Magazine
Contact
Home
Winnaars ExpoJaarprijs 2010
In het splinternieuwe congrescentrum 1931 bij de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch zijn op 1 december zes Nationale ExpoJaarprijzen uitgereikt.  De winaars waren Meneba, Miele, Europort, Stichting Kennisnet, InterTraffic Amsterdam en Lego World,

Het was de vierde keer dat de Nationale ExpoJaarprijzen werden uitgereikt, en de laatste keer als zelfstandige prijs. De Gouden Giraffe en de Nationale ExpoJaarprijs worden vanaf nu samengevoegd tot één nieuwe prijs die in maart 2012 het levenslicht zal zien.

Het feestelijke uitreikingsevenement op 1 december stond geheel in het teken van  "Live met Lef ". Dit was voor de 220 bezoekers uit de beurzenbranche - vrijwillig - aan den lijve te ondervinden. Zo kon men met een echte wurgslang op de foto en werden er gerooserede sprinkhanen en meelwormen als hapjes geserveerd. Nog heel wat mensen durfden de insekten in hun mond te steken. Na de borrel werd iedereen door een gordijn gedirigeerd. Aan de andere kant van het gordijn stond men ineens op het podium, waar de fotograaf Martin van Photos and More klaarstond om iedereen op de gevoelige plaat te vereeuwigen. In de dinerzaal stonden de bijzonder mooi gedekte tafels met roze - de huisskleur van de ExpoJaarprijs -  ledverlichting in het midden al opgesteld in schuine rijen naar het podium.

Presentator Jeroen Latijnhouwers, in het dagelijks leven nieuwslezer in het RTL4-programma Editie NL, presenteerde de uitreiking met veel verve en inlevingsvermogen. De filmpjes waarin de genomineerden zelf vertelden waarom hun project "Live met Lef " was, zorgden voor positieve portie inhoudelijke entertainment. En ook juryvoorzitter Harm Tunteler wist met af en toe een vrolijke kwinkslag het publiek voor zict te winnen. Maar het ging die woensdagavond 1 december 2010 natuurlijk maar om één ding: de winnaars van de Nationale ExpoJaarprijs 2010. Die straalden dan ook met zijn allen als de sterren van deze ExpoJaarprijsshow.

Winnaar Beste deelname B2B beurs, evenement of congres
- Meneba op Bakkerij Dagen 2010 – van 28 februari t/m 2 maart 2010 in Amsterdam RAI
De deelname is goed vanuit de merkfocus gepositioneerd met een eenduidige thematiek. De beursdeelname is een gedegen aangepakt vanuit de kernwaarden. Rond het merk Ruwe Bolster is een multimediale campagne gecreëerd die consequent is doorgevoerd van idee tot uitvoering en daarmee een sterke voorkeur voor het merk heeft opgeleverd.

Winnaar Beste deelname B2C beurs, evenement of congres
- Miele Nederland op Woonbeurs 2009 – van 26 september t/m 4 oktober in Amsterdam RAI
De stand van Miele is zorgvuldig uitgewerkt en creëert een sterke vertaling vanuit de merkgedachtes over lifestyle en beleving. De kwalitatieve uitstraling van de stand weerspiegelt de kwaliteit van het merk en de Duitse `Grundlichkeit`. De kookdemonstraties in een hign-end design omgeving prikkelden de zintuigen en zorgden voor een beleving die passend is bij de kwaliteiten van het Miele merk. 

Winnaar Beste B2B beurs, evenement of congres
- Europort 2009 - van 3 t/m 6 november 2009 in Ahoy Rotterdam
Er is door Ahoy is een knappe en gedurfde prestatie geleverd door twee verschillende vakbeurzen met ieder een eigen kerndoelgroep bezoekers in elkaar over te laten vloeien tot één vakbeurs. Ondanks de economische tegenwind is de organisatie erin geslaagd om een sterke vakbeurs te realiseren die een groot internationaal aanzien geniet. Het combineren van nationale doelstellingen met internationale doelstellingen is succesvol gebleken. Het beursconcept, de vernieuwde huisstijl, de internationale communicatiecampagne: alles klopt!

Winnaar Beste B2C beurs, evenement of congres
- LEGO WORLD 2009 – van 22 t/m 27 oktober 2009 in Ijsselhallen Zwolle
Een fantastisch evenement voor een altijd aanwezige doelgroep laat na 9 edities nog steeds de consistentheid van het merk zien. De hoge waarderingen door de bezoekers, een lange
verblijfsduur op het event en hoge terugkeercijfers geven aan dat LEGO WORLD ook na 9 edities nog steeds een ijzersterke formule is. Omdat de bezoeker zelf mag bouwen en anderen kan zien  bouwen is deze vorm van live communicatie, in combinatie met live entertainment, de beste manier om LEGO te communiceren naar de juiste doelgroep.

Winnaar “Innovatie”
- Intertraffic Amsterdam 2010 - van 23 t/m 26 maart 2010 in Amsterdam RAI
Een sterke en innovatieve aanpak: de showcase-aanpak versterkt het beursconcept met een unieke experience: individuele partners tonen gecombineerd hun gezamelijke mobiliteitsoplossingen. Bezoekers konden verschillende mobilteitsoplossingen live ervaren op een rond Amsterdam uitgezet traject. Door Intertraffic multimediaal te positioneren is de organisatie erin geslaagd een wereldpositie te verwerven met een fantastisch zakelijk resultaat.

Winnaar `Special Category`
- Stichting Kennisnet–´De Conferentie voor Onderwijsvernieuwing en ICT 2010´ 14 en 15 april 2010 in NH Conference Centre Koningshof Veldhoven
Een erg sterk concept waarbij de doelgroep zelf uitlegt hoe de groep te bereiken is. Er is bij dit project sprake van een hoge mate van creativiteit waarbij een knappe ombouw plaats kon vinden
van gedachte naar vorm. Sterk conceptueel uitgedacht en een enorme upgrade van ‘het imago van de MBO-student’.

Meer info: www.expojaarprijs.nl


2010-12-02
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV