Magazine
Contact
Home
Eerste Rotterdam Marketing Oeuvreprijs naar Jos van der Vegt
Jos van der Vegt heeft als eerste de Rotterdam Marketing Oeuvreprijs gewonnen. Hij werd geprezen omdat hij een enorme diversiteit aan evenementen naar Ahoy Rotterdam heeft gehaald. De oeuvreprijs werd in het leven geroepen vanwege het tienjarig bestaan van Rotterdam Marketing. De tiende Rotterdam Marketing Award ging naar Rob Wiegman, directeur van het nieuwe Luxor Theater.

Uit handen van burgemeester Aboutaleb ontving Rob Wiegman, directeur van het nieuwe Luxor Theater, de tiende Rotterdam Marketing Award. De uitreiking vond plaats op donderdag 13 januari, tijdens de Rotterdam Nieuwjaarsborrel in Ahoy. Het was de eerste keer dat niet de vakjury, maar het publiek een winnaar koos uit een lijst van vijf genomineerden. Wiegman heeft de afgelopen jaren veel betekend voor Rotterdam. Hij gaf de Kop van Zuid meer uitstraling met de komst van een mooi theater, waar hij met uitgebreide vakkennis tal van belangrijke artiesten ontvangt. Wiegman wordt zelf ook wel eens ‘de Kop van Zuid’ genoemd. Na dit jaar neemt Wiegman afscheid als directeur van het nieuwe Luxor Theater. De gedreven directeur is ontzettend blij met deze blijk van waardering. “Ik ben ontzettend trots op deze onderscheiding. En wat betreft mijn afscheid; de passie verliezen we niet, niet voor de stad en niet voor kunst en cultuur.”

Voor het eerst werd ook de Rotterdam Marketing Oeuvreprijs uitgereikt, die ging naar Ahoy-directeur Jos van der Vegt. Ahoy-directeur Jos van der Vegt was in zijn nopjes met de oeuvreprijs: “Met het winnen van deze prijs komen al die jaren een beetje terug. In 1973 liep ik al in Rotterdam rond en dit jaar bestaat Ahoy al 40 jaar.” Jos van der Vegt won de prijs omdat hij enorm veel evenementen naar Rotterdam heeft gehaald, van sport- tot culturele evenementen en beurzen. Daarnaast is Ahoy volgens de jury een uitstekend gastheer, wat ook tijdens deze nieuwjaarsborrel bleek. De oeuvreprijs is ontstaan vanwege het tienjarig bestaan van Rotterdam Marketing en de wens om een prijs uit te reiken aan een persoon die al jaren lang een grote bijdrage levert aan de promotie van de stad Rotterdam. De prijs wordt vanaf nu om de vijf jaar uitgereikt.

De Rotterdam Marketing Award wordt sinds 2001 jaarlijks uitgereikt aan mensen die een bijdrage leveren aan het imago van de stad. De Rotterdam Marketing Award is het beeldje ‘Een hart voor de stad’ van kunstenaar Astrid Veldhuyzen-Koppen (Atelier in Beeld). De sculptuur stelt een vrouw voor met een hart in haar handen, Rotterdam symboliserend die haar hart terug heeft. Aan haar voeten liggen basaltblokken, die de link met de haven toont.

De award ging eerder naar:
2009 Jan Willem Luyken, directeur North Sea Jazz Festival
2008 Annie Gruisen, algemeen directeur Spido
2007 Ivo Opstelten, burgemeester Rotterdam
2006 Sandra den Hamer, directeur Internationaal Film Festival Rotterdam
2005 Ted Langenbach, creatief directeur Now &Wow en
Koos Hanenberg, zakelijk directeur Now&Wow
2004 Mario Kadiks, algemeen directeur Rotterdam Marathon
2003 Roland Wondolleck, algemeen directeur Rotterdam Airport
2002 Kirk Lanterman, algemeen directeur Holland Amerika Lijn
2001 Paul Nouwen, voorzitter Rotterdam 2001 Culturele Hoofdstad van Europa 

Op de foto: (boven) Jos van der Vegt
(in de tekst) Rob Wiegman

www.rotterdam.info

2011-01-14
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV