Magazine
Contact
Home
Driehonderd 'Masters in Expo'
Hoe haal je het uiterste uit je beursdeelname? Die vraag stond centraal op de Expo Kennis Bijeenkomst, die op 25 januari op de nieuwe locatie "De Staart" in Apeldoorn werd gehouden. De bijeenkomst, georganiseerd door Michel Rijnberg van Expo Display Service, trok driehonderd exposanten. Sprekers waren Han Leenhouts, Ton Willemse, Constanze Melicharek en Paul Pennock. De dag werd gepresenteerd door Erik Peekel van Beursacteurs.nl.


Michel Rijnberg van Expo Display Service organiseerde de bijeenkomst: "We willen onze relaties helpen om hun beursdeelname tot een groot succes te maken, op alle fronten. Beurzen maken een belangrijk onderdeel uit van de marketingmix. Maar alleen als men precies weet hoe beursdeelnames moeten worden benaderd en aangepakt, kan men er maximaal rendement uit halen. Tijdens deze leerzame en leuke middag kregen de aanwezigen veel praktische kennis en informatie aangereikt. Aan het einde van de middag ging iedereen naar huis met een 'toolbox'  vol gereedschap om van 2011 een fantastisch beursjaar te maken."

De bijeenkomst werd gehouden in 'De Staart' in Apeldoorn. Dit gebouw werd eerder dit jaar geopend door prinses Maxima en maakt deel uit van de Apenheul. De Staart is 'state of the art' als het gaat om duurzaamheid en architectuur. In deze inspirerende omgeving deelden de sprekers in korte sessies hun kennis met als doel ieders beursdeelnames in 2011 tot een groter succes te maken. Ton Willemse van BeursTotaalTraining spoorde de deelnemers aan om in het voortraject goed na te denken over het doel van de beursdeelname: "Door vooraf keuzes te maken, kun je je beursdeelname resultaatgericht invullen." Paul Pennock van Oil for Communication maakte visueel hoe een succesvolle stand eruit moet zien. Hij toonde uiteenlopende voorbeelden: "Het gaat om de kunst van het weglaten. Maak keuzes en communiceer driedimensionaal in vette krantenkoppen."

Beurstrainer Han Leenhouts liet zien dat het uiteindelijk draait om het leggen van contacten. Hij demonstreerde hoe een goede standbemanning zich moet gedragen: "Oprechte interesse in de bezoeker, dat levert resultaat op!" Erik Peekel van beursacteurs.nl presenteerde de bijeenkomst. Tussendoor gaf hij een paar luchtige tips: “Overweeg eens om een filmpje te maken van de eerste beursdag. Je trekt veel aandacht door zo’n nieuwsitem in de branche te delen en ook voor de collega's  'thuis' is het motiverend om te zien hoe het er op de beurs aan toe ging.” Constanze Melicharek van Apemanagement liet mooie voorbeelden zien van communicerende apen, zij trok de parallel met mensen op de beursvloer. Na afloop mochten alle deelnemers zich  "Master in Expo" noemen.

Bekijk de video:


www.expodisplayservice.nl

2011-01-26
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV