Magazine
Contact
Home
Driehonderd 'Masters in Expo'
Hoe haal je het uiterste uit je beursdeelname? Die vraag stond centraal op de Expo Kennis Bijeenkomst, die op 25 januari op de nieuwe locatie "De Staart" in Apeldoorn werd gehouden. De bijeenkomst, georganiseerd door Michel Rijnberg van Expo Display Service, trok driehonderd exposanten. Sprekers waren Han Leenhouts, Ton Willemse, Constanze Melicharek en Paul Pennock. De dag werd gepresenteerd door Erik Peekel van Beursacteurs.nl.


Michel Rijnberg van Expo Display Service organiseerde de bijeenkomst: "We willen onze relaties helpen om hun beursdeelname tot een groot succes te maken, op alle fronten. Beurzen maken een belangrijk onderdeel uit van de marketingmix. Maar alleen als men precies weet hoe beursdeelnames moeten worden benaderd en aangepakt, kan men er maximaal rendement uit halen. Tijdens deze leerzame en leuke middag kregen de aanwezigen veel praktische kennis en informatie aangereikt. Aan het einde van de middag ging iedereen naar huis met een 'toolbox'  vol gereedschap om van 2011 een fantastisch beursjaar te maken."

De bijeenkomst werd gehouden in 'De Staart' in Apeldoorn. Dit gebouw werd eerder dit jaar geopend door prinses Maxima en maakt deel uit van de Apenheul. De Staart is 'state of the art' als het gaat om duurzaamheid en architectuur. In deze inspirerende omgeving deelden de sprekers in korte sessies hun kennis met als doel ieders beursdeelnames in 2011 tot een groter succes te maken. Ton Willemse van BeursTotaalTraining spoorde de deelnemers aan om in het voortraject goed na te denken over het doel van de beursdeelname: "Door vooraf keuzes te maken, kun je je beursdeelname resultaatgericht invullen." Paul Pennock van Oil for Communication maakte visueel hoe een succesvolle stand eruit moet zien. Hij toonde uiteenlopende voorbeelden: "Het gaat om de kunst van het weglaten. Maak keuzes en communiceer driedimensionaal in vette krantenkoppen."

Beurstrainer Han Leenhouts liet zien dat het uiteindelijk draait om het leggen van contacten. Hij demonstreerde hoe een goede standbemanning zich moet gedragen: "Oprechte interesse in de bezoeker, dat levert resultaat op!" Erik Peekel van beursacteurs.nl presenteerde de bijeenkomst. Tussendoor gaf hij een paar luchtige tips: “Overweeg eens om een filmpje te maken van de eerste beursdag. Je trekt veel aandacht door zo’n nieuwsitem in de branche te delen en ook voor de collega's  'thuis' is het motiverend om te zien hoe het er op de beurs aan toe ging.” Constanze Melicharek van Apemanagement liet mooie voorbeelden zien van communicerende apen, zij trok de parallel met mensen op de beursvloer. Na afloop mochten alle deelnemers zich  "Master in Expo" noemen.

Bekijk de video:


www.expodisplayservice.nl

2011-01-26
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Logistica en ICT & Logistiek 2017 hebben respectievelijk 15.417 en 7.358 bezoekers verwelkomd. In de vernieuwde opzet konden bezoekers zich laten inspireren door exposanten, kennissessies, beurstours en tijdens de demonstraties op de Scala's Logistica. De beurzen vonden plaats van 28 tot en met 30 november in Jaarbeurs Utrecht.
 
De 40-jarige beurseditie van de SITEVI, de vakbeurs voor equipment en knowhow voor wijn- en olijfolieproductie en fruit- en groenteteelt, heeft ongeveer 57.000 professionals ontvangen. Dat is 5 procent meer vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015. De beurs vond plaats van 28 tot en met 30 november 2017 in Montpellier.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV