Magazine
Contact
Home
1000 m2 verlichting op gevel Sportpaleis
Het Sportpaleis van Ahoy Rotterdam is een blikvanger rijker. Op de gevel prijkt een nieuwe LED-facade die duizend vierkante meter bestrijkt. De energiezuinige lichtgevel werd op maat gemaakt door Philips.

“Licht en entertainment geven mensen inspiratie en maken een gewone omgeving tot iets buitengewoons", aldus Frank van der Vloed, general manager Philips Lighting Benelux. "Met energiezuinige LED’s kunnen bovendien grote besparingen op energiekosten worden gerealiseerd, zeker in vergelijking met traditionele neonverlichting. Ahoy zocht naar een innovatieve manier om ook bij daglicht haar evenementenagenda duidelijk zichtbaar en grootschalig aan te kondigen. Met de Philips LED-façade is het mogelijk om voortdurend de inhoud te variëren, afhankelijk van het evenement en het programma-aanbod."

Peter van der Veer, general manager venue bij Ahoy, voegt toe: “De LED-façade is een integraal onderdeel van de modernisering van het Sportpaleis. Zo werd de bezoekerscapaciteit vergroot van 10.500 naar ruim 15.000, is de akoestiek verder verbeterd en heeft de beleving van de bezoeker bijzondere aandacht gekregen. Gebouweigenaar Ontwikkelingsbedrijf Rotterdam heeft de noodzakelijke renovatie aangegrepen om het Sportpaleis zo te verbouwen dat de accommodatie bij de beste van Europa zal blijven behoren. We openen het vernieuwde Sportpaleis van Ahoy officieel op 21 januari voor het grote publiek met de 13e editie van 'De Vrienden Van Amstel LIVE'. Wat betreft de LED-facade, dat was het eerste grote project van de vijfjarige businessovereenkomst die we onlangs met Philips hebben afgesloten. Het Sportpaleis is nu echt 'het gezicht naar de stad'. Het zorgt ervoor dat we wat ín het Sportpaleis gebeurt nu ook naar buiten kunnen communiceren.”

De op maat gemaakte LED-façade met 'Vidiwall DayPix-systeem' is aangebracht op een zwarte voorgevel van circa 90 bij 13 meter. Met een onderlinge afstand van een halve meter zijn over de gehele breedte verticale banen van LED-lampen gemonteerd. De weergave van teksten of beelden is tot op grote afstand zichtbaar. De unieke constructie zorgt met 12 Candela per pixel voor een geschikte oplossing bij projecties overdag. Cruciaal voor een optimale display performance zijn ook de speciaal door Philips ontworpen bevestigingsstrips om de hellingshoek van de gevel te compenseren.

www.ahoy.nl
www.philips.com


2011-01-10
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV