Magazine
Contact
Home
Eerste Rotterdam Marketing Oeuvreprijs naar Jos van der Vegt
Jos van der Vegt heeft als eerste de Rotterdam Marketing Oeuvreprijs gewonnen. Hij werd geprezen omdat hij een enorme diversiteit aan evenementen naar Ahoy Rotterdam heeft gehaald. De oeuvreprijs werd in het leven geroepen vanwege het tienjarig bestaan van Rotterdam Marketing. De tiende Rotterdam Marketing Award ging naar Rob Wiegman, directeur van het nieuwe Luxor Theater.

Uit handen van burgemeester Aboutaleb ontving Rob Wiegman, directeur van het nieuwe Luxor Theater, de tiende Rotterdam Marketing Award. De uitreiking vond plaats op donderdag 13 januari, tijdens de Rotterdam Nieuwjaarsborrel in Ahoy. Het was de eerste keer dat niet de vakjury, maar het publiek een winnaar koos uit een lijst van vijf genomineerden. Wiegman heeft de afgelopen jaren veel betekend voor Rotterdam. Hij gaf de Kop van Zuid meer uitstraling met de komst van een mooi theater, waar hij met uitgebreide vakkennis tal van belangrijke artiesten ontvangt. Wiegman wordt zelf ook wel eens ‘de Kop van Zuid’ genoemd. Na dit jaar neemt Wiegman afscheid als directeur van het nieuwe Luxor Theater. De gedreven directeur is ontzettend blij met deze blijk van waardering. “Ik ben ontzettend trots op deze onderscheiding. En wat betreft mijn afscheid; de passie verliezen we niet, niet voor de stad en niet voor kunst en cultuur.”

Voor het eerst werd ook de Rotterdam Marketing Oeuvreprijs uitgereikt, die ging naar Ahoy-directeur Jos van der Vegt. Ahoy-directeur Jos van der Vegt was in zijn nopjes met de oeuvreprijs: “Met het winnen van deze prijs komen al die jaren een beetje terug. In 1973 liep ik al in Rotterdam rond en dit jaar bestaat Ahoy al 40 jaar.” Jos van der Vegt won de prijs omdat hij enorm veel evenementen naar Rotterdam heeft gehaald, van sport- tot culturele evenementen en beurzen. Daarnaast is Ahoy volgens de jury een uitstekend gastheer, wat ook tijdens deze nieuwjaarsborrel bleek. De oeuvreprijs is ontstaan vanwege het tienjarig bestaan van Rotterdam Marketing en de wens om een prijs uit te reiken aan een persoon die al jaren lang een grote bijdrage levert aan de promotie van de stad Rotterdam. De prijs wordt vanaf nu om de vijf jaar uitgereikt.

De Rotterdam Marketing Award wordt sinds 2001 jaarlijks uitgereikt aan mensen die een bijdrage leveren aan het imago van de stad. De Rotterdam Marketing Award is het beeldje ‘Een hart voor de stad’ van kunstenaar Astrid Veldhuyzen-Koppen (Atelier in Beeld). De sculptuur stelt een vrouw voor met een hart in haar handen, Rotterdam symboliserend die haar hart terug heeft. Aan haar voeten liggen basaltblokken, die de link met de haven toont.

De award ging eerder naar:
2009 Jan Willem Luyken, directeur North Sea Jazz Festival
2008 Annie Gruisen, algemeen directeur Spido
2007 Ivo Opstelten, burgemeester Rotterdam
2006 Sandra den Hamer, directeur Internationaal Film Festival Rotterdam
2005 Ted Langenbach, creatief directeur Now &Wow en
Koos Hanenberg, zakelijk directeur Now&Wow
2004 Mario Kadiks, algemeen directeur Rotterdam Marathon
2003 Roland Wondolleck, algemeen directeur Rotterdam Airport
2002 Kirk Lanterman, algemeen directeur Holland Amerika Lijn
2001 Paul Nouwen, voorzitter Rotterdam 2001 Culturele Hoofdstad van Europa 

Op de foto: (boven) Jos van der Vegt
(in de tekst) Rob Wiegman

www.rotterdam.info

2011-01-14
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Logistica en ICT & Logistiek 2017 hebben respectievelijk 15.417 en 7.358 bezoekers verwelkomd. In de vernieuwde opzet konden bezoekers zich laten inspireren door exposanten, kennissessies, beurstours en tijdens de demonstraties op de Scala's Logistica. De beurzen vonden plaats van 28 tot en met 30 november in Jaarbeurs Utrecht.
 
De 40-jarige beurseditie van de SITEVI, de vakbeurs voor equipment en knowhow voor wijn- en olijfolieproductie en fruit- en groenteteelt, heeft ongeveer 57.000 professionals ontvangen. Dat is 5 procent meer vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015. De beurs vond plaats van 28 tot en met 30 november 2017 in Montpellier.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV