Magazine
Contact
Home
1000 m2 verlichting op gevel Sportpaleis
Het Sportpaleis van Ahoy Rotterdam is een blikvanger rijker. Op de gevel prijkt een nieuwe LED-facade die duizend vierkante meter bestrijkt. De energiezuinige lichtgevel werd op maat gemaakt door Philips.

“Licht en entertainment geven mensen inspiratie en maken een gewone omgeving tot iets buitengewoons", aldus Frank van der Vloed, general manager Philips Lighting Benelux. "Met energiezuinige LED’s kunnen bovendien grote besparingen op energiekosten worden gerealiseerd, zeker in vergelijking met traditionele neonverlichting. Ahoy zocht naar een innovatieve manier om ook bij daglicht haar evenementenagenda duidelijk zichtbaar en grootschalig aan te kondigen. Met de Philips LED-façade is het mogelijk om voortdurend de inhoud te variëren, afhankelijk van het evenement en het programma-aanbod."

Peter van der Veer, general manager venue bij Ahoy, voegt toe: “De LED-façade is een integraal onderdeel van de modernisering van het Sportpaleis. Zo werd de bezoekerscapaciteit vergroot van 10.500 naar ruim 15.000, is de akoestiek verder verbeterd en heeft de beleving van de bezoeker bijzondere aandacht gekregen. Gebouweigenaar Ontwikkelingsbedrijf Rotterdam heeft de noodzakelijke renovatie aangegrepen om het Sportpaleis zo te verbouwen dat de accommodatie bij de beste van Europa zal blijven behoren. We openen het vernieuwde Sportpaleis van Ahoy officieel op 21 januari voor het grote publiek met de 13e editie van 'De Vrienden Van Amstel LIVE'. Wat betreft de LED-facade, dat was het eerste grote project van de vijfjarige businessovereenkomst die we onlangs met Philips hebben afgesloten. Het Sportpaleis is nu echt 'het gezicht naar de stad'. Het zorgt ervoor dat we wat ín het Sportpaleis gebeurt nu ook naar buiten kunnen communiceren.”

De op maat gemaakte LED-façade met 'Vidiwall DayPix-systeem' is aangebracht op een zwarte voorgevel van circa 90 bij 13 meter. Met een onderlinge afstand van een halve meter zijn over de gehele breedte verticale banen van LED-lampen gemonteerd. De weergave van teksten of beelden is tot op grote afstand zichtbaar. De unieke constructie zorgt met 12 Candela per pixel voor een geschikte oplossing bij projecties overdag. Cruciaal voor een optimale display performance zijn ook de speciaal door Philips ontworpen bevestigingsstrips om de hellingshoek van de gevel te compenseren.

www.ahoy.nl
www.philips.com


2011-01-10
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
mei | juni | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV