Magazine
Contact
Home
ExpoJaarprijs en Giraffe gaan samen
Een award die de wereld van evenementen en beurzen samenbrengt en alle andere awards in de live communicatiebranche overbodig maakt? Het lijkt in 2012 werkelijkheid te worden. De organisatoren van de Nationale ExpoJaarprijs en de Gouden Giraffe hebben besloten om samen, vanaf 2012, een nieuwe Live Communicatie Award op te richten en hun 'eigen' prijzen dientengevolge op te heffen.


Het samenbrengen van de Gouden Giraffe en de Nationale ExpoJaarprijs is een gezamenlijk initiatief van de Nationale ExpoJaarprijs, High Profile uitgeverij (organisator van de Gouden Giraffe) en branchevereniging CLC-VECTA. Projecten uit de beurzen- en evenementenbranche worden straks gelijktijdig beloond voor hun inzet, creativiteit en innovatie. Dit gebeurt tijdens een jaarlijkse gala-uitreiking die 'haar gelijke niet zal kennen'.

“Het is een logische en ook noodzakelijk om deze twee prijzen die overlap hadden, en steeds meer zouden krijgen, te bundelen", verklaart Jozef de Kruiff, voorzitter Stichting Nationale ExpoJaarprijs deze opmerkelijke stap.."De bundeling zorgt voor krachtige exposure van het medium live communicatie. Eén grote prijs maakt ons zichtbaarder, en het wordt voor opdrachtgevers duidelijker wat live communicatie inhoudt. Ook in de communicatiebranche zullen we aan aandacht winnen.” John Verheggen, directeur High Profile Uitgeverij voegt toe: “Wij hebben de Gouden Giraffe in een paar jaar tijd naar het kwaliteitsniveau weten te brengen waarop het nu is. We moeten echter wel mee blijven bewegen met de branche en dat betekent meer focus leggen op live communicatie. Als innovatief bedrijf moet ook de award grensverleggend zijn en daarom zijn wij zeer enthousiast over de samenwerking tussen genoemde partijen. Nu hebben we gezamenlijk de kans om de award te verbreden en twee markten aan elkaar te koppelen die eigenlijk al in elkaars verlengde samenwerkten. Kortom; de Gouden Giraffe, de live communicatie award, is en blijft van, voor en door de branche en zal daarmee een breder draagvlak krijgen.” Riemer Rijpkema, voorzitter brancheorganisatie CLC-VECTA is het daarmee roerend eens: “We zijn verheugd dat we erin zijn geslaagd elkaar te vinden. We zijn dan ook vol vertrouwen dat het ons lukt om een krachtige prijs neer te zetten die de onderscheidende meerwaarde van ons medium live communicatie onderstreept en bevestigt. De nieuwe prijs zal een podium bieden om het medium verder te professionaliseren.”

De uitreiking van de Nationale ExpoJaarprijs 2010 op 1 december aanstaande zal gewoon plaatsvinden in 1931, congrescentrum Brabanthallen in Den Bosch. De voorbereidingen daarvan zijn in volle gang en alle betrokken partijen van de nieuwe Live Communicatieprijs zijn aanwezig zijn om de samenwerking feestelijk in te luiden. De uitreiking van de nieuwe prijs vindt plaats in maart 2012. De betrokken partijen - High Profile Uitgeverij, Stichting Nationale ExpoJaarprijs en CLC-VECTA - hebben die aanlooptijd nodig om Nederlands grootste prijs op het gebied van live communicatie goed voor te bereiden en breeduit naar de markt te communiceren. Dit heeft tot gevolg dat de eerstvolgende Gouden Giraffe in 2012 uitgereikt en dat de uitreiking in maart 2011 komt te vervallen. De samenwerking creëert cohesie in het brede vakgebied van live communicatie en dat betekent dat versplintering voorbij is. Het bereik en het draagvlak van het medium worden daarmee vergroot. Bovendien is het een impuls voor de verdere professionalisering van het vak. Binnenkort volgt meer informatie over deelname, inschrijvingen, juryleden en categorieën.

Info:

www.expojaarprijs.nl

www.highprofile.nl

www.clc-vecta.nl



2010-11-25
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Logistica en ICT & Logistiek 2017 hebben respectievelijk 15.417 en 7.358 bezoekers verwelkomd. In de vernieuwde opzet konden bezoekers zich laten inspireren door exposanten, kennissessies, beurstours en tijdens de demonstraties op de Scala's Logistica. De beurzen vonden plaats van 28 tot en met 30 november in Jaarbeurs Utrecht.
 
De 40-jarige beurseditie van de SITEVI, de vakbeurs voor equipment en knowhow voor wijn- en olijfolieproductie en fruit- en groenteteelt, heeft ongeveer 57.000 professionals ontvangen. Dat is 5 procent meer vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015. De beurs vond plaats van 28 tot en met 30 november 2017 in Montpellier.
 
Koelnmesse organiseert samen met de Duitse vereniging voor middenstanders op 3 en 4 juli 2018 de nieuwe beurs Indicom: Innovation.Digital.Community. Dit tweedaagse zakenplatform in Keulen wil onder het thema 'digitale transformatie' jonge ondernemers samenbrengen.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV