Magazine
Contact
Home
Eerste Rotterdam Marketing Oeuvreprijs naar Jos van der Vegt
Jos van der Vegt heeft als eerste de Rotterdam Marketing Oeuvreprijs gewonnen. Hij werd geprezen omdat hij een enorme diversiteit aan evenementen naar Ahoy Rotterdam heeft gehaald. De oeuvreprijs werd in het leven geroepen vanwege het tienjarig bestaan van Rotterdam Marketing. De tiende Rotterdam Marketing Award ging naar Rob Wiegman, directeur van het nieuwe Luxor Theater.

Uit handen van burgemeester Aboutaleb ontving Rob Wiegman, directeur van het nieuwe Luxor Theater, de tiende Rotterdam Marketing Award. De uitreiking vond plaats op donderdag 13 januari, tijdens de Rotterdam Nieuwjaarsborrel in Ahoy. Het was de eerste keer dat niet de vakjury, maar het publiek een winnaar koos uit een lijst van vijf genomineerden. Wiegman heeft de afgelopen jaren veel betekend voor Rotterdam. Hij gaf de Kop van Zuid meer uitstraling met de komst van een mooi theater, waar hij met uitgebreide vakkennis tal van belangrijke artiesten ontvangt. Wiegman wordt zelf ook wel eens ‘de Kop van Zuid’ genoemd. Na dit jaar neemt Wiegman afscheid als directeur van het nieuwe Luxor Theater. De gedreven directeur is ontzettend blij met deze blijk van waardering. “Ik ben ontzettend trots op deze onderscheiding. En wat betreft mijn afscheid; de passie verliezen we niet, niet voor de stad en niet voor kunst en cultuur.”

Voor het eerst werd ook de Rotterdam Marketing Oeuvreprijs uitgereikt, die ging naar Ahoy-directeur Jos van der Vegt. Ahoy-directeur Jos van der Vegt was in zijn nopjes met de oeuvreprijs: “Met het winnen van deze prijs komen al die jaren een beetje terug. In 1973 liep ik al in Rotterdam rond en dit jaar bestaat Ahoy al 40 jaar.” Jos van der Vegt won de prijs omdat hij enorm veel evenementen naar Rotterdam heeft gehaald, van sport- tot culturele evenementen en beurzen. Daarnaast is Ahoy volgens de jury een uitstekend gastheer, wat ook tijdens deze nieuwjaarsborrel bleek. De oeuvreprijs is ontstaan vanwege het tienjarig bestaan van Rotterdam Marketing en de wens om een prijs uit te reiken aan een persoon die al jaren lang een grote bijdrage levert aan de promotie van de stad Rotterdam. De prijs wordt vanaf nu om de vijf jaar uitgereikt.

De Rotterdam Marketing Award wordt sinds 2001 jaarlijks uitgereikt aan mensen die een bijdrage leveren aan het imago van de stad. De Rotterdam Marketing Award is het beeldje ‘Een hart voor de stad’ van kunstenaar Astrid Veldhuyzen-Koppen (Atelier in Beeld). De sculptuur stelt een vrouw voor met een hart in haar handen, Rotterdam symboliserend die haar hart terug heeft. Aan haar voeten liggen basaltblokken, die de link met de haven toont.

De award ging eerder naar:
2009 Jan Willem Luyken, directeur North Sea Jazz Festival
2008 Annie Gruisen, algemeen directeur Spido
2007 Ivo Opstelten, burgemeester Rotterdam
2006 Sandra den Hamer, directeur Internationaal Film Festival Rotterdam
2005 Ted Langenbach, creatief directeur Now &Wow en
Koos Hanenberg, zakelijk directeur Now&Wow
2004 Mario Kadiks, algemeen directeur Rotterdam Marathon
2003 Roland Wondolleck, algemeen directeur Rotterdam Airport
2002 Kirk Lanterman, algemeen directeur Holland Amerika Lijn
2001 Paul Nouwen, voorzitter Rotterdam 2001 Culturele Hoofdstad van Europa 

Op de foto: (boven) Jos van der Vegt
(in de tekst) Rob Wiegman

www.rotterdam.info

2011-01-14
Brussels Expo is op zoek naar bijkomende middelen om de renovatie van de infrastructuur te financieren. Op dit ogenblik worden twee mogelijke pistes onderzocht: één met een actieve rol voor de federale overheid en zijn investeringsvehikel Brusselfonds Beliris, en één met een rol voor een private partner.
 
De 2018 editie van PromZ.live zal een heel jaar te bezoeken zijn. De vakbeurs voor actiemarketing, promotionele producten en relatiegeschenken die plaatsvindt op 16 en 17 mei in Rotterdam Ahoy wordt tijdens de beursdagen in zijn geheel vastgelegd via 360° fotografie.
 
De Huishoudbeurs is op zaterdagochtend 17 februari sportief geopend door Irene Moors, Remy Bonjasky en beursmanager Nicole Babay. Met een heuse trolley-workout werd het startsein gegeven voor de 73e editie van de publieksbeurs De Huishoudbeurs is geopend tot en met zondag 25 februari in RAI Amsterdam.
 
Boot Holland in WTC Expo in Leeuwarden is dit jaar door ruim 31.000 bezoekers bezocht. Hoewel de beurs nog steeds draait om boten in het algemeen en (stalen) motorboten in het bijzonder, straalde de beurs meer dan in het verleden watersport uit. De beurs vond plaats van 9 tot en met 14 februari. 
De vakbeurs voor av- en multimediaprofessionals Integrated Systems Europe heeft 80.923 bezoekers naar Amsterdam getrokken. Dat is 10.3 procent meer dan vorig jaar en een record voor de beurs, evenals het aantal exposanten dat dit jaar 1.296 bedroeg. ISE vond plaats van 6 tot en met 9 februari in de RAI. 

 





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV