Magazine
Contact
Home
Riemer Rijpkema nieuwe directeur CLC-VECTA
CLC-VECTA voorzitter Riemer Rijpkema is aangesteld als de nieuwe directeur van CLC-VECTA. Rijpkema is op 15 november officieel in dienst getreden, de aanstelling is voor onbepaalde tijd. Hij zal gemiddeld drie dagen in de week werkzaam zijn als directeur.


Het bestuur van CLC-VECTA heeft Riemer gevraagd deze slag te maken. Na de succesvolle fusie van CLC en VECTA  is het zijn taak om de branchevereniging nog sterker te profileren en haar activiteiten uit te breiden. Het iteindelijke doel is om een nog sterkere gesprekspartner zijn voor alle leden, met name op het gebied van ondernemen, zoals wet- en regelgeving en de cao. Om dit te realiseren vindt een interne herstructurering plaats.

Met meer dan twintig jaar ervaring in de live-communicatie is Riemer Rijpkema volgens het CLC-VECTA bestuur de aangewezen persoon om de brancheorganisatie sterker in de markt te zetten. Rijpkema was onder meer aandeelhouder van Expocare, general manager bij Jaarbeurs Utrecht en directeur van RTB Beurzen. Daarnaast werkte hij jarenlang als directeur van de divisie Beurzen & Evenementen bij Libéma. Rijpkema was als voorzitter van het dagelijks bestuur van Fbtn en later het CLC initiatiefnemer van de beide fusies en leidde de totstandkoming van CLC-VECTA. Het bestuur streeft ernaar in januari 2011 een nieuwe voorzitter te introduceren. Tot die tijd combineert Riemer beide functies. Tevens blijft hij actief als zelfstandig ondernemer.

Aanleiding van de sterkere positionering in de markt is de diversiteit in samenstelling van het ledenbestand. Met het samengaan van het CLC en VECTA in januari 2010 vertegenwoordigt CLC-VECTA nu alle geledingen uit de Live Communication branche, waaronder beurs-, congres- en evenementen accommodaties en -organisatoren en een verscheidenheid aan facilitaire bedrijven.
Daarnaast gaat CLC-VECTA zich ook sterker richten op marketingcommunicatieprofessionals, omdat beurzen, congressen en evenementen een volwaardig onderdeel vormen van de totale marketingcommunicatiemix en in die hoedanigheid benaderd moeten worden. 

Info:  www.clcvecta.nl






2010-11-15
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV