Magazine
Contact
Home
ExpoJaarprijs en Giraffe gaan samen
Een award die de wereld van evenementen en beurzen samenbrengt en alle andere awards in de live communicatiebranche overbodig maakt? Het lijkt in 2012 werkelijkheid te worden. De organisatoren van de Nationale ExpoJaarprijs en de Gouden Giraffe hebben besloten om samen, vanaf 2012, een nieuwe Live Communicatie Award op te richten en hun 'eigen' prijzen dientengevolge op te heffen.


Het samenbrengen van de Gouden Giraffe en de Nationale ExpoJaarprijs is een gezamenlijk initiatief van de Nationale ExpoJaarprijs, High Profile uitgeverij (organisator van de Gouden Giraffe) en branchevereniging CLC-VECTA. Projecten uit de beurzen- en evenementenbranche worden straks gelijktijdig beloond voor hun inzet, creativiteit en innovatie. Dit gebeurt tijdens een jaarlijkse gala-uitreiking die 'haar gelijke niet zal kennen'.

“Het is een logische en ook noodzakelijk om deze twee prijzen die overlap hadden, en steeds meer zouden krijgen, te bundelen", verklaart Jozef de Kruiff, voorzitter Stichting Nationale ExpoJaarprijs deze opmerkelijke stap.."De bundeling zorgt voor krachtige exposure van het medium live communicatie. Eén grote prijs maakt ons zichtbaarder, en het wordt voor opdrachtgevers duidelijker wat live communicatie inhoudt. Ook in de communicatiebranche zullen we aan aandacht winnen.” John Verheggen, directeur High Profile Uitgeverij voegt toe: “Wij hebben de Gouden Giraffe in een paar jaar tijd naar het kwaliteitsniveau weten te brengen waarop het nu is. We moeten echter wel mee blijven bewegen met de branche en dat betekent meer focus leggen op live communicatie. Als innovatief bedrijf moet ook de award grensverleggend zijn en daarom zijn wij zeer enthousiast over de samenwerking tussen genoemde partijen. Nu hebben we gezamenlijk de kans om de award te verbreden en twee markten aan elkaar te koppelen die eigenlijk al in elkaars verlengde samenwerkten. Kortom; de Gouden Giraffe, de live communicatie award, is en blijft van, voor en door de branche en zal daarmee een breder draagvlak krijgen.” Riemer Rijpkema, voorzitter brancheorganisatie CLC-VECTA is het daarmee roerend eens: “We zijn verheugd dat we erin zijn geslaagd elkaar te vinden. We zijn dan ook vol vertrouwen dat het ons lukt om een krachtige prijs neer te zetten die de onderscheidende meerwaarde van ons medium live communicatie onderstreept en bevestigt. De nieuwe prijs zal een podium bieden om het medium verder te professionaliseren.”

De uitreiking van de Nationale ExpoJaarprijs 2010 op 1 december aanstaande zal gewoon plaatsvinden in 1931, congrescentrum Brabanthallen in Den Bosch. De voorbereidingen daarvan zijn in volle gang en alle betrokken partijen van de nieuwe Live Communicatieprijs zijn aanwezig zijn om de samenwerking feestelijk in te luiden. De uitreiking van de nieuwe prijs vindt plaats in maart 2012. De betrokken partijen - High Profile Uitgeverij, Stichting Nationale ExpoJaarprijs en CLC-VECTA - hebben die aanlooptijd nodig om Nederlands grootste prijs op het gebied van live communicatie goed voor te bereiden en breeduit naar de markt te communiceren. Dit heeft tot gevolg dat de eerstvolgende Gouden Giraffe in 2012 uitgereikt en dat de uitreiking in maart 2011 komt te vervallen. De samenwerking creëert cohesie in het brede vakgebied van live communicatie en dat betekent dat versplintering voorbij is. Het bereik en het draagvlak van het medium worden daarmee vergroot. Bovendien is het een impuls voor de verdere professionalisering van het vak. Binnenkort volgt meer informatie over deelname, inschrijvingen, juryleden en categorieën.

Info:

www.expojaarprijs.nl

www.highprofile.nl

www.clc-vecta.nl



2010-11-25
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Intertraffic, de vakbeurs voor de mondiale verkeerssector georganiseerd door RAI Amsterdam, breidt uit naar Indonesië met Intertraffic Indonesia 2018. Het evenement richt zich op de nieuwste verkeers- en mobiliteitsoplossingen voor de verschillende verkeersproblemen die zich in het land voordoen. Intertraffic Indonesia 2018 vindt plaats van 31 oktober tot 2 november 2018 gelijktijdig met de Indonesia Infrastructure Week (IIW), Konstruksi Indonesia en The Big 5 Construct Indonesia.
 
Organisatoren 402 Events en Cars & Business hebben een nieuwe autobeurs op de kalender gezet: de International Amsterdam Motor Show (IAMS). Deze beurs met speciale en zeldzame auto's voor de liefhebber zal plaatsvinden van 30 maart tot en met 2 april 2018 in RAI Amsterdam. 
 
Wereld op Wielen Holland (WOW) is een nieuwe autoshow die zal plaatsvinden op 9,10 en 11 maart 2018 in Jaarbeurs in Utrecht. Volgens organisatoren Chris Akse van Akse Automotive Advies en Jan-Willem van Bodengraven van Haddassah! Events moet het een landelijke retailbeurs worden. Nu de AutoRAI en Autoweek Live van de beurzenkalender verdwenen zijn, zagen zij ruimte voor een nieuw initiatief.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV