Magazine
Contact
Home
Riemer Rijpkema nieuwe directeur CLC-VECTA
CLC-VECTA voorzitter Riemer Rijpkema is aangesteld als de nieuwe directeur van CLC-VECTA. Rijpkema is op 15 november officieel in dienst getreden, de aanstelling is voor onbepaalde tijd. Hij zal gemiddeld drie dagen in de week werkzaam zijn als directeur.


Het bestuur van CLC-VECTA heeft Riemer gevraagd deze slag te maken. Na de succesvolle fusie van CLC en VECTA  is het zijn taak om de branchevereniging nog sterker te profileren en haar activiteiten uit te breiden. Het iteindelijke doel is om een nog sterkere gesprekspartner zijn voor alle leden, met name op het gebied van ondernemen, zoals wet- en regelgeving en de cao. Om dit te realiseren vindt een interne herstructurering plaats.

Met meer dan twintig jaar ervaring in de live-communicatie is Riemer Rijpkema volgens het CLC-VECTA bestuur de aangewezen persoon om de brancheorganisatie sterker in de markt te zetten. Rijpkema was onder meer aandeelhouder van Expocare, general manager bij Jaarbeurs Utrecht en directeur van RTB Beurzen. Daarnaast werkte hij jarenlang als directeur van de divisie Beurzen & Evenementen bij Libéma. Rijpkema was als voorzitter van het dagelijks bestuur van Fbtn en later het CLC initiatiefnemer van de beide fusies en leidde de totstandkoming van CLC-VECTA. Het bestuur streeft ernaar in januari 2011 een nieuwe voorzitter te introduceren. Tot die tijd combineert Riemer beide functies. Tevens blijft hij actief als zelfstandig ondernemer.

Aanleiding van de sterkere positionering in de markt is de diversiteit in samenstelling van het ledenbestand. Met het samengaan van het CLC en VECTA in januari 2010 vertegenwoordigt CLC-VECTA nu alle geledingen uit de Live Communication branche, waaronder beurs-, congres- en evenementen accommodaties en -organisatoren en een verscheidenheid aan facilitaire bedrijven.
Daarnaast gaat CLC-VECTA zich ook sterker richten op marketingcommunicatieprofessionals, omdat beurzen, congressen en evenementen een volwaardig onderdeel vormen van de totale marketingcommunicatiemix en in die hoedanigheid benaderd moeten worden. 

Info:  www.clcvecta.nl






2010-11-15
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV