Magazine
Contact
Home
2010: recordjaar voor NurnbergMesse
NurnbergMesse heeft goed nieuws aan het eind van 2010.  "In vergelijking met het vergelijkbare jaar 2008, is de opbrengst met dertig procent gestegen tot meer dan tweehonderd miljoen euro. De winst is gestegen tot meer dan zeven miljoen euro, ook al een record", aldus Bernd A. Diederichs, managing director van NurnbergMesse.

Onder leiding van Diederichs startte het bedrijf midden jaren negentig met haar ambitieuze groeiplannen. "We waren klein en onbekend en werden door de concurrentie zelfs een beetje uitgelachen", blikt Diederichs terug. "Maar de afgelopen jaren is het lachen onze concurrenten wel vergaan als ze naar ons keken. Grote beurslocaties als Keulen, Hannover en Berlijn voelen nu onze hete adem in hun nek."

 De verdiensten van NurnbergMesse zijn vervijfvoudigd sinds 1997 en heeft dit jaar de magische grens van 200 euro overschreden. NurnbergMesse is de snelst groeiende beurslocatie in Europa. Maar groei alleen is niet de drijfveer volgens de directeur. "Het feit dat we nieuwe markten aanboren en nieuwe business creëren is veel belangrijker. We groeien over de hele linie en we zijn zelfs in tijden van economische crisis een gezond bedrijf gebleken", zegt Diederichs met het jaar 2009 in zijn hoofd, het crisisjaar dat NurnbergMesse zonder veel kleerscheuren doorstond.

Meer info: www.nurnbergmesse.de


2010-12-21
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV