Magazine
Contact
Home
ExpoJaarprijs en Giraffe gaan samen
Een award die de wereld van evenementen en beurzen samenbrengt en alle andere awards in de live communicatiebranche overbodig maakt? Het lijkt in 2012 werkelijkheid te worden. De organisatoren van de Nationale ExpoJaarprijs en de Gouden Giraffe hebben besloten om samen, vanaf 2012, een nieuwe Live Communicatie Award op te richten en hun 'eigen' prijzen dientengevolge op te heffen.


Het samenbrengen van de Gouden Giraffe en de Nationale ExpoJaarprijs is een gezamenlijk initiatief van de Nationale ExpoJaarprijs, High Profile uitgeverij (organisator van de Gouden Giraffe) en branchevereniging CLC-VECTA. Projecten uit de beurzen- en evenementenbranche worden straks gelijktijdig beloond voor hun inzet, creativiteit en innovatie. Dit gebeurt tijdens een jaarlijkse gala-uitreiking die 'haar gelijke niet zal kennen'.

“Het is een logische en ook noodzakelijk om deze twee prijzen die overlap hadden, en steeds meer zouden krijgen, te bundelen", verklaart Jozef de Kruiff, voorzitter Stichting Nationale ExpoJaarprijs deze opmerkelijke stap.."De bundeling zorgt voor krachtige exposure van het medium live communicatie. Eén grote prijs maakt ons zichtbaarder, en het wordt voor opdrachtgevers duidelijker wat live communicatie inhoudt. Ook in de communicatiebranche zullen we aan aandacht winnen.” John Verheggen, directeur High Profile Uitgeverij voegt toe: “Wij hebben de Gouden Giraffe in een paar jaar tijd naar het kwaliteitsniveau weten te brengen waarop het nu is. We moeten echter wel mee blijven bewegen met de branche en dat betekent meer focus leggen op live communicatie. Als innovatief bedrijf moet ook de award grensverleggend zijn en daarom zijn wij zeer enthousiast over de samenwerking tussen genoemde partijen. Nu hebben we gezamenlijk de kans om de award te verbreden en twee markten aan elkaar te koppelen die eigenlijk al in elkaars verlengde samenwerkten. Kortom; de Gouden Giraffe, de live communicatie award, is en blijft van, voor en door de branche en zal daarmee een breder draagvlak krijgen.” Riemer Rijpkema, voorzitter brancheorganisatie CLC-VECTA is het daarmee roerend eens: “We zijn verheugd dat we erin zijn geslaagd elkaar te vinden. We zijn dan ook vol vertrouwen dat het ons lukt om een krachtige prijs neer te zetten die de onderscheidende meerwaarde van ons medium live communicatie onderstreept en bevestigt. De nieuwe prijs zal een podium bieden om het medium verder te professionaliseren.”

De uitreiking van de Nationale ExpoJaarprijs 2010 op 1 december aanstaande zal gewoon plaatsvinden in 1931, congrescentrum Brabanthallen in Den Bosch. De voorbereidingen daarvan zijn in volle gang en alle betrokken partijen van de nieuwe Live Communicatieprijs zijn aanwezig zijn om de samenwerking feestelijk in te luiden. De uitreiking van de nieuwe prijs vindt plaats in maart 2012. De betrokken partijen - High Profile Uitgeverij, Stichting Nationale ExpoJaarprijs en CLC-VECTA - hebben die aanlooptijd nodig om Nederlands grootste prijs op het gebied van live communicatie goed voor te bereiden en breeduit naar de markt te communiceren. Dit heeft tot gevolg dat de eerstvolgende Gouden Giraffe in 2012 uitgereikt en dat de uitreiking in maart 2011 komt te vervallen. De samenwerking creëert cohesie in het brede vakgebied van live communicatie en dat betekent dat versplintering voorbij is. Het bereik en het draagvlak van het medium worden daarmee vergroot. Bovendien is het een impuls voor de verdere professionalisering van het vak. Binnenkort volgt meer informatie over deelname, inschrijvingen, juryleden en categorieën.

Info:

www.expojaarprijs.nl

www.highprofile.nl

www.clc-vecta.nl



2010-11-25
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV