrekking tot de beurzen Drinktec in Munchen en Brau Beviale in Nurnberg. "Dankzij de samenwerking met NurnbergMesse hebben we de kans om snel professioneel en daadkrachtig actief te worden in Brazilië, een belangrijke markt in opkomst", aldus Klaus Dittrich, CEO van Messe Munchen over de samenwerking. Ook Bernd A. Diederichs van NurnbergMesse ziet alleen maar voordelen:  "We zijn verheugd over het vertrouwen van Messe Munchen om hun buitenlandse vertegenwoordigers in onze vestiging te huisvesten. Nu ligt de weg voor samenwerking tussen andere Duitse beursbedrijven in het buitenland wellicht ook open."

www.nuernbergmesse-brasil.com.br



2011-01-31
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV