Magazine
Contact
Home
1000 m2 verlichting op gevel Sportpaleis
Het Sportpaleis van Ahoy Rotterdam is een blikvanger rijker. Op de gevel prijkt een nieuwe LED-facade die duizend vierkante meter bestrijkt. De energiezuinige lichtgevel werd op maat gemaakt door Philips.

“Licht en entertainment geven mensen inspiratie en maken een gewone omgeving tot iets buitengewoons", aldus Frank van der Vloed, general manager Philips Lighting Benelux. "Met energiezuinige LED’s kunnen bovendien grote besparingen op energiekosten worden gerealiseerd, zeker in vergelijking met traditionele neonverlichting. Ahoy zocht naar een innovatieve manier om ook bij daglicht haar evenementenagenda duidelijk zichtbaar en grootschalig aan te kondigen. Met de Philips LED-façade is het mogelijk om voortdurend de inhoud te variëren, afhankelijk van het evenement en het programma-aanbod."

Peter van der Veer, general manager venue bij Ahoy, voegt toe: “De LED-façade is een integraal onderdeel van de modernisering van het Sportpaleis. Zo werd de bezoekerscapaciteit vergroot van 10.500 naar ruim 15.000, is de akoestiek verder verbeterd en heeft de beleving van de bezoeker bijzondere aandacht gekregen. Gebouweigenaar Ontwikkelingsbedrijf Rotterdam heeft de noodzakelijke renovatie aangegrepen om het Sportpaleis zo te verbouwen dat de accommodatie bij de beste van Europa zal blijven behoren. We openen het vernieuwde Sportpaleis van Ahoy officieel op 21 januari voor het grote publiek met de 13e editie van 'De Vrienden Van Amstel LIVE'. Wat betreft de LED-facade, dat was het eerste grote project van de vijfjarige businessovereenkomst die we onlangs met Philips hebben afgesloten. Het Sportpaleis is nu echt 'het gezicht naar de stad'. Het zorgt ervoor dat we wat ín het Sportpaleis gebeurt nu ook naar buiten kunnen communiceren.”

De op maat gemaakte LED-façade met 'Vidiwall DayPix-systeem' is aangebracht op een zwarte voorgevel van circa 90 bij 13 meter. Met een onderlinge afstand van een halve meter zijn over de gehele breedte verticale banen van LED-lampen gemonteerd. De weergave van teksten of beelden is tot op grote afstand zichtbaar. De unieke constructie zorgt met 12 Candela per pixel voor een geschikte oplossing bij projecties overdag. Cruciaal voor een optimale display performance zijn ook de speciaal door Philips ontworpen bevestigingsstrips om de hellingshoek van de gevel te compenseren.

www.ahoy.nl
www.philips.com


2011-01-10
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Logistica en ICT & Logistiek 2017 hebben respectievelijk 15.417 en 7.358 bezoekers verwelkomd. In de vernieuwde opzet konden bezoekers zich laten inspireren door exposanten, kennissessies, beurstours en tijdens de demonstraties op de Scala's Logistica. De beurzen vonden plaats van 28 tot en met 30 november in Jaarbeurs Utrecht.
 
De 40-jarige beurseditie van de SITEVI, de vakbeurs voor equipment en knowhow voor wijn- en olijfolieproductie en fruit- en groenteteelt, heeft ongeveer 57.000 professionals ontvangen. Dat is 5 procent meer vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015. De beurs vond plaats van 28 tot en met 30 november 2017 in Montpellier.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV