Magazine
Contact
Home
ExpoJaarprijs en Giraffe gaan samen
Een award die de wereld van evenementen en beurzen samenbrengt en alle andere awards in de live communicatiebranche overbodig maakt? Het lijkt in 2012 werkelijkheid te worden. De organisatoren van de Nationale ExpoJaarprijs en de Gouden Giraffe hebben besloten om samen, vanaf 2012, een nieuwe Live Communicatie Award op te richten en hun 'eigen' prijzen dientengevolge op te heffen.


Het samenbrengen van de Gouden Giraffe en de Nationale ExpoJaarprijs is een gezamenlijk initiatief van de Nationale ExpoJaarprijs, High Profile uitgeverij (organisator van de Gouden Giraffe) en branchevereniging CLC-VECTA. Projecten uit de beurzen- en evenementenbranche worden straks gelijktijdig beloond voor hun inzet, creativiteit en innovatie. Dit gebeurt tijdens een jaarlijkse gala-uitreiking die 'haar gelijke niet zal kennen'.

“Het is een logische en ook noodzakelijk om deze twee prijzen die overlap hadden, en steeds meer zouden krijgen, te bundelen", verklaart Jozef de Kruiff, voorzitter Stichting Nationale ExpoJaarprijs deze opmerkelijke stap.."De bundeling zorgt voor krachtige exposure van het medium live communicatie. Eén grote prijs maakt ons zichtbaarder, en het wordt voor opdrachtgevers duidelijker wat live communicatie inhoudt. Ook in de communicatiebranche zullen we aan aandacht winnen.” John Verheggen, directeur High Profile Uitgeverij voegt toe: “Wij hebben de Gouden Giraffe in een paar jaar tijd naar het kwaliteitsniveau weten te brengen waarop het nu is. We moeten echter wel mee blijven bewegen met de branche en dat betekent meer focus leggen op live communicatie. Als innovatief bedrijf moet ook de award grensverleggend zijn en daarom zijn wij zeer enthousiast over de samenwerking tussen genoemde partijen. Nu hebben we gezamenlijk de kans om de award te verbreden en twee markten aan elkaar te koppelen die eigenlijk al in elkaars verlengde samenwerkten. Kortom; de Gouden Giraffe, de live communicatie award, is en blijft van, voor en door de branche en zal daarmee een breder draagvlak krijgen.” Riemer Rijpkema, voorzitter brancheorganisatie CLC-VECTA is het daarmee roerend eens: “We zijn verheugd dat we erin zijn geslaagd elkaar te vinden. We zijn dan ook vol vertrouwen dat het ons lukt om een krachtige prijs neer te zetten die de onderscheidende meerwaarde van ons medium live communicatie onderstreept en bevestigt. De nieuwe prijs zal een podium bieden om het medium verder te professionaliseren.”

De uitreiking van de Nationale ExpoJaarprijs 2010 op 1 december aanstaande zal gewoon plaatsvinden in 1931, congrescentrum Brabanthallen in Den Bosch. De voorbereidingen daarvan zijn in volle gang en alle betrokken partijen van de nieuwe Live Communicatieprijs zijn aanwezig zijn om de samenwerking feestelijk in te luiden. De uitreiking van de nieuwe prijs vindt plaats in maart 2012. De betrokken partijen - High Profile Uitgeverij, Stichting Nationale ExpoJaarprijs en CLC-VECTA - hebben die aanlooptijd nodig om Nederlands grootste prijs op het gebied van live communicatie goed voor te bereiden en breeduit naar de markt te communiceren. Dit heeft tot gevolg dat de eerstvolgende Gouden Giraffe in 2012 uitgereikt en dat de uitreiking in maart 2011 komt te vervallen. De samenwerking creëert cohesie in het brede vakgebied van live communicatie en dat betekent dat versplintering voorbij is. Het bereik en het draagvlak van het medium worden daarmee vergroot. Bovendien is het een impuls voor de verdere professionalisering van het vak. Binnenkort volgt meer informatie over deelname, inschrijvingen, juryleden en categorieën.

Info:

www.expojaarprijs.nl

www.highprofile.nl

www.clc-vecta.nl



2010-11-25
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV