Magazine
Contact
Home
Driehonderd 'Masters in Expo'
Hoe haal je het uiterste uit je beursdeelname? Die vraag stond centraal op de Expo Kennis Bijeenkomst, die op 25 januari op de nieuwe locatie "De Staart" in Apeldoorn werd gehouden. De bijeenkomst, georganiseerd door Michel Rijnberg van Expo Display Service, trok driehonderd exposanten. Sprekers waren Han Leenhouts, Ton Willemse, Constanze Melicharek en Paul Pennock. De dag werd gepresenteerd door Erik Peekel van Beursacteurs.nl.


Michel Rijnberg van Expo Display Service organiseerde de bijeenkomst: "We willen onze relaties helpen om hun beursdeelname tot een groot succes te maken, op alle fronten. Beurzen maken een belangrijk onderdeel uit van de marketingmix. Maar alleen als men precies weet hoe beursdeelnames moeten worden benaderd en aangepakt, kan men er maximaal rendement uit halen. Tijdens deze leerzame en leuke middag kregen de aanwezigen veel praktische kennis en informatie aangereikt. Aan het einde van de middag ging iedereen naar huis met een 'toolbox'  vol gereedschap om van 2011 een fantastisch beursjaar te maken."

De bijeenkomst werd gehouden in 'De Staart' in Apeldoorn. Dit gebouw werd eerder dit jaar geopend door prinses Maxima en maakt deel uit van de Apenheul. De Staart is 'state of the art' als het gaat om duurzaamheid en architectuur. In deze inspirerende omgeving deelden de sprekers in korte sessies hun kennis met als doel ieders beursdeelnames in 2011 tot een groter succes te maken. Ton Willemse van BeursTotaalTraining spoorde de deelnemers aan om in het voortraject goed na te denken over het doel van de beursdeelname: "Door vooraf keuzes te maken, kun je je beursdeelname resultaatgericht invullen." Paul Pennock van Oil for Communication maakte visueel hoe een succesvolle stand eruit moet zien. Hij toonde uiteenlopende voorbeelden: "Het gaat om de kunst van het weglaten. Maak keuzes en communiceer driedimensionaal in vette krantenkoppen."

Beurstrainer Han Leenhouts liet zien dat het uiteindelijk draait om het leggen van contacten. Hij demonstreerde hoe een goede standbemanning zich moet gedragen: "Oprechte interesse in de bezoeker, dat levert resultaat op!" Erik Peekel van beursacteurs.nl presenteerde de bijeenkomst. Tussendoor gaf hij een paar luchtige tips: “Overweeg eens om een filmpje te maken van de eerste beursdag. Je trekt veel aandacht door zo’n nieuwsitem in de branche te delen en ook voor de collega's  'thuis' is het motiverend om te zien hoe het er op de beurs aan toe ging.” Constanze Melicharek van Apemanagement liet mooie voorbeelden zien van communicerende apen, zij trok de parallel met mensen op de beursvloer. Na afloop mochten alle deelnemers zich  "Master in Expo" noemen.

Bekijk de video:


www.expodisplayservice.nl

2011-01-26
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Intertraffic, de vakbeurs voor de mondiale verkeerssector georganiseerd door RAI Amsterdam, breidt uit naar Indonesië met Intertraffic Indonesia 2018. Het evenement richt zich op de nieuwste verkeers- en mobiliteitsoplossingen voor de verschillende verkeersproblemen die zich in het land voordoen. Intertraffic Indonesia 2018 vindt plaats van 31 oktober tot 2 november 2018 gelijktijdig met de Indonesia Infrastructure Week (IIW), Konstruksi Indonesia en The Big 5 Construct Indonesia.
 
Organisatoren 402 Events en Cars & Business hebben een nieuwe autobeurs op de kalender gezet: de International Amsterdam Motor Show (IAMS). Deze beurs met speciale en zeldzame auto's voor de liefhebber zal plaatsvinden van 30 maart tot en met 2 april 2018 in RAI Amsterdam. 
 
Wereld op Wielen Holland (WOW) is een nieuwe autoshow die zal plaatsvinden op 9,10 en 11 maart 2018 in Jaarbeurs in Utrecht. Volgens organisatoren Chris Akse van Akse Automotive Advies en Jan-Willem van Bodengraven van Haddassah! Events moet het een landelijke retailbeurs worden. Nu de AutoRAI en Autoweek Live van de beurzenkalender verdwenen zijn, zagen zij ruimte voor een nieuw initiatief.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV