Magazine
Contact
Home
Winnaars ExpoJaarprijs 2010
In het splinternieuwe congrescentrum 1931 bij de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch zijn op 1 december zes Nationale ExpoJaarprijzen uitgereikt.  De winaars waren Meneba, Miele, Europort, Stichting Kennisnet, InterTraffic Amsterdam en Lego World,

Het was de vierde keer dat de Nationale ExpoJaarprijzen werden uitgereikt, en de laatste keer als zelfstandige prijs. De Gouden Giraffe en de Nationale ExpoJaarprijs worden vanaf nu samengevoegd tot één nieuwe prijs die in maart 2012 het levenslicht zal zien.

Het feestelijke uitreikingsevenement op 1 december stond geheel in het teken van  "Live met Lef ". Dit was voor de 220 bezoekers uit de beurzenbranche - vrijwillig - aan den lijve te ondervinden. Zo kon men met een echte wurgslang op de foto en werden er gerooserede sprinkhanen en meelwormen als hapjes geserveerd. Nog heel wat mensen durfden de insekten in hun mond te steken. Na de borrel werd iedereen door een gordijn gedirigeerd. Aan de andere kant van het gordijn stond men ineens op het podium, waar de fotograaf Martin van Photos and More klaarstond om iedereen op de gevoelige plaat te vereeuwigen. In de dinerzaal stonden de bijzonder mooi gedekte tafels met roze - de huisskleur van de ExpoJaarprijs -  ledverlichting in het midden al opgesteld in schuine rijen naar het podium.

Presentator Jeroen Latijnhouwers, in het dagelijks leven nieuwslezer in het RTL4-programma Editie NL, presenteerde de uitreiking met veel verve en inlevingsvermogen. De filmpjes waarin de genomineerden zelf vertelden waarom hun project "Live met Lef " was, zorgden voor positieve portie inhoudelijke entertainment. En ook juryvoorzitter Harm Tunteler wist met af en toe een vrolijke kwinkslag het publiek voor zict te winnen. Maar het ging die woensdagavond 1 december 2010 natuurlijk maar om één ding: de winnaars van de Nationale ExpoJaarprijs 2010. Die straalden dan ook met zijn allen als de sterren van deze ExpoJaarprijsshow.

Winnaar Beste deelname B2B beurs, evenement of congres
- Meneba op Bakkerij Dagen 2010 – van 28 februari t/m 2 maart 2010 in Amsterdam RAI
De deelname is goed vanuit de merkfocus gepositioneerd met een eenduidige thematiek. De beursdeelname is een gedegen aangepakt vanuit de kernwaarden. Rond het merk Ruwe Bolster is een multimediale campagne gecreëerd die consequent is doorgevoerd van idee tot uitvoering en daarmee een sterke voorkeur voor het merk heeft opgeleverd.

Winnaar Beste deelname B2C beurs, evenement of congres
- Miele Nederland op Woonbeurs 2009 – van 26 september t/m 4 oktober in Amsterdam RAI
De stand van Miele is zorgvuldig uitgewerkt en creëert een sterke vertaling vanuit de merkgedachtes over lifestyle en beleving. De kwalitatieve uitstraling van de stand weerspiegelt de kwaliteit van het merk en de Duitse `Grundlichkeit`. De kookdemonstraties in een hign-end design omgeving prikkelden de zintuigen en zorgden voor een beleving die passend is bij de kwaliteiten van het Miele merk. 

Winnaar Beste B2B beurs, evenement of congres
- Europort 2009 - van 3 t/m 6 november 2009 in Ahoy Rotterdam
Er is door Ahoy is een knappe en gedurfde prestatie geleverd door twee verschillende vakbeurzen met ieder een eigen kerndoelgroep bezoekers in elkaar over te laten vloeien tot één vakbeurs. Ondanks de economische tegenwind is de organisatie erin geslaagd om een sterke vakbeurs te realiseren die een groot internationaal aanzien geniet. Het combineren van nationale doelstellingen met internationale doelstellingen is succesvol gebleken. Het beursconcept, de vernieuwde huisstijl, de internationale communicatiecampagne: alles klopt!

Winnaar Beste B2C beurs, evenement of congres
- LEGO WORLD 2009 – van 22 t/m 27 oktober 2009 in Ijsselhallen Zwolle
Een fantastisch evenement voor een altijd aanwezige doelgroep laat na 9 edities nog steeds de consistentheid van het merk zien. De hoge waarderingen door de bezoekers, een lange
verblijfsduur op het event en hoge terugkeercijfers geven aan dat LEGO WORLD ook na 9 edities nog steeds een ijzersterke formule is. Omdat de bezoeker zelf mag bouwen en anderen kan zien  bouwen is deze vorm van live communicatie, in combinatie met live entertainment, de beste manier om LEGO te communiceren naar de juiste doelgroep.

Winnaar “Innovatie”
- Intertraffic Amsterdam 2010 - van 23 t/m 26 maart 2010 in Amsterdam RAI
Een sterke en innovatieve aanpak: de showcase-aanpak versterkt het beursconcept met een unieke experience: individuele partners tonen gecombineerd hun gezamelijke mobiliteitsoplossingen. Bezoekers konden verschillende mobilteitsoplossingen live ervaren op een rond Amsterdam uitgezet traject. Door Intertraffic multimediaal te positioneren is de organisatie erin geslaagd een wereldpositie te verwerven met een fantastisch zakelijk resultaat.

Winnaar `Special Category`
- Stichting Kennisnet–´De Conferentie voor Onderwijsvernieuwing en ICT 2010´ 14 en 15 april 2010 in NH Conference Centre Koningshof Veldhoven
Een erg sterk concept waarbij de doelgroep zelf uitlegt hoe de groep te bereiken is. Er is bij dit project sprake van een hoge mate van creativiteit waarbij een knappe ombouw plaats kon vinden
van gedachte naar vorm. Sterk conceptueel uitgedacht en een enorme upgrade van ‘het imago van de MBO-student’.

Meer info: www.expojaarprijs.nl


2010-12-02
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV